• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3386 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ آبان

فرماندار لاهيجان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

اجازه نخواهم داد چنين اتفاقاتي در لاهيجان تكرار شود

براي روشن شدن ماجراي لاهيجان با فرماندار اين شهر تماس گرفتيم و ابعاد ماجرا را از او پرسيديم. كاظم كسرايي در اين گفت‌وگو، خبر از حضور نيروهاي انتظامي در برنامه مي‌دهد و مي‌گويد به دليل اينكه زد و خوردي رخ نداده نيروهاي انتظامي دخالت نكرده‌اند. اين درحالي است كه فياض زاهد گفته است كه نه تنها زد و خورد رخ داده بلكه حضور حمله‌كنندگان در خيابان منجر به تصادف هم شده است. با اين حال فرماندار منكر زد و خورد شده است اما تاكيد مي‌كند پيگير اين ماجراست و اجازه نخواهد داد چنين اتفاقي بار ديگر در شهرش رخ دهد. كسرايي به «اعتماد» مي‌گويد انتخابات حق‌الناس است و همه گروه‌ها آزادند تا حرف‌هاي‌شان را بزنند و براي اينكه اجازه چنين اقداماتي را به تندروها ندهد، طرح امنيت انتخابات را در فصل انتخابات در دستور كار قرار خواهد داد.

شما به عنوان فرماندار چه زماني در جريان اين اتفاق قرار گرفتيد؟

اين اتفاق بعد از ساعت 17 رخ داد. سخنراني تازه شروع شده بود كه عده‌اي با شعار مرگ بر امريكا و مرگ بر فتنه‌گر نظم جلسه را بر هم زدند و اجازه ندادند سخنران صحبت‌هايش را ادامه دهد و به دليل متشنج شدن فضا جلسه را ترك كرد.

تا اين لحظه شما چه اقداماتي را انجام داده‌ايد؟ آيا اين موضوع را پيگيري كرده‌ايد؟

بله، ما از ديروز پيگير اين ماجرا هستيم. با توجه به اينكه عكس و فيلم اين افراد موجود است ما از طريق دادستاني و نيروهاي انتظامي پيگير قضايي اين ماجرا هستيم و عكس و فيلم را براي شناسايي در اختيار نيروهاي قضايي قرار داده‌ايم.

برگزار‌كنندگان برنامه گلايه داشتند كه اين برنامه مجوز فرمانداري را داشته است اما كاري براي تامين امنيت برنامه انجام نشده است؟

نيروهاي انتظامي در برنامه حضور داشتند. حتي فرمانده انتظامي منطقه هم حضور داشته است البته نه با لباس فرم، البته در چنين مراسمي مرسوم نيست كه نيروهايي را براي تامين امنيت اعزام كنند. اما با توجه به اينكه خود سخنران به خواست خود برنامه را ترك كرده است ديگر لزومي به دخالت نيروهاي انتظامي نبوده است. البته در برنامه هم اتفاق خلاف اخلاق رخ نداده است. افراد تنها با شعار دادن مانع ادامه برنامه شده‌اند و زد و خوردي رخ نداده است.

اما افراد برگزار‌كننده و خود سخنران گفته‌اند
زد و خورد رخ داده و حتي در بيرون از سالن منجر به يك تصادف هم شده است؟

نه، اصلا هيچ گونه زد و خوردي رخ نداده است و تصادف هم به اين دليل رخ داده است كه راننده عجله داشته تا سخنران را از محل دور كند كه منجر به يك تصادف شده است.

با توجه به اينكه به فصل انتخابات نزديك مي‌شويم و در روزهاي نزديك به انتخابات ميتينگ‌ها و سخنراني‌هاي سياسي بيشتر خواهد شد، شما براي امنيت اين‌گونه مراسم چه برنامه‌اي را داريد؟

بي شك امنيت انتخابات جزو وظايف ذاتي ما است و ما اجازه چنين اتفاقات و جريان‌سازي‌هايي را نخواهيم داد. به هر حال در انتخابات فضا بايد براي همه گروه‌ها باز باشد. ما همگي بايد تابع نظر قانون باشيم و خود را بالاتر از قانون ندانيم. هر كسي و هر مقامي بخواهد تخلف كند با آن برخورد خواهيم كرد. در لاهيجان و در فصل انتخابات هر كس بخواهد خود را بالاتر از قانون بداند و دست به اقدامات خودسرانه عليه امنيت انتخابات بزند، مانع او خواهيم شد و با او برخورد خواهيم كرد. زيرا هر گونه اتفاقي رخ دهد به ضرر جامعه و نظام جمهوري اسلامي خواهد بود. ما در لاهيجان براي جلوگيري از چنين اتفاقاتي طرح امنيت انتخابات داريم و بر اساس قانون امنيت را براي همه گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي تامين خواهيم كرد تا حرف‌هاي‌شان را بزنند. انتخابات بايد آزاد باشد و همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخابات حق‌الناس است و به هر حال ما بايد اين حق‌الناس را رعايت كنيم تا همه به حق خود برسند.

وزارت كشور پيگير اين ماجرا بوده است؟

بله، از ديروز صبح هم استانداري گيلان و هم وزارت كشور مرتب موضوع را از ما پيگيري كرده‌اند و همه گزارش‌ها را دريافت كرده‌اند و موضوع را رصد مي‌كنند. ما هم هر آنچه را كه رخ داده است را به آنها گزارش كرده و پيگيري‌هاي قانوني و قضايي را در اين مورد انجام مي‌دهيم تا عوامل اين اتفاق مشخص شود.

هنوز مشخص نيست افراد حمله‌كننده از كجا هدايت مي‌شدند؟

نه، هنوز مشخص نيست اين افراد از كدام گروه هستند و از كجا هدايت مي‌شوند اما ما پيگير اين موضوع هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون