• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

پسري جوان در نزاعي هفت نفره كشته شد

قتل به دليل ايجاد مزاحمت

اعتماد| پسري 24 ساله در درگيري ناموسي با پنج نفر به دليل وارد آمدن ضربه‌هاي پي‌درپي قمه و چاقو به قتل رسيد.

رسيدگي به اين پرونده از دوم مهر امسال با شكايت مردي ميانسال در كلانتري 116 مولوي درباره كشته شدن پسرش در يك درگيري دسته جمعي به دليل اصابت قمه و چاقو آغاز شد. در اين روز كارآگاهان اداره دهم آگاهي پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل داده و رسيدگي به آن را آغاز كردند. با آغاز تحقيقات، پدر مقتول به پايگاه دهم ويژه قتل پليس آگاهي پايتخت مراجعه كرد و به كارآگاهان گفت: «پسر 24 ساله‌ام محسن چند ساعت پيش روبه‌روي پارك كوثر با چند جوان ديگر درگير شد و آنها با ضربات قمه و چاقو او را به‌شدت مجروح كردند. اهالي، پسرم را به بيمارستان منتقل كردند اما او به دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.»

با ثبت شكايت پدر مقتول كارآگاهان به محل درگيري اعزام شدند و تحقيقات از شاهدان را شروع كردند. چند نفر از اهالي و كسبه كه شاهد نزاع بودند به كارآگاهان گفتند كه روز حادثه جواني قد بلند – مقتول – با چند جوان ديگر درگير شد و هر دو طرف درگيري با شمشير و قمه به هم ضربه زدند كه در اين بين چند ضربه به سينه، سر و بازوي مقتول اصابت كرد و او روي زمين افتاد. ضاربان هم پس از ديدن اين صحنه از محل فرار كردند. پس از آن اهالي با اورژانس تماس گرفتند اما مضروب پس از انتقال به بيمارستان جان باخت.

با ثبت گفته‌هاي شاهدان درگيري، دوربين‌هاي مداربسته تعدادي از مراكز تجاري محل بازبيني شد و تصاوير پنج جوان ضارب از سوي كسبه مورد شناسايي قرار گرفت و روشن شد كه همه آنها در منطقه امامزاده يحيي ساكن هستند. با شناسايي سجاد، سليم، حميد و اسماعيل (18 تا 19 ساله) و سعيد (27 ساله) تيمي از كارآگاهان به محل سكونت آنها اعزام شدند اما در تحقيقات پليسي اطلاع پيدا كردند كه هر پنج نفر آنها از بستگان نزديك يكديگر هستند كه پس از درگيري ديگر به خانه خود برنگشته‌اند.

در حالي كه تحقيقات پليس براي شناسايي مخفيگاه متهمان ادامه داشت گروه ديگري از كارآگاهان با انجام مشاوره از خانواده آنها خواستند تا از ضاربان بخواهند كه خود را به پليس معرفي كنند. به اين ترتيب ابتدا سعيد، پنجم مهر خود را به كارآگاهان اداره دهم ويژه قتل معرفي كرد و در ادامه، ساير متهمان نيز خود را تسليم پليس كردند.

با انتقال متهمان به مقر انتظامي، بازجويي از آنها آغاز و مشخص شد كه چندي پيش يكي از جوانان منطقه امامزاده يحيي به نام بهنام براي يكي از بستگان سليم – يكي از پنج متهم – مزاحمت ايجاد كرده و سليم پس از اطلاع از اين موضوع به سراغ بهنام رفته و با او درگير شده است. با بالا گرفتن نزاع، بهنام از محل متواري شده و محسن – مقتول – را در جريان درگيري قرار داده است. به اين ترتيب بار ديگر هر دو به محل مراجعه كردند و با سليم درگير شده و او را با ضربه چاقو از ناحيه دست مجروح كرده‌اند. در ادامه سليم نيز با چهار نفر از بستگان خود تماس گرفته و درخواست كمك كرده است كه آنها نيز با شمشير و قمه خود را به محل نزاع رسانده و در درگيري با محسن و بهنام، محسن – مقتول – را از ناحيه سينه، سر و بازو با ضربات متعدد قمه و شمشير مجروح كرده و متواري شده‌اند.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: متهمان پرونده در اعترافات ابتدايي تلاش داشتند تا اظهاراتي خلاف واقع بيان كنند اما با توجه به مستندات به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته هر پنج نفر آنها صراحتا به مشاركت در درگيري منجر به قتل اعتراف كرده‌اند. به گفته سرهنگ حاجي‌زاده با توجه به اعتراف متهمان به مشاركت در درگيري منجر به قتل و مستندات پرونده، قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس پرونده صادر شد و همه آنها براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون