• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3371 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

زير ذره بين اقتصاد

واريز نخستين يارانه پاييز |يارانه نقدي مهرماه به عنوان پنجاه و ششمين مرحله از پرداخت يارانه‌هاي نقدي ساعت 24 ديشب به حساب سرپرستان خانوار واريز و قابل برداشت شد. با حذف بيش از دو ميليون نفر از جمع يارانه‌بگيران، دولت در ماه گذشته به حدود 74 ميليون نفر يارانه نقدي 45 هزار و 500 توماني پرداخت كرد. اين در حالي است كه روند غربالگري و حذف افراد پردرآمد از دريافت يارانه متوقف نخواهد شد و طبق منابعي كه قانون براي پرداخت نقدي در بودجه تعيين كرده است بايد حدود شش ميليون نفر در سال جاري از ليست يارانه بگيران كنار گذاشته شوند كه تا حدودي بين درآمد و هزينه هدفمندي يارانه‌ها تعادل برقرار و از كسري‌هاي ناشي از آن كاسته شود.

 

واردات ۶۵۰۰ تن روغن زيتون بي‌كيفيت| مجري طرح زيتون وزارت جهاد كشاورزي با بيان اينكه ۹۰ درصد روغن‌ زيتون وارداتي بي‌كيفيت است، گفت: برخي روغن زيتون بي‌كيفيت را فله‌اي وارد كرده و با برند داخلي به فروش مي‌رسانند. محمد رمضاني ملك‌رودي، مشاور معاون وزير و مجري طرح زيتون گفت: سطح زيركشت باغ‌هاي زيتون كشور 80 هزار هكتار است كه حدود 50 هزار هكتار آن بارور و بقيه غيربارور است. وي با بيان اينكه باغداران در برخي مناطق عملكرد بسيار زياد و حتي بي‌نظيري در توليد زيتون دارند، افزود: متوسط عملكرد باغ‌هاي زيتون كشور 2 تن در هكتار است. زيتون نياز آبي كمي دارد، بنابراين كشت زيتون با توجه به كمبود آب به خصوص در مناطق نيمه‌گرمسير و گرمسير توصيه مي‌شود.

 

خداحافظي با فوكر100 و MD|معاون سابق سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه امروز نياز ناوگان كشور به هواپيماهاي 100 نفره معطوف است، گفت: در دوران پس از تحريم 50 درصد از هواپيماهاي فعال بايد بازنشست شوند. عليرضا منظري از دو هواپيماي رده پايين مانند فوكر 100 و‌ام دي به عنوان گزينه‌هايي كه مي‌توانند از ناوگان فعال ايران خارج شوند نام برد و گفت: اگر امكان استفاده از قطعات جديد وجود داشته باشد، بخشي از هواپيماهاي ما امكان ادامه فعاليت را دارند، اما بايد انتظار داشته باشيم حدود 50 درصد از ناوگان فعلي بازنشست شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون