• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3335 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

خبر كوتاه

دولت سوريه ظرف يك ماه تشكيل مي‌شود

بعد از اظهارات ولاديمير پوتين درباره موافقت بشار اسد با تقسيم قدرت، خبرگزاري روسي اسپوتنيك از تشكيل دولت جديد در سوريه ظرف يك ماه آينده خبر داد. البته اين خبرگزاري روسي درباره ساختار دولت جديد سوريه توضيحي نداده و به اينكه آيا در دولت جديد شخصيت‌هايي از مخالفان داخل يا خارج سوريه حضور خواهند داشت يا خير هيچ اشاره‌اي نكرد. اما برخي منابع گزارش دادند بشاراسد به زودي يك سخنراني تاريخي انجام خواهد داد.

 

رقابت سخت سيپراس

در آخرين نظرسنجي صورت گرفته توسط دانشگاه مقدونيه براي كانال تلويزيوني اسكاي يونان مشخص شد كه سيريزا و حزب نئودموكراسي سايه به سايه هم در صدر انتخاب يوناني‌ها قرار دارند. در اين نظرسنجي هر دو حزب 27 درصد آرا را به دست آورده‌اند. دومين نظرسنجي نيز كه براي تلويزيون استار انجام شد، نتيجه‌اي نزديك به نظرسنجي شبكه استار دارد. در اين نظرسنجي هر دو حزب 6 / 29 درصد آرا را كسب كردند. سومين نظرسنجي نيز توسط موسسه تحليلي مترون صورت گرفت و مشخص كرد كه حزب محافظه‌كار، پيشرو است.

 

شرط اسنودن

ادوارد اسنودن، پيمانكار سابق آژانس امنيت ملي امريكا در مصاحبه با شبكه خبري الجزيره به مساله بازگشتش به امريكا اشاره كرد و گفت تنها در صورت تضمين برگزاري دادگاهي عادلانه به اين كشور بازمي‌گردد. اسنودن جوان در سال 2013 اطلاعات محرمانه درباره جاسوسي و شنود گسترده و غيرقانوني مكالمات و جمع‌آوري اطلاعات اينترنتي ميليون‌ها تن از شهروندان امريكايي و مقام‌هاي جهان را توسط آژانس امنيت ملي امريكا افشا كرد و باعث خشم سران اين كشور شد. در صورتي كه وي به امريكا بازگردد به اتهام خيانت به كشور، جاسوسي و افشاي اطلاعات محرمانه دولت امريكا به 30 سال حبس محكوم مي‌شود.

 

اتهام عليه كرزي

سرتاج عزيز، مشاور امنيت ملي دولت پاكستان در سفرش به كابل طي گفت‌وگويي با رسانه‌ها گفت كه تصميم براي فاش‌ساختن مرگ ملا عمر در جريان گفت‌وگوهاي صلح غيرعادلانه بود. اين مقام پاكستاني جزييات بيشتري ارايه نكرد اما گفت: حامد كرزي، رييس‌جمهور پيشين افغانستان گفت‌وگوهاي صلح را بر هم زد. براي رسيدن به تفاهم با طالبان و كاهش خشونت در افغانستان راه‌هايي وجود داشت و هشت عضو شوراي رهبري طالبان براي دور دوم گفت‌وگو حاضر بودند.

 

بازگشايي سفارت تونس در دمشق

دولت تونس پس از گذشت بيش از سه سال از قطع روابط ديپلماتيك با سوريه، سفارت خود را در دمشق بازگشايي كرد و سفير اين كشور مجددا فعاليت خود را از سر گرفت. بازگشايي سفارت تونس در دمشق طي سفر هيات تونسي متشكل از فعالان حقوقي و رسانه‌اي به سوريه براي اطلاع از اوضاع اين كشور صورت گرفت.

 

سلمان به مصر نمي‌رود

وزير خارجه عربستان سعودي در اظهاراتي اخبار مربوط به سفر قريب الوقوع ملك سلمان بن عبدالعزيز به قاهره در راه بازگشت از واشنگتن را تكذيب كرد. عادل جبير در يك كنفرانس خبري در واشنگتن در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران گفت كه اخبار مربوط به سفر ملك سلمان به قاهره در راه بازگشت از واشنگتن صحت ندارد.

 

خطر جهاني سلاح هسته‌اي اسراييل

موردخاي وانونو، افشاكننده اطلاعات هسته‌اي اسراييل در گفت‌وگو با شبكه دو تلويزيون رژيم صهيونيستي به عنوان نخستين مصاحبه‌اش با رسانه‌هاي عبري‌زبان گفت كه به تدريج در دوران كارش در ديمونا به خطرناك بودن برنامه تسليحات هسته‌اي اسراييل پي برده است.

وانونو در سال 1986 به جرم خيانت به 18 سال حبس به دليل افشاي برنامه هسته‌اي اسراييل در تاسيسات ديمونا محكوم شد. سخنان آن زمان وي باعث شد كارشناسان به اين نتيجه برسند كه اسراييل دراين تاسيسات مواد سوختي لازم براي تهيه 200 كلاهك هسته‌اي را دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون