• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

خبر كوتاه

پيروزي روسگرايان در قرقيزستان

براساس اعلام كميسيون مركزي انتخابات قرقيزستان، حزب سوسيال دموكراتيك (SDPK) كه آلمازبيك آتمبايف، رييس‌جمهوري كنوني قرقيزستان آن را بنيان نهاده است، در انتخابات شانه به شانه پيروز شد و 27 درصد از آرا را به دست آورد. پس از آن ملي‌گرايان با حزب رسپوبليكا آتا جورت
(Respublika-Ata-Jurt ) 20 درصد آرا را كسب كرده و در جايگاه دوم قرار گرفتند. از آنجايي كه هيچ حزبي نتوانست اكثريت مطلق آرا را به دست آورد، دولت ائتلافي روسگرا تشكيل خواهد شد. دولت جديد موظف به رسيدگي به اقتصاد متزلزل، رشد تورم و كاهش پول ارسالي از سوي صدها هزار تبعه قرقيزستاني است كه در روسيه كار مي‌كنند. چهار حزب ديگر نيز كه توانستند هفت درصد لازم براي ورود به پارلمان را كسب كنند، از احزاب حامي روسيه هستند.

 

تشديد تدابير امنيتي
در كويت

وزارت كشور كويت براي اجراي طرح امنيتي گسترده‌اي آماده مي‌شود كه هدف از آن حمايت از حسينيه‌ها در ماه محرم و به ويژه در روز عاشورا است. كويت نگران اين است كه در معرض حملات مسلحانه در روز عاشورا قرار بگيرد؛ حملاتي كه هدف از آن به گفته مقامات كويتي ايجاد فتنه طايفه‌اي و ضربه زدن به وحدت ملي كشور است. معاون وزير كشور كويت نشستي را در اين راستا با مسوولان حسينيه‌ها جهت بررسي اتخاذ اقدامات لازم در ماه محرم برگزار كرد. از زمان حمله داعش به مسجد امام صادق(ع) در كويت، مسوولان اين كشور تدابير امنيتي خود براي حمايت از اماكن مذهبي را افزايش داده‌اند.

 

عراق در جنگ با داعش تنها نيست

حيدر عبادي، نخست‌وزير عراق در ديدار با جان كي، نخست‌وزير نيوزيلند با وي در خصوص راه‌هاي تقويت روابط دو جانبه، نبرد عليه داعش و حمايت جامعه جهاني از عراق در اين نبرد گفت‌وگو كرد. وي در اين ديدار تاكيد كرد: موضعگيري حمايتي نيوزيلند از عراق نشان مي‌دهد كه عراق در نبرد با داعش تنها نيست و جامعه جهاني از عراق در اين جنگ حمايت مي‌كند. عبادي ادامه داد: گروه تروريستي داعش تنها مشكل عراق نيست، بلكه خطري است كه صلح و امنيت جهان را تهديد مي‌كند و لذا رويارويي با اين خطر جهاني همكاري بين‌المللي را مي‌طلبد.

 

آمار پناهجويان در آلمان به 5/1 ميليون مي‌رسد

روزنامه آلماني بيلد به نقل از يك گزارش محرمانه گفته است كه مقامات اين كشور شمار افرادي را كه در سال جاري از آلمان درخواست پناهندگي مي‌كنند تا دو برابر ميزاني كه از پيش برآورد شده بود، ارزيابي كرده‌اند. در اين گزارش رقم افرادي كه خواستار پناهندگي از آلمان هستند حدود يك و نيم ميليون نفر برآورد شده است. اين گزارش رسما تاييد نشده، اما يكي از سياستمداران وابسته به حزب حاكم دموكرات مسيحي در جريان گفت‌وگويي به رقمي مشابه در مورد درخواست پناهندگي از آلمان اشاره كرده است.

 

صدام و قذافي عامل ثبات خاورميانه!

دونالد ترامپ، نامزد پيشرو جمهوريخواهان در انتخابات رياست‌جمهوري سال 2016 امريكا در مصاحبه با شبكه تلويزيوني ان.بي.‌سي گفت: اگر به ليبي نگاهي بيندازيد خواهيد ديد اقدامات ما در آنجا افتضاح بود. همين‌طور اگر به عراق نگاه كنيد خواهيد ديد كه خراب كرديم. دونالد ترامپ معتقد است اگر معمر قذافي، ديكتاتور سابق ليبي و صدام، ديكتاتور سابق عراق همچنان بر سر قدرت بودند، خاورميانه باثبات‌تر بود. وي گفت: با وجود آنكه روسيه از اسد حمايت مي‌كند اما از تلاش‌هاي مسكو در مبارزه با تروريست‌هاي داعش حمايت خواهم كرد. اگر اسد سرنگون شود ممكن است فرد بدتري جايگزين او شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون