• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3350 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

خيز سياسي انجمن اسلامي معلمان

رييس كميته سياسي و انتخابات انجمن اسلامي معلمان ايران از طرح تشكيل فراكسيون معلمان در مجلس دهم خبر داده و گفته كه به همين منظور نخستين همايش سراسري انجمن اسلامي معلمان ايران با حضور روساي شوراي هماهنگي و مسوولان كميته‌هاي سياسي و انتخابات استان‌ها برگزار شد. 
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني انجمن اسلامي معلمان كشور، اولين گردهمايي مسوولان كميته‌هاي سياسي و انتخابات، حقوق صنفي معلمان و كميته مسائل آموزش و پرورش شوراي هماهنگي و اجرايي انجمن‌هاي اسلامي معلمان سراسر كشور با محوريت بررسي سياست‌هاي انجمن در انتخابات دوره دهم مجلس شوراي اسلامي و دفاع از حقوق معلمان و بررسي مسائل حوزه آموزش و پرورش تشكيل شد. 
 تاكيد بر ادامه راه و منش شهيدان رجايي و باهنر به عنوان طلايه‌داران انجمن، حمايت از بيانات اخير رييس‌جمهور پيرامون انتخابات، تاكيد بر محوريت تشكل‌هاي اصلاح‌طلب و اثرگذاري شخصيت‌هاي موثر در اصلاحات، بيان مطالبات و خواسته‌هاي معلمان با همكاري كارگروه‌هاي حقوقي و آموزش و پرورش و طراحي برنامه انتخاباتي با نگاه ملي و توجه به بافت سياسي، قومي، مذهبي و محلي مناطق مختلف كشور از مهم‌ترين محور‌هاي مصوب اين نشست بوده است. 
در خواست تاسيس بانك فرهنگيان، تجميع بيمه‌هاي همكاران محترم فرهنگي، افزايش منزلت معلمان و حمايت قضايي از حقوق آنها در حوزه معيشت و منزلت، اختصاص حقوق و مزاياي برابر بازنشستگان با شاغلان،رفع تبعيض دريافتي بين حقوق و مزاياي فرهنگيان با ساير كاركنان دولت و شفاف‌سازي و نظارت بر عملكرد صندوق ذخيره فرهنگيان نيز از جمله مطالبات صنفي مورد تاكيد آنها بوده است. 
رسيدگي و تلاش براي رفع مشكلات خانواده‌هاي معلمان زنداني، تلاش براي رفع فضاي امنيتي در آموزش و پرورش و ايجاد امنيت فرهنگي درعرصه آموزش و پرورش و جلوگيري از پرونده‌سازي‌ها، پرداخت حداقل دو سبدكالا درسال به فرهنگيان و بازنشستگان، پرداخت پايان خدمت فرهنگيان بمحض بازنشستگي، شامل شدن نظام رتبه بندي معلمان به بازنشستگان، تلاش براي تدوين منشور حقوق معلمان و گذران از تصويب مجلس شوراي اسلامي، تاكيد پيگيري انجمن اسلامي به منظور تحقق قوانين مصوب معطل مانده مانند 24 ساعت تدريس به جاي 22 ساعت. افزايش ضريب حقوقي كه به آن عمل نمي‌شود نيز مورد تاكيد اعضاي انجمن قرار گرفته است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون