• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3386 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ آبان

ديدار زنان اصلاح‌طلب با كميته سياسي كارگزاران برگزار شد

كرباسچي: 50 درصد جامعه از چرخه مديريتي حذف شده‌اند

اعضاي كميته سياسي مجمع زنان اصلاح‌طلب به همراه برخي اعضاي شوراي مركزي اين مجمع طي ديداري با كميته سياسي مركزي حزب كارگزاران سازندگي آخرين تحولات سياسي كشور را بررسي كردند و مطالبات زنان را از احزاب و گروه‌هاي سياسي برشمردند.

در اين ديدار حسين مرعشي عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي خاطرنشان كرد: زنان در تحصيل خدمات اجتماعي و امور فني، جايگاه خوبي كسب كرده‌اند ولي سهم زنان در مديريت كشور بسيار ناچيز است و بايد كمك كنيم اين جايگاه ترميم شود. حزب كارگزاران سازندگي بايد كمك كند تا احزاب در انتخابات آتي مجلس از تبعيض مثبت بهره ببرند و مجلس آينده بايد به مطالبات زنان توجه بيشتري كند.

بر اساس گزارشي كه ايلنا از اين ديدار منتشر كرد غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران گفت: به جاي تاكيد بر سهم 30 درصدي بايد حضور زنان در عرصه‌هاي تصميم‌گيري و تصميم‌سازي را تسهيل كرد. خروج نيمي از جامعه از چرخه تصميم‌گيري در كشور موجب بروز آسيب‌هاي جدي به نظام برنامه‌ريزي مي‌شود.

دبيركل حزب كارگزاران سازندگي همچنين در اين ديدار با اشاره به اهميت حضور نيمي از جامعه در عرصه تصميم‌گيري گفت: زنان 50 درصد از نيروي فعال جامعه هستند كه متاسفانه امروزه از دور مديريت و توانمندسازي خارج شده‌اند و بايد گفت خروج 50 درصد افراد از چرخه سياست قطعا به توسعه جامعه آسيب مي‌زند. زنان فرهيخته و تحصيلكرده نگاه بسيار دقيق و درستي در مديريت و برنامه‌ريزي دارند و بايد گفت كه با حضور و مشاركت زنان در عرصه‌هاي مختلف شاهد كم شدن مفاسد اجتماعي نيز خواهيم بود و توسعه، رشد علمي و اخلاقي در كشور ميسر مي‌شود.

در ادامه اين ديدار، اشرف بروجردي رييس كميته سياسي مجمع زنان اصلاح‌طلب با اشاره به نقش زنان در برقراري توازن در عرصه تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي كشور در راستاي تحقق عدالت جنسيتي گفت: حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف قانون‌گذاري موجب مي‌شود تا جامعه به تعادل و توازن برسد و اين امر حكايت از اهميت توجه احزاب و گروه‌ها براي حمايت از حضور زنان در عرصه انتخابات پيش‌رو دارد. احزاب مي‌توانند سكوي پرش افراد براي حضور در مجلس باشند و بايد از اين سكو براي ورود زنان به عرصه انتخابات استفاده شود.

همچنين محمد عطريانفر، عضو كميته سياسي حزب كارگزاران نيز با تاكيد بر اهميت تبعيض مثبت گفت: قابليت زنان در طول تاريخ ديده نشده و عقب نگه داشته شده است. رفع اين تبعيض فقط با تبعيض مثبت انجام مي‌شود.

وي بر حضور حداكثري زنان در عرصه انتخابات تاكيد كرد و گفت: بايد زنان حضور داشته باشند و احزاب نيز از اين فرصت براي حضور زنان تحصيلكرده و فرهيخته در مجلس بهره‌گيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون