• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3382 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان

هواي كشور تا 15 درجه سردتر مي‌شود

شمال و غرب کشور آماده سیل باشند

اعتماد| وزير نيرو همزمان با افزايش تعداد جانباختگان سيل در غرب كشور به 9 نفر درباره احتمال وقوع سيلي جديد اين‌بار در استان‌هاي شمالي و غربي در روزهاي آينده هشدار داد.

حميد چيت‌چيان با اعلام اين هشدار به استقبال بارندگي‌هاي روزهاي آتي در نوار شمالي و غربي كشور رفته است كه براساس اطلاعيه سازمان هواشناسي كشور شدت آن در روزهاي يكشنبه و دوشنبه مي‌تواند منجر به وقوع سيل و آبگرفتگي معابر شود. وزير نيرو گفت: «تمركز بارش‌ها در روزهاي پيش رو در شمال و غرب كشور است و لازم است تا اين استان‌ها در مقابل احتمال وقوع سيل آماده باشند.»

هشدار وزير نيرو به احتمال وقوع سيل در روزهاي آينده در حالي است كه استان‌هاي غربي كشور همچنان درگير خسارات جاني و مالي سيل اخير هستند. روز گذشته، ناصر چرخساز، رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر نيز از كشته شدن زني 45 ساله بر اثر برق‌گرفتگي ناشي از سيل در روستاي چاه ملك اصفهان و افزايش تعداد جانباختگان سيل غرب كشور به 9 نفر خبر داد و گفت: «در سيل اخير سه نفر از ايلام، سه تن از لرستان، دو نفر از كرمانشاه و يك نفر نيز از اصفهان در سيل جان خود را از دست داده‌اند كه آخرين فوتي زني 45 ساله ساكن روستاي چاه ملك شهرستان خور و بيابانك اصفهان بود كه پس از آب‌گرفتگي خانه‌اش دچار برق‌گرفتگي شد و جان باخت.» به گفته چرخساز تاكنون به 12 هزار و 900 نفر امدادرساني شده و هزار نفر اسكان اضطراري داده شده‌اند. همچنين 9 نفر مصدوم شده‌اند كه چهار نفر از آنها در مراكز درماني بستري‌اند. 33 نفر از سيل‌زدگان نيز به مناطق امن منتقل شده‌اند و از 900 واحد مسكوني تخليه آب انجام شده است. رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر ادامه داد: تاكنون 330 تيم عملياتي شامل 1400 نيروي عملياتي، 225 دستگاه خودروي عملياتي، 110 دستگاه موتور پمپ و لجنكش و 190 دستگاه چادر به كار گرفته شده و 1700 تخته پتو، 500 تخته موكت، 240 شعله والور، 800 قوطي كنسروجات، 8000 قرص نان و 3700 بطري آب معدني ميان سيل‌زدگان توزيع شده است. همچنين انتقال يك مصدوم و 900 كيلوگرم اقلام امدادي طي 12 سورتي و چهار ساعت پرواز در كوهدشت انجام شده است. به گفته چرخساز قطع برق و مشكل آب شرب به دليل جاري شدن سيل در لرستان و ايلام نيز برطرف شده اما ساكنان مناطق سيل‌زده براي شست‌وشو آب بيشتري نياز دارند.

همزمان سازمان هواشناسي نيز در اخطاريه‌اي، نسبت به كاهش شديد دما تا ۱۵ درجه در برخي مناطق ايران هشدار داد. در اخطاريه سازمان هواشناسي آمده است: «پيرو اخطاريه شماره 39 روز جمعه هشتم آبان به اطلاع مي‌رساند در روزهاي يكشنبه و دوشنبه با تقويت بيشتر جريان‌هاي شمالي و ريزش هواي سرد، شاهد كاهش دما در نيمه شمالي كشور حدود 5 تا 10 درجه و در شمال شرق كشور حدود 8 تا 12 درجه خواهيم بود. به همين دليل به‌كارگيري سازوكار و اقدامات لازم در مصرف حامل‌هاي انرژي در مناطق يادشده توصيه مي‌شود.» به گفته مسوولان هواشناسي ميانگين بارش در كشور از اول مهر تاكنون به 28 ميليمتر رسيده است كه اين ميزان نسبت به سال گذشته 22 درصد و نسبت به درازمدت 115 درصد افزايش داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون