• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3373 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

وزير علوم دولت اصلاحات:

باور كنيم ملت بداخلاقي شده‌ايم

گروه سياسي| مصطفي معين وزير علوم دولت اصلاحات كه يك دهه قبل كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري هم بود از اين روزهاي دولت يازدهم مي‌گويد. به رسم هر سخنراني از او در مورد استعفايش از وزير علومي پرسيده‌اند و او بازهم از آن روزها گفته است. مصطفي معين اما از بد‌اخلاقي اين روزهاي ملت هم گفته و تاكيد كرده است كه كشور در شرايط بازسازي يك دوره هشت ساله است. وزير علوم دولت اصلاحات گفت كه در شش سال دولت اصلاحات بحثي از ستاره‌دار كردن نبود، ولي احمدي‌نژاد باب اين كار را باز كرد و بعد هم كه به ضرغامي جوابيه داديم، از پخش آن خودداري كرد، همچنان كه جوابيه آقاي هاشمي به حرف‌هاي احمدي‌نژاد پخش نشد. به گزارش ايلنا، مصطفي معين كه در همايش «دانشجو و اصلاحات اجتماعي» سخن مي‌گفت، اظهار داشت: امروز هم در حال بازسازي يك دوره هشت‌ساله در كشور هستيم كه جنگ نرمي عليه اخلاق و روابط انساني شكل گرفت كه در كنار آن زيرساخت‌هاي اقتصادي و حتي دانشگاه هم آسيب‌هاي جدي ديد كه نظير آن ماجراي بورسيه‌ها يا اختلاس از صندوق رفاه دانشجويان و ابعاد ديگري از فساد بود كه بعضاً هنوز باز نشده است. وزير علوم دولت اصلاحات ادامه داد: بازسازي دومي كه بر كشور تحميل شد. طولاني‌تر از جنگ است و چند نسل طول مي‌كشد باور كنيم ملت بداخلاقي شده‌ايم و نيازمند بازسازي اخلاقي و همچنين بهبود زيرساخت‌هاي اقتصادي هستيم. وي درباره دليل استعفايش پس از حادثه ۱۸ تيرماه ۷۸ و حمله به كوي دانشگاه، گفت: بار‌ها در اين زمينه صحبت كرده‌ام و گفته‌ام دانشجويان امانت‌هاي مردم در اختيار ما هستند و وقتي شاهد حمله شبانه گروه‌هاي فشار و ايجاد مشكل براي خوابگاه‌هاي دانشجويان بوديم، استعفا دادم كه به معناي فرار از مسووليت نبود، بلكه از اين فرصت براي پيگيري بهتر و جدي‌تر حادثه استفاده كرديم.

افتخار مي‌كنم كه از فرزندان ملت دفاع كردم

وي گفت: گروهي كه مي‌خواستند انتقام دوم خرداد و افشاي قتل‌هاي زنجيره‌اي را گرفته و در مرحله بالا‌تر ساقط كردن دولت اصلاحات را دنبال كنند، زهرشان را در ۱۸ تير كه مهم‌ترين حادثه دانشگاهي پس از انقلاب بود ريختند، هرچند اتهاماتي كه برخي‌شان را الآن توضيح دادم نصيب من كردند، ولي از نظر وجداني راحت هستم و افتخار مي‌كنم كه از فرزندان ملت دفاع كردم. وي در ادامه توضيحاتش درباره عملكرد دولت يازدهم ادامه داد: البته حل مسائل اخلاقي كه بر جامعه حاكم شد و مشكلات اقتصادي كه دولت يازدهم وارث آن بوده زمان مي‌برد، ضمن اينكه در خصوص مسائل سياسي، زندانيان و حصر، دولت آقاي روحاني بايد به تعهدات انتخاباتي‌اش وفادار باشد. وي تصريح كرد: نمي‌گويم آقاي روحاني آدم بي‌وفايي‌ است و براساس‌ شناختي كه از مجلس اول با ايشان دارم، وي بي‌تعهد نيست، ولي بايد به‌طور جدي‌تري مشكل حصر و اين استخوان لاي زخم حل شود كه نيازمند تدبير، پيگيري و قرار گرفتن آن در اولويت‌ها است. معين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به خواست عمومي براي تشكيل مجلسي كارآمد در كشور، آيا عدم كانديداتوري شما نشانه عدم تعهد به باورهاي اصلاحي نيست؟ گفت: من هم براي تشكيل چنين مجلسي دعا مي‌كنم، ولي درباره اين سوءتفاهم بايد بگويم در بالا‌ترين سطح مشورتي اصلاح‌طلبان كه راهبرد‌ها و هماهنگي‌هاي انتخاباتي دنبال مي‌شود حضور دارم، ضمن اينكه در هفت، هشت سازمان مردم‌نهاد كه پس از خروج از دولت تشكيل داده‌ام، پيگيري‌هايي در زمينه زيرساخت‌هاي اجتماعي را دنبال مي‌كنيم كه در شرايط كنوني نياز جدي ماست تا توسعه در جوانب ديگر رقم بخورد. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه يكي از سوژه‌هاي دوران بگم بگم‌هاي رييس دولت قبل درباره ستاره‌دار شدن دانشجويان در دوره شما بود، گفت: البته با اين اتهامات پوست‌كلفت شده‌ام، ضمن اينكه در دولت اصلاحات و شش سالي كه وزير بودم، وزارت علوم سيبل اصلي تندرو‌ها بود كه به دليل حضور فرد وزير يا اهميت دانشگاه بوده است.

ضرغامي از پخش جوابيه خودداري كرد

وزير علوم دولت اصلاحات ادامه داد: در ۶ سال دولت خاتمي بحثي از ستاره‌دار كردن نبود، ولي احمدي‌نژاد باب اين را باز كرد و بعد هم كه به صداوسيماي ضرغامي جوابيه داديم، از پخش آن خودداري كرد، همچنان كه جوابيه هاشمي‌رفسنجاني به حرف‌هاي احمدي‌نژاد پخش نشد. متاسفانه صداوسيما بيش از آنكه جنبه آموزشي داشته باشد، راه بدآموزي را دنبال كرده و حتي ديدم اخيراً آقاي روحاني هم از واژه ميلي براي رسانه ملي استفاده كرد. وي با بيان اينكه توضيحات بنده و تكذيب آن دروغ در روزنامه‌هاي آن مقطع منتشر شد و دانشجويان با جست‌وجو در اينترنت مي‌توانند آن را مطالعه كنند، گفت: بر اساس آماري كه آقايان خودشان داده‌اند، در نخستين سال دولت احمدي‌نژاد در مهرماه ۸۴، هزار نفر ستاره‌دار شده يا به دانشگاه راه ندادند، ولي‌‌ همان دروغي كه در مناظره‌ها گفتند، هنوز در ذهن برخي است و علاوه بر گفت‌وگوهاي دوطرفه، مدام در تلگرام، فيس‌بوك و فضاهاي ديگر از من سوال مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون