• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3354 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

مخفيگاه كلاهبردار 600 ميليون توماني كجاست؟

اعتماد| پليس از تهراني‌ها خواست تا مردي كه اقدام به برداشت غيرمجاز 600 ميليون تومان پول از حساب يكي از شهروندان كرده را شناسايي كنند.

نهم مرداد امسال مردي با مراجعه به دادسراي ناحيه 12 تهران شكايتي مبني بر برداشت غيرمجاز 600 ميليون توماني از حسابش تنظيم كرد. با تشكيل پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «كلاهبرداري» تيمي از كارآگاهان اداره چهاردهم مسوول رسيدگي به آن شدند. با آغاز تحقيقات مالباخته به كارآگاهان گفت: «من نمايشگاه ماشين دارم. چند ماه پيش كارت ملي و اسناد و مدارك شخصي‌ام را گم كرده و از مدارك المثني براي انجام معاملاتم استفاده مي‌كردم تا اينكه نهم خرداد متوجه شدم بيش از 600 ميليون تومان وجه نقد از حسابم برداشت شده است. وقتي به شعبه بانك وصول چك رفتم متوجه شدم مردي با استفاده از مدارك شناسايي‌ام، خود را صاحب حساب معرفي و 600 ميليون تومان برداشت كرده است.»

با ثبت شكايت مالباخته كارآگاهان به شعبه محل برداشت پول اعزام شدند و به بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته پرداختند و متوجه شدند كه مردي ناشناس با به دست آوردن مدارك شناسايي مالباخته اقدام به افتتاح حساب در يكي از شعبه‌هاي بانكي شمال تهران كرده و پس از چند ماه اقدام به برداشت 600 ميليون تومان پول از حساب مالباخته كرده است. تحقيقات كارآگاهان نشان مي‌داد متهم با پول‌هاي سرقتي به طلافروشي و صرافي‌هاي خيابان جمهوري تهران رفته و 600 ميليون تومان سكه و ارز خريده است. به اين ترتيب و پس از شناسايي شعبه محل افتتاح حساب بانكي جعلي و محل‌هاي تراكنش مالي در تعدادي از صرافي‌ها و طلافروشي‌هاي خيابان جمهوري، بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته در دستور كار ماموران قرار گرفت. همه تصاوير چهره جواني حدودا 35 ساله را نشان مي‌دهد كه اقدام به برداشت پول از حساب مالباخته كرده و با آنها سكه و ارز خريده است.

مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران بزرگ همزمان با اشاره به پيگيري سرنخ‌هاي به دست آمده از متهم با صدور اطلاعيه‌اي از انتشار تصوير بدون پوشش متهم در رسانه‌ها خبر داد و از شهرونداني كه موفق به شناسايي او مي‌شوند خواست تا اطلاعات خود درباره هويت واقعي، مخفيگاه يا محل تردد متهم را با شماره تماس‌هاي 51055514 و 51055415 در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهنـد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون