• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

247جانباخته ايراني در مكه مانده‌اند

اعتماد| دبيركل جمعيت هلال‌احمر مي‌گويد كه ايران به هيچ‌وجه مفقود ماندن حتي يك زاير خود را نمي‌پذيرد. علي‌اصغر احمدي در ديدار با اوليوير مارتين، رييس دفتر نمايندگي كميته بين‌المللي صليب‌سرخ در تهران گفت: درباره حادثه منا آنچه براي ايران به‌هيچ‌وجه قابل قبول نخواهد بود، مفقود ماندن تعدادي از زايران ايراني است و به‌طور قطع عربستان بايد در اين زمينه به كميته پاسخگو باشد. احمدي با اشاره به ماندن پيكر ۲۴۷ تن از جانباختگان ايراني حادثه منا در مكه تا روز دوشنبه (ديروز) ادامه داد: نگراني كنوني، دشواري شناسايي اجساد پس از گذشت ۱۱ روز از وقوع فاجعه است اما ما در تلاش هستيم تا با سرعت بيشتري به شناسايي جانباختگان بپردازيم.

كشته شدن حاجي زنجاني در تصادف

يكي از حاجي‌هاي زنجاني در تصادفي در مكه جان خود را از دست داد. جعفر محمدلو، معاون اداره كل حج و زيارت زنجان گفت: پنج روز قبل حجاج زنجاني در ايستگاه اتوبوس ايستاده بودند كه اتوبوسي با سرعت به ايستگاه نزديك شد. جوانان حاضر در اين زمان فرار كردند اما پيرمردي 85 ساله اهل خرمدره كه توان فرار نداشت با اتوبوس برخورد كرد و كشته شد. به گفته محمدلو جان باخته «بشير جليلي» است كه پيكرش پس از انجام تشريفات به ايران و سپس براي دفن به خرمدره منتقل خواهد شد.

 

انتقال شش حاجي بدحال به‌بيمارستان يافت‌آباد

رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي از انتقال شش مجروح ايراني حادثه منا به بيمارستان يافت‌آباد تهران به دليل وخامت اوضاع خبر داد. امين صابري نيا گفت: اين بيماران شرايط‌شان بحراني بوده و با مراقبت‌هاي ويژه به كشور منتقل شده‌اند. او همچنين درباره علت فوت يكي از زايران در هواپيما هنگام بازگشت به كشور گفت: او از بيماري تنفسي مزمن رنج مي‌برد اما در مجموع بايد ابتدا بررسي‌هاي دقيق و لازم صورت گيرد و سپس نتيجه آن اعلام شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون