• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3370 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

منابع روسي و اسراييلي تاييد كردند

مانور مشترك روسيه و اسراييل در مرز سوريه

با وجود انتقادهايي كه از سوي مقامات غربي نسبت به حضور نظامي روسيه در سوريه وجود دارد، به نظر مي‌رسد بين روسيه و اسراييل همگرايي بيشتري در سوريه وجود دارد. بر اساس گزارش‌ها روسيه و اسراييل براي هماهنگي بيشتر عمليات‌ها و جلوگيري از برخورد احتمالي در مرزهاي سوريه و فلسطين اشغالي مانور مشترك نيز برگزار كرده‌اند.

در همين حال منابع نظامي در تل‌آويو اخبار منتشر شده از سوي وزارت دفاع روسيه مبني بر ايجاد خط تماس با وزارت جنگ رژيم صهيونيستي و تمرين‌هاي مشترك خلبانان روس و اسراييلي در چارچوب هماهنگي نظامي دو طرف در آسمان سوريه را تاييد كرده‌اند.

منابع اسراييلي با اعلام اين خبر تاكيد كرده‌اند كه اين هماهنگي به نفع دو طرف است و مانع از برخورد و وقوع رخدادها ميان نيروهاي روسي و اسراييلي مي‌شود. اين منابع گزارش داده‌اند كه « روسيه به اين امر اذعان دارد كه اسراييل منافع امنيتي و استراتژيكي در سوريه دارد و روسيه مي‌داند كه ما اجازه انتقال سلاح‌هاي سوريه به حزب‌الله لبنان را نخواهيم داد. همچنين اجازه نمي‌دهيم بلندي جولان به نقطه آغازي براي حملات عليه ما تبديل شود. اسراييل منافع روسيه را درك مي‌كند و ما و روسيه به ضد و نقيض بودن اين منافع اهميت نمي‌دهيم.» پيشتر سخنگوي وزارت دفاع روسيه عنوان كرد كه مرحله نخست از هماهنگي‌ها با آموزش‌هايي آغاز شده كه هدف از آن جلوگيري از رخدادهاي هوايي نامطلوب در سوريه است. بر اساس خبري كه منابع روسي تاييد كرده‌اند خط تماس ميان مركز فرماندهي نيروي هوايي رژيم صهيونيستي با مركز اداره هوايي در پايگاه حيميم روسيه در سوريه ايجاد شده كه هدف از اين اقدام تبادل اطلاعات درباره‌ پروازها بر فراز سوريه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون