• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3378 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

نقشه كلاهبرداري از بانك ملي در روز عاشورا لو رفت

گروه اقتصادي| در تاريخ 30/4/1394 گزارشي به مديريت حراست بانك ملي واصل شد كه حكايت از قصد يك باند كلاهبردار با هدايت خارج از كشور، براي سوءاستفاده از حساب‌هاي بانك‌ها از جمله بانك ملي را داشت. اين موضوع بلافاصله از سوي حراست بانك ملي به سازمان اطلاعات استان تهران انعكاس يافت و طي سه ماه گذشته با مديريت بانك ملي و همكاري حراست، بازرسي بانك و سازمان اطلاعات استان تهران اقدامات و تماس‌هاي آنها مورد رصد قرار گرفت.

اعضاي اين باند در نهايت روز پنجشنبه گذشته كه قصد داشتند، از طريق معاون يكي از شعب بانك، مبالغ كلاني را به حساب چند صرافي، جهت انتقال بعدي به حساب‌هاي ديگر واريز كنند كه با توجه به تمهيدات قبلي بانك، تمام حساب‌ها مسدود و اعضاي باند توسط سازمان اطلاعات تهران بازداشت شدند. اين در حالي است كه اين گروه هيچ گونه اطلاعي از كنترل و نظارت بانك ملي و سازمان اطلاعات تهران نداشتند.

كلاهبرداري از بانك‌ها موضوع جديدي نيست. همين چند سال پيش بود كه پرونده مه‌آفريد اميرخسروي كه توانسته بود با اخذ وام‌هاي بنگاه‌هاي زودبازده مبالغ كلاني به جيب بزند كشف و به اعدام او منتهي شد. اين براي چندمين بار است كه سيستم بانكي در معرض كلاهبرداري‌هاي كلان قرار مي‌گيرد؛ كلاهبرداري‌هايي كه از خلأهاي قانوني‌ سيستم خبر مي‌دهد. معاون امور بانكي، بيمه وزارت اقتصاد در رابطه با اقدام اخير اين گروه كلاهبرداري گفت: با تدبير، مراقبت و اقدام به موقع مديريت بانك ملي و همراهي سازمان اطلاعات استان تهران، باند بزرگي كه قصد سوء استفاده از حساب‌هاي بانك ملي را داشت، كشف و دستگير شد. محمد پاريزي با اشاره به اينكه براي افراد عامل اين سوء استفاده و خانواده آنها ويزاي شنگن جهت خروج از كشور اخذ شده بود، تصريح كرد: اين افراد قصد داشتند با استفاده از تعطيلي ايام تاسوعا و عاشورا انتقال وجوه را تكميل كنند و از كشور خارج شوند. معاون اموربانكي، بيمه و شركت‌هاي دولتي در پايان ضمن تشكر از مديريت بانك ملي ايران و نيز همكاري كارشناسان سازمان اطلاعات استان تهران و مديريت حراست و بازرسي بانك ملي در خنثي كردن اين توطئه، قدرداني كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون