• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3378 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

تكليف ماندن يا رفتن كواچ روشن نشد

 

اسلوبودان كواچ صربستاني كه به همراه تيم ملي واليبال ايران در مسابقات جام جهاني به مقام هشتم دست پيدا كرد و نتوانست با اين تيم سهميه حضور در المپيك را كسب كند، روز گذشته از كشورش صربستان به ايران آمد تا با مسوولان فدراسيون مذاكره كرده و در نشست خبري حاضر شود. در حالي نشست خبري فدراسيون واليبال برگزار شد كه تصور مي‌شد وضعيت ماندن يا رفتن اسلوبودان كواچ مشخص شود اما در اين جلسه اعلام شد كه تصميم‌گيري در اين رابطه به جلسه بعدي موكول شده است. پس از نتايج ضعيف تيم ملي واليبال در جام جهاني، انتقادات زيادي نسبت به عملكرد مربي تيم ملي واليبال وجود داشته است. در ادامه بخشي از صحبت‌هاي مطرح شده را مي‌خوانيد.

‌ بعد از جام جهاني مشكل ويزا داشتم براي همين به كشورم برگشتم. در جام جهاني به نتيجه مطلوب نرسيديم و نخستين نفري كه راضي نبود من بودم و مسووليت را بر عهده مي‌گيرم.

‌ خوب شد باختيم تا به فكر جلسه باشيم.

صادقانه بگويم به هيچ نتيجه‌اي درباره اينكه بمانم يا بروم نرسيديم و جلسات ادامه دارد.

من رابطه خيلي خوبي با كادر فني و بازيكنان داشتم و اين را از خود بازيكنان بپرسيد. دليل اصلي شكست ما بي‌انگيزگي بازيكنان بود چون تنها دو تيم به المپيك مي‌رفتند.

‌ از اين به بعد سخت‌گيري مي‌كنم.

‌ خواهش من از رسانه‌ها اين است كه گمراه نشوند و كيفيت اين تيم را پايين ندانند. شايد قهرمان جهان يا المپيك هم سهميه نگيرند. ما در دو بازي اول خوب كار نكرديم و اين روي روحيه تيم تاثير گذاشت. ضمن اينكه نتايج قبلي ايران را فراموش نكنيد.

‌ به ادامه همكاري با ايران خوشبينم.

‌ وقتي در مربيگري به يك مرز مي‌رسيم كه به يكي اسطوره مي‌گويند مقايسه‌ها شروع مي‌شود. خودم فكر مي‌كنم كارهاي خوبي در حيطه كارم انجام دادم. ولي همين مساله براي مربياني كه بعد از من به پروجا رفتند رخ داده است. در حال حاضر مربي پيشين لهستان در اين تيم است. دو مربي ديگر به نتايج من نرسيدند ولي به هيچ‌وجه به اين معني نيست كه آنها داراي ضعف هستند. ولاسكو زماني كه به ايران آمد سطح واليبال ايران را به يك مرحله بالاتر رساند و ما خواستيم آن را ادامه دهيم براي همين اين مقايسه مورد توجه قرار نمي‌گيرد.

‌ همه‌چيز به كار بازيكنان بستگي دارد. اگر سخت كار نكنند به سطح يك بازيكن معمولي مي‌رسند. بعد از اينكه ولاسكو رفت ما با كار زياد نتايج خوبي گرفتيم. منچستريونايتد را ببينيد، بعد از رفتن فرگوسن نتيجه نگرفته است، آيا مربيان بعدي بد بودند؟ آيا بازيكنان بد هستند؟

‌ ولاسكو نام ايران را به جغرافياي واليبال جهان برد.

‌ چه بمانم و چه بروم تاكيد مي‌كنم هر آنچه خواستم فدراسيون ايران فراهم كرد.

‌ دستيارانم خاري در چشم برخي كارشناسان هستند.

‌ بعد از باخت انتظار خنده ندارم.

من بهترين‌ها را دعوت مي‌كنم و كادر فني را به شكلي خوب تقويت خواهيم كرد البته اگر ادامه همكاري داشته باشم. در اين يك و‌نيم سال بازيكنان خوبي به تيم ملي اضافه كرديم و مطمئن باشيد چه من باشم و چه مربي ديگري، تيم ايران كيفيت صعود به المپيك را دارد.

‌ من هرگز در جام جهاني خيالبافي نمي‌كردم و شايد فقط خوش‌بين بودم چون شيوه بازي ما در دو ديدار تداركاتي با روسيه و هلند طوري بود كه اگر تكرار مي‌شد مي‌توانستيم در جام جهاني به نتايج خوبي برسيم. شايد مي‌شد اين سوال را مطرح كرد كه آيا بهتر نبود از روسيه به ژاپن مي‌رفتيم؟ بايد از اشتباهات خودمان درس بگيريم و آن را تكرار نكنيم.

‌ براي نتايج جوانان و اميد متاسفم.

‌ من از ابتدا هم گفتم دنبال پنهان‌كاري نيستم و صادقانه جواب سوالات را مي‌دهم. بازيكنان ايران و حتي بهترين‌هاي جهان در برخي پست‌ها نياز به حمايت دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون