• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3386 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ آبان

اماني ، قنبري و حق‌شناس مي‌آيند

ترديد و تمايل چهره‌هاي سياسي براي ورود به مجلس

در آخرين اخبار اصلاح‌طلبان از چگونگي ورود به انتخابات و تصميم‌گيري در اين مورد، چند چهره اصلاح‌طلب از وضعيت خود سخن مي‌گويند.

به گزارش ايلنا، با نزديك شدن به زمان ثبت نام انتخابات فعاليت گروه‌هاي سياسي سرعت بيشتري گرفته است. ايلنا از چهره‌هاي مشهور اصلاح‌طلب، پيگير آخرين اخبار گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي در انتخابات پيش رو است:

نماينده سابق ايلام در مجلس درباره فعاليت حزب مردمسالاري گفت در انتخابات در كنار شوراي سياست‌گذاري اصلاحات خواهيم بود و فعاليت مستقلي نخواهيم داشت و هماهنگ با ساير دوستان عمل خواهيم كرد و منتظر تصميم شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان خواهيم بود.

قنبري گفت: نامزدهاي مستقل در قالب جلسات خانگي فعاليت خود را شروع‌ كرده‌اند و تنها چيزي كه مشاهده مي‌شود همين محافل خصوصي است و جريان‌هاي سياسي هنوز صراحتا از فرد خاصي حمايت نكرده است البته در روز‌ها و هفته‌هاي آينده نامزدهاي جريان‌هاي انتخاباتي معرفي خواهند شد.

وي با اشاره به خساراتي كه سيل به دامداران، كشاورزان و كسبه زده است از دولت خواست كه در اين مصيبتي كه مردم ايلام گرفتار آن شده‌اند به مردم كمك كند. وي گفت اين استان فقير است و بخش خصوصي توانايي كمك به مردم را ندارند و نياز است از مركز كمك به مردم ايلام شود و منتظر هستيم كه نتيجه ديدار آقاي نوبخت از ايلام را ببينيم.

اماني: مانعي براي نامزدي ندارم

شهربانو اماني، نماينده اصلاح‌طلب مردم اروميه در مجلس پنجم و ششم هم در اين رابطه ضمن اعلام اينكه مانعي براي نامزدي در انتخابات مجلس ندارد و استعفاي خود را در موعد مقرر تحويل داده است گفت: به‌خاطر نوع حكم من، نيازي به استعفا نيست.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب تاكيد كرد: هدف ما از حضور در انتخابات تغيير چهره مردانه مجلس است با اين حال براي نامزدي تابع تصميم جمع هستم و اگر جمع به اين نتيجه برسد كه حضور من در انتخابات تاثيرگذار است از حوزه انتخابيه اروميه نامزد انتخابات خواهم شد.

مهدي آيتي نماينده دو روايت است و مي‌گويد: اگر سختگيري باشد كه جمع بزرگي از اصلاح‌طلبان حذف مي‌شود، اما اگر هدف جذب حداكثري باشد چهره‌هاي اصلاح‌طلب براي ورود به مجلس برنامه‌هاي خود را انجام خواهند داد.

وي افزود: گمان مي‌كنم افرادي مثل ما در شهرستان‌هاي خود شانس بيشتري دارند. در تهران براي ليست 30 نفره، 300نفر در صف قرار دارند و يكي از چالش‌ها همين بحث تهران است چون شخصيت‌هاي موثر سياسي پايتخت‌نشين هستند و شخصيت‌هاي درجه يك هم دوست دارند در تهران بيايند تا چهره ملي شوند و معمولا نياز به حكم و داور دارند.

وي تاكيد كرد در جبهه اصلاحات اين حكم خاتمي است، اما به هر حال به خاطر نبود ساختار حزبي و فراواني چهره‌هاي بزرگ ملي در تهران در ‌‌نهايت دلخوري و رنجش باقي خواهد ماند.

حق‌شناس: شرايط را مي‌سنجم

محمدجواد حق‌شناس با اشاره به تجربه انتخابات مجلس ششم كه ليست روزنامه‌نگاران بيشتر از ليست جريان‌هاي سياسي راي‌آوري داشت، گفت: اميدوارم در اين دوره از انتخابات نيز شاهد حضور تاثيرگذار روزنامه‌نگاران در انتخابات باشيم.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي افزود: در انتخابات آتي مجلس با وجود اصراري كه دوستان بوشهر داشتند، اما تصميم دارم از حوزه انتخابي تهران وارد انتخابات شوم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون