• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3386 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ آبان

تشكل‌ها

توليد يك كيلو زعفران از هر 150 هزار گل|قائم مقام وزير جهاد كشاورزي در امور مجلس گفت: از 150 هزار گل زعفران، يك كيلوگرم زعفران توليد مي‌شود كه حدود 40 ساعت زمان براي پاك كردن گل‌ها وقت صرف مي‌شود. خليل آقايي با بيان اينكه ايران مقام اول توليد زعفران در جهان را دارد، اظهار كرد: در كشور ما از خواص زعفران و مصارف متعدد آن به درستي استفاده نمي‌شود و بيشترين استفاده به عنوان پودر زعفران در چاي و غذاست. وي با اشاره به مصارف غذايي زعفران با بيان اينكه اين محصول علاوه بر مصارف غذايي، مصارف دارويي دارد، گفت:
از جمله مهم‌ترين خاصيت زعفران ضددرد، ضد افسردگي، ضد سم، ضدعفوني‌كننده، ضد اسپاسم و نفخ است.

 

افزايش عرضه ميوه‌هاي پاييزي| قيمت ميوه‌هاي پاييزي در مقايسه با هفته‌هاي گذشته روند كاهشي پيدا كرده و نرخ بيشتر اقلام تربار نيز با ثبات نسبي همراه بوده است. ميوه‌هاي پاييزي از جمله پرتقال، نارنگي، انار و خرمالو كه نسبت به هفته‌هاي قبل از عرضه بيشتري برخوردار شده‌اند تا حدودي قيمت‌شان كاهش يافته است. در بازار مصرف هر كيلوگرم انار درجه يك به طور متوسط 4000 تومان و انار درجه دو حدود 3000 تومان فروخته مي‌شود. هر كيلوگرم پرتقال درجه يك نيز 5000 تومان و نارنگي درجه يك 4500 تومان قيمت دارد. همچنين خرمالو كه به تازگي عرضه آن آغاز شده است، كيلويي 4500 تومان بطور متوسط در مغازه‌هاي سطح شهر به فروش مي‌رسد.

 

اعتراض به مرغ ارزان|عضو اتحاديه سراسري مرغداران مرغ گوشتي گفت: با توجه به افت قيمت مرغ در بازار، ‌براي جلوگيري از متضرر شدن مرغداران لازم است شركت پشتيباني امور دام وارد كار شود و مرغ‌هاي توليدكنندگان را خريداري كند. محمدحسين زماني‌راد، گفت: در حال حاضر مرغ زير قيمت تمام شده در اكثر مناطق كشور عرضه مي‌شود كه اين وضعيت در خوزستان بيش از ساير نقاط كشور ديده مي‌شود. مرغداران خوزستان در طول دو سال اخير فقط در ايام عيد و يك ماه گذشته مرغ را به قيمت مناسب عرضه كردند و از اين بابت خيلي دچار خسارت شدند؛ به طوري كه تعدادي از واحدهاي توليدكننده از چرخه توليد خارج شدند. به دليل كاهش تقاضاي مرغ در يك ماه گذشته، مرغ‌هاي توليدي رشد كرده‌اند و خريداران اكنون هر كيلوگرم مرغ را كمتر از قيمت تمام شده خريداري مي‌كنند.

 

نگراني توليدكنندگان نساجي ازخروج پتروشيمي از بورس|يك كارشناس صنعت با بيان اينكه توليد‌كنندگان نساجي نگران خروج محصولات پتروشيمي از بورس هستند، گفت: خروج محصولات پتروشيمي از بورس سبب رونق دلال‌بازي خواهد شد. عليرضا حائري، ‌اظهار داشت: مطرح شدن بحث احتمال خروج عرضه محصولات پتروشيمي از بورس كالا اين نگراني را براي توليد‌كنندگان ايجاد كرده است كه با مشكل تامين اين مواد روبه‌رو شوند. دو محصول پر مصرف پتروشيمي در صنعت نساجي شامل چيپس پلي‌استر و گرانول پلي‌پروپيلن هستند كه مصرف سالانه آنها در صنعت نساجي به حدود يك ميليون تن مي‌رسد.

 

افزايش قيمت جهاني نفت،
27 سنت |
قيمت جهاني نفت در بازار معاملات ديروز با افزايش روبه‌رو شد.

اين درحالي است كه تحليلگران بر اين باور هستند عرضه بيش از نياز نفت و همچنين تقويت دلار امريكا مي‌تواند تاثير منفي بر بازار جهاني نفت بگذارد. در همين حال، قيمت نفت درياي برنت با ۲۷ سنت افزايش به رقم
۴۸ دلار و ۲۵ سنت در هر بشكه رسيد، همچنين قيمت نفت وست تگزاس اينترميديت امريكا با ۲۶ سنت افزيش در برابر ۴۵ دلار و ۴۶ سنت در هر بشكه معامله شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون