از «نه» به خودروي صفر كيلومتر
تا «آري» قدرتمند به خودروهاي دپو شده
مردادماه بود كه كمپين نه به خودروي صفركيلومتر از شبكههاي مجازي به برنامههاي صدا و سيما و صفحات روزنامهها سرك كشيد تا معلوم شود عدهاي از كيفيت و قيمت خودروهاي داخلي ناراضي هستند. در حالي كه وزير صنعت، معدن و تجارت و همچنين ديگر مقامات صنعت خودروسازي مجبور شدند براي به دست آوردن دل مشتريان تن به عذرخواهي نيز بدهند، امروز شرايط صنعت خودرو تغييري جدي كرده است. در كمتر از شش روز صد و 10 هزار نفر مشتري خريد خودروي صفر كيلومتر شدهاند و اين يعني شكست كامل سياست «نه». حالا در چنين شرايطي برخي به مزاح ميگويند اينبار نوبت مردم است كه از خودروسازان عذرخواهي كنند بابت آنچه درباره نخريدن ميگفتند.
كمپين «نه به خريد خودروي ايراني» كه پيش از اين در دنياي مجازي و شبكههاي اجتماعي شكل گرفته بود طرفداران وسيعي يافته است.
15 مرداد 94
هاشم يكهزارع، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو:
به مردم قول ميدهيم از اسفند ماه سال جاري هر فردي كه خودرو خريداري كند تا ۱۰ هزار كيلومتر پيمايش نيازمند مراجعه به نمايندگي نباشد و تنها براي تعويض روغن به نمايندگيها برود. 18 شهريور 94
مهدي جمالي، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا:
در گذشته اكثر محصولات شركت ما با كيفيت مناسب تحويل مشتريان نشده كه من به نوبه خود از مشتريان محترم اين شركت عذرخواهي ميكنم. 19 شهريور 94
نوروززاده، معاون وزير صنعت:
به نمايندگي از جانب كاركنان سايپا به مردم ايران عرض ميكنم كه مردم حق انتقاد دارند و ما بايد انتقادها را بپذيريم. ما فرافكني نميكنيم و بايد پاسخگوي نياز مملكت باشيم. 19 شهريور 94
آمارها ميگويد ١١٠ هزار نفر براي خريد خودرو ثبتنام كردهاند و ٩١ هزار نفر بهاي ابتداي تكميل پرونده خريد خودرو را پرداخت كردهاند.
23 آبان 94
كمپين نه به خودروي داخلي بهطور كامل تاثيرگذاري خود را از دست داد و استقبال مردم از طرح دريافت تسهيلات 25 ميليون توماني نشان داد خودروي صفر كيلومتر خواهان دارد. 23 آبان 94