• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3382 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان

كشف جنازه 163 نفر در فاصله پنج كيلومتري از محل حادثه

انتشار تصاوير لاشه هواپيماي روسي، 24 ساعت پس از سقوط

اعتماد| دو روز پس از كشته شدن 224 نفر در حادثه سقوط يك هواپيماي روسي در صحراي سينا، خبرهاي متفاوتي درباره علت وقوع حادثه در رسانه‌ها منتشر شده است. ترديد به «وجود نقص فني در هواپيما» كه تاكنون به عنوان محتمل‌ترين علت وقوع حادثه اعلام شده است، پس از آن آغاز شد كه گروهي تروريستي منسوب به داعش مسووليت سقوط هواپيما را بر عهده گرفت؛ موضوعي كه در همان لحظات ابتدايي از سوي كميته حقيقت ياب مصر و روسيه تكذيب شد.

تاكنون جنازه 163 جانباخته در عمليات نيروهاي جست‌وجو در فاصله پنج كيلومتري از محل سقوط هواپيما كشف شده و تلاش‌ها براي كشف و انتقال ساير جانباختگان به سردخانه‌هاي قاهره، پايتخت مصر همچنان ادامه دارد. از 224 سرنشين هواپيما، سه نفر اوكرايني و بقيه روسي بودند. 17 كودك نيز در بين كشته‌شدگان وجود دارد كه همراه خانواده خود براي تفريح در منطقه توريستي
شرم الشيخ مصر به اين كشور سفر كرده بودند. در تصاويري كه از محل سقوط منتشر شده تقريبا چيزي جز تكه‌هاي آهن پاره از هواپيما ديده نمي‌شود. هواپيماي ايرباس 321 روسيه بامداد شنبه، 20 دقيقه پس از پرواز از فرودگاه شرم الشيخ مصر به مقصد سن پترزبورگ روسيه از صفحه رادار محو شد و در مناطق كوهستاني صحراي سينا سقوط كرد. مقامات كشورهاي مصر و روسيه تاكنون گفته‌اند كه احتمالا نقص فني دليل سقوط بوده است، با اين حال انتظار مي‌رود با كشف هر دو جعبه سياه هواپيما، علت اصلي در روزهاي آينده به شكل دقيق‌تري اعلام شود. پيش از اين وزير هوانوردي مصر گفته بود خلبان، دقايقي قبل از سقوط درخواست فرود اضطراري كرده بود اما اكنون گفته است كه تحقيقات نشان مي‌دهد هيچ نشانه‌اي مبني بر وجود هر گونه مشكلي درزمان پرواز اين هواپيما وجود نداشته است. سخنگوي شركت هواپيمايي كاگاليماويا كه هواپيما متعلق به آن است نيز تاكيد كرده كه اين هواپيما به طور كامل و صد درصد، مناسب پرواز بود و خلبان آن ۱۲ هزار ساعت سابقه پرواز داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون