• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3394 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان

دلار توقف كرد

گروه اقتصادي |نرخ دلار كه روز شنبه جهش افسار گسيخته‌اي داشت در روز يكشنبه تعديل شد و در نهايت عصر روز گذشته در رقم 3533 تومان ثابت ماند تا نسبت به آخرين رقم ثبت شده در روز شنبه 56 تومان كاهش قيمت داشته باشد.

يورو نيز به عنوان دومين ارز پر متقاضي روز گذشته با 15 تومان كاهش مواجه شد و در بازار به قيمت 3860 تومان فروخته شد. در عين حال در بازار طلا و سكه نيز سكه طرح جديد با هزار تومان كاهش نسبت به روز قبل 918 هزار تومان معامله شد و نيم سكه و ربع سكه نيز با اندكي كاهش به ترتيب 463 و 249 هزار تومان به فروش رفتند. اين تغييرات در حالي اتفاق افتاد كه با توجه به تعطيلي بازارهاي جهاني، هر اونس طلا نسبت به روز قبل تغييري نداشت. در بازار روز يكشنبه هر مثقال طلا 404 هزار و 800 تومان معامله شد كه نسبت به روز شنبه 900 تومان كاهش داشت. عده‌اي از كارشناسان اقتصادي ضمن تحليل دلايل گراني اخير ارز و پيش‌بيني اين بازار در ماه‌هاي آينده، مي‌گويند كه ميل به افزايش قيمت ارز در بازار تنيده شده است و بازار با هر تكاني، تحريك مي‌شود. قيمت ارز در روزهاي اخير در بازار افزايش يافته و نرخ دلار در بازار آزاد هم‌اكنون به حدود ۳۶۰۰ تومان رسيده، اين در حالي است كه پيش‌بيني مي‌شد با نزديك شدن به اجرايي شدن برجام و آزادسازي دلارهاي بلوكه ايران، نرخ ارز در بازار كاهش يابد. تحليلگران اقتصادي دلايل متعددي براي افزايش قيمت دلار در بازار داخلي از جمله جبران كسري بودجه توسط دولت، افزايش تقاضا، كسري منابع ارزي نسبت به مصارف و غيره را اعلام مي‌كنند. برخي
فعالان اقتصادي هم مي‌گويند كه وام ۲۵ ميليون توماني خريد خودرو و افزايش تقاضا براي خريد قطعات مورد نياز توليد خودرو به افزايش تقاضاي ارزي و در نتيجه افزايش قيمت ارز دامن زده است.

به هر حال گشت و‌گذاري در بازار ارز نشان مي‌دهد كه در حال حاضر خريداران از تعداد فروشندگان ارز پيشي گرفته‌اند و تعداد خريداران ارز افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون