• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3343 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور

متهم به دليل جنون به مركز نگهداري بيماران رواني معرفي شد

قتل مرد مسن با ضربه سنگ

اعتماد| پسري جوان كه با ضربه سنگ مردي مسن را به قتل رسانده بود در دادگاه به دليل داشتن مشكلات رواني به ديه محكوم شد.

رسيدگي به اين پرونده از چندي پيش با اطلاع پليس از وقوع يك فقره درگيري منجر به قتل در خيابان نيروي هوايي تهران نو آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد مردي مسن به دليل اصابت جسم سخت به صورتش دچار خونريزي شديد شده و جان خود را از دست داده است. با صدور دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني، پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل و براي رسيدگي به پايگاه دهم ويژه قتل آگاهي تهران بزرگ ارسال شد. همزمان با آغاز تحقيقات ميداني از اهالي محل نيز، پزشكي قانوني علت مرگ را اصابت سنگ به صورت مقتول اعلام كرد تا اظهارات شاهدان حادثه درباره چگونگي وقوع قتل تاييد شود.

يكي از اهالي محل كه لحظه وقوع قتل را ديده بود در تحقيقات ميداني به كارآگاهان گفته بود پسري جوان پس از درگيري با مردي مسن – مقتول – سنگي برداشت و محكم به صورتش زد و او را كشت. با ثبت اظهارات مشابه ساير شاهدان حادثه نيز هويت متهم به قتل شناسايي و از سوي پليس دستگير شد. با دستگيري متهم به قتل بازجويي از او به جريان افتاد اما پسر جوان در هيچ كدام از جلسات حرفي نزد. سرانجام برادر او به پليس مراجعه كرد و به كارآگاهان گفت برادرش از بيماري رواني رنج مي‌برد و سابقه بستري در بيمارستان رواني را نيز دارد.

با ثبت اين اظهارات، متهم به پزشكي قانوني معرفي شد كه پزشكان پس از انجام آزمايشات لازم بيماري رواني او را تاييد كردند. گزارش پزشكي قانوني نشان مي‌داد متهم بيماري رواني خطرناكي دارد و مي‌تواند به ديگران آسيب بزند. به اين ترتيب پرونده تكميل و براي رسيدگي به شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي عزيز محمدي ارسال و صبح روز گذشته رسيدگي به پرونده با حضور اولياي دم و خانواده متهم برگزار شد. پدر مقتول در ابتداي جلسه به دليل مشكلات رواني متهم تقاضاي ديه كرد. پس از او برادر متهم به جايگاه احضار شد و گفت: برادرم مشكل رواني دارد و حتي به من و خواهرم هم حمله مي‌كرد. ما او را چند سال در بيمارستان رواني بستري كرديم اما پس از مدتي پزشكان به ما گفتند حالش بهتر شده و او را مرخص كردند. با اين حال پس از مدتي برادرم با مقتول در خيابان درگير شد و با سنگ به سرش زد و او را به قتل رساند. اولياي دم از ما ديه خواسته‌اند كه طبق قانون، پدرم به عنوان قيم بايد آن را پرداخت كند اما او ناپديد شده و ما خبري از محل سكونتش نداريم.

سرانجام با ثبت اظهارات برادر مقتول، قضات دادگاه وارد شور شدند و به دليل ناپديد بودن پدر متهم حكم پرداخت ديه از بيت‌المال را صادر كردند. متهم نيز به دليل داشتن مشكلات رواني به مركز نگهداري بيماران رواني معرفي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون