• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3378 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

بد‌بياري پشت بد بياري براي وزنه‌برداري ايران

سليمي جهاني امريكا را از دست داد

گروه ورزش| وزنه‌برداري ايران روزهاي سخت و خاصي را پشت سر مي‌گذارد. همين چند روز پيش بود كه سعيد محمدپور، وزنه‌بردار دسته 105 كيلوگرم به يكباره مصدوم شد تا چشم ديگر وزنه‌برداران در آستانه مسابقات جهاني امريكا بابت اين موضوع بترسد، اين در حالي بود كه خبر بازنشسته اعلام شدن سهراب مرادي يكي ديگر از اميدهاي وزنه‌برداري در رقابت‌هاي جهاني شرايط بدي را بر فضاي وزنه‌برداري ايران به وجود آورده بود تا اينكه خبر رسيد كار سهراب درست شده و تاماش آيان،
رييس فدراسيون بين‌المللي بعد از ديدار با
علي مرادي، رييس فدراسيون ايران رضايت داده كه سهراب در امريكا روي تخته برود. با بازگشت سهراب مرادي روحيه به اردوي وزنه‌برداري بازگشت، اما انگار بدشانسي به صورت كامل دست از سر وزنه‌برداري ايران برنداشته است و اين‌بار گريبان اميد اصلي تيم ايران را گرفت تا شيريني بازگشت سهراب به تيم ملي با خروج بهداد سليمي، قهرمان جهان و المپيك از ليست اعزاميان به امريكا يك بار ديگر تلخ شود. بهداد در حالي كه با آمادگي بسيار خوبي تمرينات خود را دنبال مي‌كرد، در حركت دوضرب و پس از درخواست مجوز قرار گرفتن پشت وزنه 262كيلوگرمي از سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري، زماني كه اين وزنه سنگين را با قدرت روي سينه خود كشيد و مهار كرد، هنگام قيچي زدن براي تكميل حركت دوضربش، وقتي مي‌خواست پاي عقبي (چپ) خود را مماس با پاي راستش به جلو بكشد زانويش پيچ خورد تا سنگيني وزنه 262كيلويي زانوي بهداد را با آسيب‌ديدگي شديدي مواجه كرده و بخت نخست طلايي شدن كاروان وزنه‌برداري ايران در جهاني امريكا را با مصدوميت غيرمنتظره و جدي مواجه كند! پس از اين حادثه و شوك غيرمنتظره‌اي كه براي سليمي در تمرين تيم ملي به وجود آمد، رييس فدراسيون به همراه سرپرست تيم ملي و رييس كميته پزشكي با انتقال سريع سليمي به بيمارستان به جهت تشكيل پرونده پزشكي و گرفتن عكس از زانوي آسيب‌ديده اين وزنه‌بردار، تمامي مواردي كه براي تشخيص صحيح ميزان و نوع آسيب‌ديدگي زانوي بهداد نياز بود را انجام دادند تا هرچه سريع‌تر زانوي آسيب ديده قهرمان المپيك لندن تحت مداوا قرار گرفته و پروسه درماني‌اش بلافاصله آغاز شود. پيش از سليمي، سعيد محمدپور ديگر وزنه‌بردار پراميد ايران در دسته 105كيلوگرم نيز در هفته دوم ليگ از ناحيه آرنج دست به‌شدت آسيب ديد تا يكي ديگر از ستاره‌هاي وزنه‌برداري ايران به همين منوال از گردونه جهاني به اجبار كنار برود.

آمادگي كميته المپيك براي درمان بهداد در خارج

كيومرث هاشمي، رييس كميته ملي المپيك با توجه به مصدوميتي كه براي بهداد سليمي پيش آمد همراه اصغر رحيمي به ديدار اين وزنه‌بردار رفت. هاشمي در ملاقات با سليمي گفت: كميته ملي المپيك پرونده پزشكي او را دنبال مي‌كند و فدراسيون پزشكي اگر تشخيص‌شان بر اين بود كه نياز است بهداد براي عمل به خارج از كشور اعزام شود، در صورتي كه تيم پزشكي و خود سليمي صلاح بدانند او را به خارج از كشور اعزام خواهيم كرد. كميته ملي المپيك آمادگي اين را دارد كه حتي همين امشب او را اعزام كند. حسين توكلي سرمربي تيم ملي هم گفت كه يك مركز تخصصي زانو در آلمان وجود دارد و هاشمي اعلام كرد هر گونه حمايت از بهداد خواهد شد و هيچ مشكلي در اين مورد وجود ندارد. رحيمي هم اعلام كرد، كميته پزشكي مركز نظارت بر تيم‌هاي ملي را فعال خواهد كرد تا پرونده پزشكي بهداد رسيدگي شود.

بهداد سليمي: المپيك هم برايم سخت شد

بهداد سليمي در مورد آسيب ديدگي زانوي خود و از دست رفتن مسابقات جهاني اظهار كرد: زماني كه وزنه 262 كيلويي را بلند كردم حركت قيچي را انجام دادم اما زماني كه مي‌خواستم پايم را فيكس كنم زانويم چرخيد. 100 درصد مسابقات جهاني را از دست دادم و حالا بايد مشخص شود كه آسيب‌ديدگي‌ام چقدر حاد است. سليمي در پاسخ به اين پرسش كه آيا فشار تمرينات سبب آسيب‌ديدگي او شد، گفت: من از اين نظر بسيار آماده بودم و بايد وزنه‌هايي را مي‌زدم كه در مسابقات جهاني نيز راحت به آنها مي‌رسيدم. مصدوميت من كاملا اتفاقي بود و به هر حال آسيب‌ديدگي جزيي از ورزش است و نمي‌توان كاري انجام داد. من خيلي آماده بودم اما هميشه آسيب ديدگي اتفاق مي‌افتد و اين شتري است كه در خانه هر ورزشكاري مي‌خوابد! من از قبل از قسمت همسترينگ پاي راست آسيب ديدگي داشتم و كمرم نيز آسيب ديده بود اما زانويم به هيچ عنوان من را اذيت نكرده بود و مصدوميتي نداشتم. مصدوميتم اتفاقي بود اما به هر حال بسيار سخت است زيرا اگر رباط پايم پاره شده باشد و 5 ماه تا آغاز مسابقات جهاني اين اتفاق مي‌افتاد به المپيك مي‌رسيدم اما اكنون حضور در المپيك نيز سخت شده است. متاسفانه شرايط تيم نيز در جهاني سخت شد و حالا نمي‌دانم از شانس بد من است يا حسين توكلي. اميدوارم كه ساير ملي‌پوشان به مسابقات جهاني برسند. در تمرين روز گذشته تمام ملي‌پوشان شوكه شدند و اميدوارم اين آخرين اتفاقي باشد كه براي تيم مي‌افتد. خود من نيز هنوز در شوك هستم زيرا زماني كه در اوج آمادگي قرار دارم اين اتفاق افتاد. حالا اگر در اوايل تمرينات بود بدن مستعد آسيب‌ديدگي است. ان شاءالله كه درست شود و من هم به هر چه كه خدا بخواهد راضي هستم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون