• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3331 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

نامه 500 تن از اساتيد دانشگاه‌ به رييس‌جمهور

500 تن از اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاه‌هاي سراسر كشور در نامه اي به حسن روحاني ، رييس جمهور از سياست‌ها و استراتژي‌هاي دولت تقدير و تشكر كردند.دراين نامه آمده است:

جناب آقاي دكتر روحاني، رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

ضمن عرض سلام و آرزوي توفيق روزافزون براي جنابعالي و همكاران‌تان، امضاكنندگان زير، از اعضاي هيات‌هاي علمي دانشگاه‌هاي سرتاسر كشور، به اين وسيله مراتب قدرداني خود را از سياست‌هاي نوين دولت تدبير و اميد در عرصه سياست خارجي كشور اعلام نموده و همچنين آمادگي خود را براي همكاري هر چه بيشتر جامعه دانشگاهي با آن دولت محترم اعلام مي‌نمايند.

به اعتقاد ما تلاش دستگاه ديپلماسي كشور براي رفع تهديدهاي ريشه‌دار و جلب اعتماد و همكاري جامعه بين‌المللي درخور تحسين و ستايش است. كشور ما اكنون در يك نقطه عطف از تاريخ معاصر خود قرار گرفته است و در آستانه آن است كه به كمك تدابير نو و اتخاذ شيوه‌هاي سازنده براي تعامل با جهان در مسير توسعه و شكوفايي همه‌جانبه و پايدار قرار بگيرد. دورنماي اين مسير كه ثمره پايداري بر منافع ملي در كنار خردورزي در سياست خارجي است شامل دستاوردهاي بسيار مهم و حياتي براي نسل ما و نسل‌هاي آينده است. رونق اقتصادي و توسعه اشتغال، توسعه علمي متوازن در همه رشته‌ها، بهره‌مندي از فناوري‌هاي پيشرفته و بومي كردن آنها، همكاري‌هاي علمي و فني با ديگر كشورها، توجه ويژه به مسائل زيست محيطي، گسترش اميد و اشتياق در نسل پوياي جوان براي خدمت به كشور، بازگشت خيل عظيم فارغ‌التحصيلان به كشور، تنها گوشه‌اي از اين دورنماي پراميد است. بدون شك وضعيت كنوني و دورنماي اميدبخش فوق ثمره صبر و شكيبايي آحاد مردم و پايداري دولت است. اكنون زمان آن فرا رسيده است كه كليه هموطنان نيز در پرتوي اين سياست‌هاي جديد، مقاومت طولاني خويش را با ايفاي يك نقش مثبت و فعال در ارايه چهره صحيح فرهنگ ملي و ديني خود به جهانيان تكميل نمايند. ما اميدواريم كه آن دولت محترم ضمن تنش‌زدايي از سياست خارجي و پافشاري بر منافع ملي به هر طريق كه صلاح مي‌داند براي تلطيف فضاي اجتماعات مردمي و ضرورت احترام به ملت‌هاي ديگر و نمادهاي ملي آنها نيز اقدام كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون