• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3394 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان

ابراهيم الجعفري: ايران هم هدف داعش بود

وزير اطلاعات: انفجارهاي بيروت و پاريس هشدار جدي به ما بود

 

گروه ديپلماسي| «دستگاه‌هاي اطلاعاتي ما درباره قصد داعش مبني بر هدف قرار دادن چند كشور فرانسه، امريكا و ايران به اطلاعاتي دست يافته بودند و اين اطلاعات را به كشورهاي فوق ابلاغ كرده بودند.» اين جملات را «ابراهيم الجعفري» وزير خارجه عراق در حاشيه نشست دوم وين درباره سوريه و در گفت‌وگو با «شفق نيوز» اعلام كرد؛ اظهاراتي بي‌پرده كه بلافاصله به صدر اخبار خاورميانه در رسانه‌هايي چون رويترز، آسوشيتدپرس و خبرگزاري فرانسه بدل شد.

ساعاتي پس از اين اظهارنظر وزير امور خارجه عراق، حجت‌الاسلام سيد محمود علوي، وزير اطلاعات، در پنجاه و نهمين همايش سراسري حراست كل كشور تروريست‌هاي تكفيري را مهم‌ترين تهديد در عرصه جنگ سخت عليه جمهوري اسلامي خواند و با اشاره به انفجارهاي اخير در بيروت و پاريس تاكيد كرد: اولويت‌هاي اصلي وزارت اطلاعات تامين امنيت كشور و مقابله با جريان تكفيري است كه بحمدالله توفيقات خوبي داشته‌ايم و به مردم هم اطلاع‌رساني كرده‌ايم. البته انفجارهاي اخير هشدار جدي به ما هم هست كه بايد مورد توجه كارشناسي قرار گيرد.

وزير اطلاعات كشورمان پيش از اين نيز از دستگيري ده‌ها نفر از اعضاي گروه‌هاي تروريستي در استان خوزستان، سيستان و بلوچستان، تهران، گلستان و مازندران خبر داده و گفته بود كه عمليات نظامي روسيه در سوريه باعث افزايش فشار امنيتي بر جمهوري اسلامي ايران شده است.

داعش، مشكل سوري نيست

ابراهيم الجعفري، رييس دستگاه ديپلماسي عراق در ادامه اين گفت‌وگو تصريح كرد كه وضعيت فعلي سوريه نيازمند راهكاري سياسي است و بايد اين راهكار برعهده مردم اين كشور گذاشته شود اما جنبه امنيتي اين بحران متوجه همه است، زيرا داعش خطري مشترك براي تمامي كشورهاي جهان است. وي در ادامه افزود: داعش از سوريه به عراق امتداد يافت در حالي كه ما پيش از اين، درباره گسترش دامنه فعاليت اين گروه تروريستي به ديگر كشورها هشدار داده بوديم و از همه خواسته بوديم به اين هشدار‌ها توجه كنند. اعضاي داعش در عراق حدود يك سال پيش، از 82 كشور به عراق مي‌آمدند اما اكنون اين تعداد به بيش از 100كشور افزايش يافته است، اين به آن معناست كه جامعه بين‌الملل هنوز در مورد اين مساله از جديت مورد نظر برخوردار نيست پس كمك‌هاي انساني و حمايت از پناهجويان چه شد؟

وي با اشاره به اينكه داعش تنها يك مشكل سوري نيست، تاكيد كرد: تروريسم خطري براي همه كشورهاست و هيچ جاي ترديدي براي مقابله با آن نيست. لذا مساله نابودي داعش در سوريه تنها يك مشكل سوري نيست بلكه مربوط به تمامي كشورهاي جهان است و حوادث اخير مصر، عراق، لبنان و فرانسه، بزرگ‌ترين شاهد بر آن است كه داعش يك تهديد جهاني است. راهي در سوريه جز آتش‌بس و نابودي داعش و در نهايت سپردن سرنوشت دولت دمشق به دست مردم اين كشور نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون