• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

وزير اطلاعات در شيراز:

دولت وزارت اطلاعات را مكلف به بررسي عمدي يا غيرعمدي بودن حادثه منا كرد

 

 

گروه سياسي | واكنش‌ها به فاجعه منا همچنان ادامه دارد. همه دستگاه‌هاي دولت كه مي‌توانند كاري در اين مورد انجام دهند دست به كار شدند. از دستگاه ديپلماسي و وزير بهداشت كه از روزهاي اول فاجعه درگير اين ماجرا بودند تا معاونت حقوقي رياست‌جمهوري و حالا دستگاه اطلاعاتي دولت هم وارد اين پرونده شده است. به گزارش فارس محمود علوي، وزير اطلاعات ديروز در آيين تشييع جانباختگان فاجعه منا در استان فارس و در حرم مطهر حضرت احمدبن موسي شاهچراغ (ع) در شيراز بيان كرد: وزارت اطلاعات كار خود را در اين زمينه شروع كرده است. وزير اطلاعات همچنين اضافه كرد: دولت وزارت اطلاعات را مكلف كرد تا مستندات اين حادثه را جمع‌آوري كند و بر اساس اين مدارك، عمد يا غيرعمد بودن اين حادثه مشخص شود. مهم‌ترين بخش صحبت‌هاي علوي را در ادامه بخوانيد.

حادثه منا تنها موضوع جمهوري اسلامي نيست بلكه موضوع مهم جهان اسلام و 22كشور اسلامي عزادار است كه اين مهم بيانگر ضرورت حفظ بعد بين‌المللي اين حادثه است كه ملت ايران با ديگر ملل و كشورهاي اسلامي بايد اين موضوع را پيگيري كنند.

همچنين معاونت حقوقي رياست‌جمهوري مسوول تهيه مباني حقوقي و اعاده دعوي از طرف ايران به نمايندگي از خانواده‌هاي داغ ديده براي اقدام در مجامع حقوقي بين‌المللي شد تا اقدام شايسته‌اي در اين زمينه صورت گيرد.

وزارت كشور نيز مسوول راه‌اندازي ستادهاي حادثه منا در كشور به رياست استانداران و براي ساماندهي برنامه‌هاي مناسب در زمينه جانباختگان و انتقال اجساد به استان‌ها شد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي جمهوري اسلامي نيز ملزم به تحويل گرفتن پيكر جانباختگان، رسيدگي به مصدومان و شناسايي اجساد شد كه با سفر به كشور عربستان تدابير مناسبي دراين زمينه انديشيده و اجرا شد.

حادثه مناي حج امسال، اعياد ديني و مذهبي را در كام همه مردم جهان به ويژه مسلمانان تلخ كرد. در آيين حج امسال و در فاجعه منا 22 كشور اسلامي ازجمله جمهوري اسلامي داغدار شدند.

حادثه منا ريشه در بي‌كفايتي، بي‌تدبيري و بي‌صلاحيتي دارد كه رفتار حاكمان در حجاز در واكنش به حادثه منا، به عمق فاجعه افزود و حادثه منا رابه يك جنايت تبديل كرد زيرا در پي حادثه منا اگر حكام آل سعود، همدردي و همكاري با ملت‌هاي مسلمان، رسيدگي به مصدومان و شناسايي اجساد جانباختگان را در پيش مي‌گرفتند، مي‌توانست از عمق اين فاجعه و خشم ملت‌هاي مسلمان بكاهد.

موضع با صلابت رهبر معظم انقلاب در خصوص حادثه منا نقطه عطفي بود كه موجب شد مقامات سعودي مراتب تسليت خود به ملت ايران را اعلام كنند.

با پيگيري حادثه منا تلاش مي‌كنيم عزت ايران اسلامي و مراتب تسلي خانواده‌هاي داغديده تامين شود.

دولت جمهوري اسلامي تاكنون جلساتي را براي بررسي، پيگيري و مديريت حادثه منا تشكيل داده است كه بر اساس آن وزارت اطلاعات مكلف شد مستندات اين حادثه را جمع‌آوري كند تا بر اساس اين مدارك عمد يا غير عمد بودن اين حادثه مشخص شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون