• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3382 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان

عدد نوشت

تعداد گردشگران ايتاليايي در ايران

در سال 2013 بيش از 13 هزار گردشگر ايتاليايي به ايران سفر كردند كه 27/0 درصد از سهم گردشگران ورودي از اروپا را به خود اختصاص دادند، استقبال زياد ايتاليايي‌ها براي سفر به ايران باعث شد در هفته‌هاي اخير به تعداد پروازهاي مستقيم بين دو كشور اضافه شود. مصطفي سروي، عضو جامعه تورگردانان ايران با اعلام خبر افزايش تعداد پروازهاي مستقيم ميلان - تهران گفت: اين خط مستقيم قبلا برقرار شده بود كه دو ايرلاين داخلي نيز در اين مسير مسافران را جابه‌جا مي‌كردند، اما افزايش تعداد گردشگران ايتاليايي در يكي دو سال اخير باعث شد يكي از اين شركت‌هاي هواپيمايي، تعداد پروازهاي مستقيم خود را در طول هفته افزايش دهد.

 

پرت شبكه توزيع برق

مديرعامل شركت توزيع برق تهران با بيان اينكه در حال حاضر اتلاف انرژي در شبكه توزيع برق تهران ۷ درصد است، گفت: نصب كنتور برق به خوبي در جريان بوده و به روز شده است و بحث كمبود كنتور به هيچ‌وجه صحت ندارد. سيد محمد هاشمي در پاسخ به اين سوال كه استاندار تهران اعلام كرده است كه پرت و اتلاف انرژي در شبكه توزيع برق بالاتر از
10 درصد است، گفت: در حال حاضر اتلاف انرژي در شبكه توزيع برق تهران 7 درصد است و در برنامه داريم تا در سال‌هاي آينده اين عدد را به 5 درصد برسانيم. وي با اشاره به اينكه يكي از دلايل پرت انرژي در شبكه توزيع برق تهران فرسوده بودن برخي خطوط است، گفت: با بهينه‌سازي و توسعه شبكه توزيع برق و جمع‌آوري انشعابات غير مجاز كه حدود 37 ميليارد تومان هزينه براي شركت داشته است حدود 44 ميليارد تومان به نفع شركت توزيع برق تهران شده است.

 

ذخيره‌ گاز در مخزن شوريجه

هم اكنون يك ميليارد و هشت ميليون متر مكعب گاز طبيعي در مخزن ذخيره‌سازي گاز شوريجه ذخيره سازي شده است كه انتظار مي‌رود در ماه‌هاي سرد امسال روزانه تا 14 ميليون متر مكعب گاز از اين مخزن برداشت شود. مخزن ذخيره‌سازي گاز شوريجه دومين مخزن ذخيره‌سازي گاز در كشور است كه مسوولان شركت ملي گاز ايران سال گذشته به منظور پايداري گاز در مناطق شرقي روزانه 5/7 ميليون مترمكعب گاز از اين مخزن ذخيره‌سازي برداشت كردند. در طول شش ماه اول امسال تاكنون، ميزان ذخيره‌سازي گاز در مخزن شوريجه خانگيران از مرز يك ميليارد متر مكعب عبور كرده است به طوري كه هم اكنون يك ميليارد و هشت ميليون متر مكعب گاز طبيعي ذخيره‌سازي شده است.

 

صادرات تخم مرغ

مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران ميهن با اشاره به افزايش مجدد صادرات تخم‌مرغ در هفته گذشته، گفت: از ابتداي سال تاكنون ۵۶ هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است. رضا تركاشوند با تاييد كاهش صادرات تخم‌مرغ در يك ماه گذشته گفت: در هفته گذشته دوباره رونق به بازار صادرات اين محصول بازگشته و صادرات تخم‌مرغ افزايش يافته است. وي با بيان اينكه حضور رقبا در بازارهاي صادراتي و كاهش قيمت يكي از عوامل كاهش صادرات در اين مدت بود، افزود: با افزايش مجدد صادرات تخم‌مرغ در يك هفته اخير روزانه 500 تا 600 تن تخم‌مرغ به كشورهاي مختلف از جمله عراق و افغانستان صادر مي‌شود.

 

كاهش توليد نفت ايران

بلومبرگ پيش‌بيني كرد توليد نفت ايران در ماه اكتبر روزانه با 100 هزار بشكه كاهش به دو ميليون و 700 هزار بشكه در روز مي‌رسد. انتظار مي‌رود صادرات نفت ايران در ماه اكتبر به پايين‌ترين سطح هفت ماه گذشته برسد كه 13 درصد از صادرات ماه سپتامبر نيز كمتر خواهد بود. واردات نفت كشورهاي آسيايي از ايران در ماه سپتامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل حدود شش درصد كاهش يافت. كاهش واردات نفت آسيايي‌ها از ايران به دليل توقف افزايش خريد نفت اين كشورها از ايران پس از توافق هسته‌اي ماه جولاي بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون