• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

همه اجراهاي سياسي

شهرام شهيدي

 

در خبرها آمده بود شكيرا، خواننده لاتين‌تبار در مجمع عمومي سازمان ملل برنامه اجرا كرده و باعث شده هيات ايراني حاضر در مجمع سالن را ترك كند. اول اينكه بايد به اعضاي سازمان ملل عرض كنم حالا حال‌تان جا آمد؟ آن موقع كه صندلي‌ها را ترك مي‌كرديد گذشت. الان اين ما هستيم كه با تدبير اقدام به ترك صندلي مي‌كنيم. خب اين از اين. اما در وهله دوم هم براي مقابله به مثل با اعضاي مجمع طرح پيشنهادي‌اي دارم. من پيشنهاد مي‌كنم يك كنفرانس در كشورمان برگزار كنيم و براي هر هيات از مهمانان برنامه خاصي در نظر بگيريم كه مجبور به ترك صندلي‌هاي‌شان شوند:

- براي هيات روس: براي اين هيات بهتر است يك خواننده سنتي‌خوان دعوت كنيم. تا اين خواننده پيش درآمد را اجرا كند و به درآمد برسد و چهچهه بزند، همه اعضاي هيات روس خواب‌شان گرفته يا روي همان صندلي قيلوله مي‌كنند يا مي‌روند در اتاق هتل‌شان تخت مي‌خوابند.

- براي هيات امريكايي: بايد براي آنها مجموعه فيلم‌هاي ده‌نمكي را پخش كنيم. تضمين مي‌دهم مي‌روند و ديگر پشت سرشان را هم نگاه نمي‌كنند و يك ديوار بي‌اعتمادي بين‌مان كشيده مي‌شود به درازاي ديوار چين و به ضخامت ديوار برلين.

- براي هيات فرانسوي: اصلا نبايد براي آنها برنامه اجرا كرد. روساي جمهور فعلي و سابق فرانسه ثابت كرده‌اند كلا به ابراز علاقه كردن به هنرمندان و ول نكردن موضوع و سريش شدن علاقه خاصي دارند.

- براي هيات انگليسي: براي مجبور كردن اين هيات به ترك سالن بهترين گزينه حامد زماني است.

- براي هيات ژاپني: اگر نسخه ايرانيزه شده سريال اوشين را براي‌شان پخش كنيم به اين باور مي‌رسند كه ما چه قدرتي در تغيير زيرساخت‌هاي آنها داريم و از ترس سالن را ترك مي‌كنند.

- براي هيات ايتاليايي: اگر برلوسكني، جزو مدعوين نباشد شما هركسي را هم بياوريد آنها با دل و جان مي‌نشينند و گوش مي‌كنند. اما اگر برلوسكني جزو مهمانان بود كافي است يك مرد برنامه اجرا كند. ايشان تا مرد وارد سالن شود سالن را ترك مي‌كند. پيش فرض ذهني‌اش اين طوري آبديده شده، دست خودش نيست.

- براي هيات كره‌اي: سريال جومونگ را روي پرده براي‌شان پخش كنيم. خودشان از خجالت اينكه چه به خورد ذهن ما داده‌اند، شرمسار و نادان سالن را ترك مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون