• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3378 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

دعوا با اظهارنظر شفاف سرمربي تيم ملي بالا گرفت

اسدي، كي‌روش را به مناظره دعوت كرد

گروه ورزش| بالا گرفتن جنگ بين كارلوس كي‌روش و مسوولان سابق كميته اخلاق فدراسيون فوتبال در برنامه نود دوشنبه شب گذشته يك اتفاق مهم را به دنبال داشت. سرمربي تيم ملي بالاخره به صورت شفاف دبيركل فدراسيون فوتبال را مجري اين دعوا و بازي به وجود آمده به مردم معرفي كرد و روي اين مساله تاكيد داشت كه آبانگاه و همكارانش سناريويي را اجرا مي‌كنند كه عليرضا اسدي آن را طراحي كرده است، چرا كه اين مقام مسوول پرونده خانبان، ماركار آقاجانيان و آل‌اشپورت را براي رسيدگي به كميته اخلاق ارجاع داده است. به دنبال اين اظهارنظر صريح و بسيار جنجالي كي‌روش اما عليرضا اسدي باز هم مثل هميشه سعي كرد در اوج درگيري سكوت اختيار كند. اما در گفت‌وگويي با سايت فدراسيون فوتبال رسما براي مناظره با سرمربي پرتغالي تيم ملي در برنامه نود اعلام آمادگي كرد. اسدي در اين رابطه گفت: «در برنامه تلويزيوني نود صحبت‌هايي در مورد اينجانب مطرح شد كه با وجود خويشتن‌داري نياز به پاسخگويي دارد. اينكه به صورت يكطرفه در يك جا حضور يابيد و عليه ديگران صحبت كنيد قطعا باعث رضايت همه و شخص شما خواهد شد ولي زماني كه به صورت دو طرفه و حضوري در يك مناظره مسائل برطرف شود ديگر هيچ كس اين اجازه را ندارد كه به تنهايي به قاضي برود و راضي برگردد. با توجه به تمام مطالب عنوان‌شده با اينكه براي منافع ملي كشورم سكوت كرده و بسياري از مطالب را بيان نكرده‌ام، اما زماني كه موضوع شخصي شود و برخي افراد بدون اطلاع صحبت كنند، مجبور به پاسخگويي هستم. از شب گذشته تاكنون بسياري از رسانه‌ها از من درخواست مصاحبه داشته‌اند و براي اينكه من هم به تنهايي به قاضي بزرگ كه افكار عموم مردم عزيز كشورم است، نرفته باشم از سرمربي تيم ملي دعوت مي‌كنم در همان برنامه تلويزيوني كه از من صحبت كرده حضور يابد تا بتوانم به صورت رودر‌رو و بدون واسطه و هيچ مشكلي با وي صحبت كنم و مطالب مختلف را كه در مدت حضورم در فدراسيون در مورد من مطرح شده به‌طور مشروح به آگاهي مردم عزيز برسانم.»

نكته قابل توجه ديگر اين است كه صبح ديروز اعلام شد قرار است كنفرانس خبري كي‌روش براي شفاف‌سازي پيرامون اين پرونده در آكادمي ملي فوتبال برگزار شود اما اين كنفرانس بنا به دلايلي نامعلوم لغو شد. بعد از لغو كنفرانس هم علي كفاشيان مصاحبه‌اي انجام داد و تاكيد كرد: «به نظر من اطلاعاتي كه به سرمربي تيم ملي مي‌دهند، اشتباه است و متاسفانه وي هم بر اساس همين اطلاعات اشتباه اظهارنظر مي‌كند. من مي‌گويم كساني هستند كه مي‌خواهند ميان كي‌روش و اسدي اختلاف ايجاد كنند وگرنه شخص دبيركل فدراسيون نقشي در اين مشكلات ندارد. اصلا در حال حاضر كميته اخلاقي نداريم كه بخواهد تصميم بگيرد يا صحبتي داشته باشد. يك فردي اظهارنظري داشته كه از نظر ما هم رسمي نبوده است. من به كي‌روش گفتم كه با او صحبت كرده‌ام و وي (كارلوس كي‌‌روش) نبايد شخصا وارد اين مسائل شود. اين موضوع را به سرمربي تيم ملي تذكر داده‌ام.»

رييس فدراسيون فوتبال در مورد مناظره‌اي كه عليرضا اسدي سرمربي تيم ملي را به شركت در آن دعوت كرد و همچنين نشست خبري كه قرار بود كي‌روش داشته باشد اما به يك‌باره لغو شد، گفت: «از مناظره خبري ندارم، اصلا نمي‌دانم چه كسي آن يكي را به شركت در مناظره دعوت كرده است، اما در مورد نشست خبري بايد بگويم توصيه‌هايي به كي‌روش داشتم و به او گفتم كه بهتر است اين كار را انجام ندهد. كي‌روش هم حرف‌شنوي كرد و نشست را لغو كرد.»

در شرايط كنوني درگيري به وجود‌ آمده بين عليرضا اسدي و كارلوس كي‌روش تا حدي بالا گرفته كه ادامه اين روند مي‌تواند تبعات بسيار بدي را براي فوتبال ايران به همراه داشته باشد. اسدي بنا به دلايلي از اظهارنظرهاي رسانه‌اي عليه كي‌روش خودداري مي‌كند و فقط اين مربي را به مناظره تلويزيوني دعوت كرده است؛ مناظره‌اي كه بايد ديد كارلوس كي‌روش حاضر خواهد شد در آن شركت كند يا خير. آيا مديران فدراسيون فوتبال اصلا اجازه چنين كاري را به سرمربي تيم ملي و دبيركل مي‌دهند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون