• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3373 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

در آخرين روز رزمايش محرم انجام شد

انهدام پهپاد متخاصم توسط جنگنده نيروي هوايي ارتش

 

 

گروه سياسي| آخرين روز از رزمايش محرم روز گذشته برگزار شد. عمليات كشف و شناسايي اهداف پرنده توسط سامانه‌هاي راداري و استفاده از سامانه فرماندهي و كنترل «فكور» انجام شد. به گزارش ايسنا، در آخرين روز رزمايش محرم ارتش، عمليات كشف و شناسايي اهداف پرنده توسط سامانه‌هاي راداري و استفاده از سامانه فرماندهي و كنترل «فكور» باموفقيت انجام شد. عمليات اسلينگ و تخليه مجروحان و ادوات رزمي همراه با شليك موشك‌هاي بهينه‌سازي شده «تاو» انجام شد. در آخرين روز از رزمايش عمليات اسلينگ و تخليه مجروحان و ادوات رزمي همراه با شليك موشك‌هاي بهينه‌سازي شده «تاو» توسط بالگردهاي هوانيروز در پشتيباني از يگان‌هاي واكنش سريع نيروي زميني ارتش انجام شد. فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: اين نيرو در رزمايش مشترك «محرم» براي نخستين‌بار از ربات‌هاي «انتحاري» در حوزه دفاع زميني استفاده كرد. امير سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: مرحله اول رزمايش نيروي زميني با اجراي عمليات موفق يگان‌هاي واكنش سريع انجام شد كه در اين مرحله، براي حفظ انعطاف‌پذيري، سرعت و افزايش قدرت تاكتيكي نيروهاي واكنش سريع در برابر تهديدات، وضعيت‌هاي مختلفي را ايجاد كرديم كه اين نيروها توانستند خيلي سريع و با قدرت به اهداف تعيين شده دست يابند. نيروي زميني ارتش در رزمايش مشترك «محرم» با توجه به نوع تهديدات و فضاي ناهمتراز و نيز جنگ‌هاي نيابتي، تاكتيك‌هاي خود را ترسيم كرده است كه در كنار اين موضوع سلاح‌هاي ويژه‌اي را نيز در اين خصوص طراحي كرد. براي نمونه از سلاح‌هاي متعددي استفاده كرديم كه در اين زمينه مي‌توان از رادارهاي مراقبت زميني كه چشم بيناي ما در شب و روز هستند، نام برد. در اين رزمايش از انواع تك‌تيراندازها در كاليبرهاي مختلف استفاده شد. همچنين از انواع سلاح‌هاي ضد زره همانند موشك «دهلاويه» كه از قدرت نفوذپذيري بالايي برخوردار است، نيز در اين رزمايش استفاده شد. همچنين براي نخستين‌بار در اين رزمايش از ربات‌هاي «انتحاري» در حوزه دفاع زميني استفاده شد. فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: البته اين سلاح‌ها، تنها بخشي از تسليحات جديد به‌كارگيري شده در رزمايش بود، و به دليل ملاحظات امنيتي نمي‌توان به سلاح‌هاي ديگري كه در رزمايش محرم استفاده شدند، اشاره كرد.

هوانيروز در رزمايش محرم با موفقيت به اهداف خود دست يافت

هوانيروز در رزمايش محرم با موفقيت به اهداف خود دست يافت. فرمانده هوانيروز با اشاره به رزمايش مشترك و گسترده محرم گفت: در اين رزمايش نيروهاي جوان ما توانستند به نحو مطلوبي به اهداف مورد نظر دست يابند. امير سرتيپ دوم هوشنگ ياري، فرمانده هوانيروز با اشاره به اينكه رزمايش محرم براي نيروي زميني به عنوان يك رزمايش واكنش سريع تعريف شده است، اظهار كرد: از صبح امروز و همزمان با آغاز رسمي رزمايش، اقداماتي از قبيل شناسايي، فرماندهي و كنترل، اجراي آتش پشتيباني سبك و سنگين و هلي‌برن نيروهاي رزمنده توسط هوانيروز انجام شد. وي با ابراز رضايت از عملكرد پايگاه رزمي كرمانشاه در رزمايش محرم افزود: در اين رزمايش نيروهاي جوان ما توانستند به نحو مطلوبي به اهداف مورد نظر دست يابند. در رزمايش مشترك محرم انواع بالگردهاي 205، 206، 214 و كبري به‌كارگيري شدند.

انهدام اهداف پرنده با شليك موشك‌هاي زمين به هواي «شلمچه»

انهدام اهداف پرنده با شليك موشك‌هاي زمين به هواي «شلمچه» از سامانه‌هاي بومي «مرصاد» با موفقيت انجام شد. همچنين يك فروند جنگنده فانتوم نيروي هوايي ارتش پس از شناسايي و رهگيري پهپاد متخاصم با شليك دقيق موشك هوا به هوا توانست اين پهپاد مهاجم را سرنگون سازد. از سوي ديگر انهدام اهداف پرنده با شليك موشك‌هاي زمين به هواي «شلمچه» از سامانه‌هاي بومي «مرصاد» با موفقيت انجام شد.

انهدام پهپاد متخاصم توسط جنگنده نيروي هوايي ارتش

در ادامه رزمايش مشترك «محرم» ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه غرب و شمال غرب كشور يك فروند جنگنده بمب افكن اف 4 (فانتوم) پس از شناسايي و رهگيري پهپاد متخاصم با شليك دقيق موشك هوا به هوا توانست اين پهپاد مهاجم را سرنگون سازد. در اين مرحله از رزمايش، همچنين جنگنده‌هاي نيروي هوايي ارتش با كنترل و هدايت شبكه يكپارچه پدافند هوايي كشور ضمن انجام تمرين عمليات سوخت‌گيري هوايي جهت ماموريت‌هاي بُرد بلند خود با پشتيباني نزديك هوايي از نيروهاي سطحي مواضع از پيش تعيين‌شده را در منطقه هدف بمباران كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون