• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

سرخط خبرها

نشست ارزيابي ادبيات كارگري با نقد و بررسي كتاب چال برگزار مي‌شود. اين نشست روز چهارشنبه 15 مهرماه و در ساعت 17:30 عصر برگزار مي‌شود. در اين نشست علي اصغر شيرازي و علي شروقي از منتقدين ادبي رمان چال (در حضور نويسنده) و ادبيات كارگري به بحث و گفت‌وگو مي‌نشينند.

نمايشگاه نقاشي سپيده نورايي در كافه گالري خانه سينما به نمايش گذاشته شده است. تيتر اين نمايشگاه كيشلوفسكي و ديگران، مهمان سينماگران است. سپيده نورايي، در اين نمايشگاه، پرتره‌هايي با تكنيك‌هاي سياه قلم، طراحي با زغال و روشي كه براي نخستين بار خود آن را ابداع كرده را به نمايش گذاشته است، سپيده نورايي، نام نمايشگاه خود را به دليل احترام خاصي كه براي سينماي كريستوف كيشلوفسكي، سينماگر مشهور لهستاني قايل است و به دليل نزديك بودن فضاي حسي كارهايش به فضاي آثار اين سينماگر، «كيشلوفسكي و ديگران» انتخاب كرده است. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند همه روزه از ساعت 11 صبح تا 9 شب، به كافه گالري خانه سينما واقع در خيابان بهار جنوبي، خيابان سمنان مراجعه كنند.

نشست هفتگي شهر كتاب امروز ۱۴ مهر ساعت 16:30 به نقد و بررسي كتاب «ادبيات مانوي» اختصاص دارد كه با حضور دكتر بدرالزمان قريب، دكتر هوشنگ رهنما، دكتر محمد شكري‌فومشي و دكتر ابوالقاسم اسماعيل‌‌پور در مركز فرهنگي شهر كتاب واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير (بخارست)، نبش كوچه سوم برگزار مي‌شود و ورود براي علاقه‌مندان آزاد است.

قاسم افشار، خواننده موسيقي پاپ درباره دلايل برگزار نشدن كنسرتش در تالار وحدت و همچنين تعويق انتشار تازه‌ترين آلبوم خود سخن گفت. وي گفت: قرار بود مرداد ماه امسال آلبوم جديدم را منتشر كنم اما تهيه‌كننده اعلام كرد به دليل برخي مشكلات نمي‌تواند اثر را منتشر كند، بنابراين انتشار آلبوم به تعويق افتاد و متاسفانه وقتي چنين اتفاقي مي‌افتد شركت‌ها و موسسات ديگر نيز از قضيه مطلع مي‌شوند و ديگر با خوانندگان همكاري نمي‌كنند. (مهر)

انتشارات معين به تازگي دو عنوان از كتاب‌هاي خود را تجديد چاپ كرده است. يكي از اين كتاب‌ها، مجموعه داستان جديد هوشنگ مرادي كرماني، «ته خيار» است. اين كتاب آذرماه سال گذشته منتشر شد و ظرف چند ماه چاپ‌هاي جديد آن راهي بازار نشر شدند، طوري كه بهمن ماه به چاپ چهارم رسيد.

انتشارات اميركبير به تازگي يكي از عناوين جديد مجموعه «داستان‌هاي خارجي» خود را منتشر و راهي بازار نشر كرده است. اين كتاب كه «فانوس دريايي آخر دنيا» نام دارد، اثري از ژول ورن، نويسنده شناخته شده فرانسوي است كه به نوشتن داستان‌هاي علمي- تخيلي شهره است.

محمدعلي طالبي، كارگردان «گل پامچال» مي‌گويد، آن موقع كشورهاي همسايه و عربي، آنتن‌هاي‌شان را رو به ايران مي‌چرخاندند تا «گل پامچال» را ببينند، اما حالا اتفاق برعكس شده است و مردم ما آنتن‌هاي‌شان را به طرف ماهواره‌ها مي‌چرخانند. (مهر)

عليرضا كوشك جلالي نمايش «رعنا» را در لنگرود اجرا مي‌كند. نمايش «رعنا» به نويسندگي، دراماتورژي و كارگرداني عليرضا كوشك جلالي از 14 تا 18 مهرماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لنگرود به صحنه مي‌رود. (ايسنا)

امروزهمايش هفتمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران در برج ميلاد برگزار مي‌شود. در اين همايش يك‌روزه كه با حضور جمعي از مجسمه‌سازان، كارشناسان و هنرمندان برگزار خواهد شد در چهار پنل موضوعات مختلف هنر مجسمه‌سازي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون