• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3401 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ آذر

كمك نظامي انگليس به فرانسه

در حالي كه فرانسوا اولاند، رييس‌جمهوري فرانسه تلاش مي‌كند براي اقدامات نظامي شديدتر عليه داعش يارگيري كند، رهبران كشورهاي غربي نيز تلاش دارند خود را متعهد با پيوندهاي سنتي با فرانسه نشان دهند. بر اين اساس با وجود تدابير شديد امنيتي در پاريس، روز گذشته ديويد كامرون نخست وزير انگليس خود را به اين شهر كه هنوز زندگي عادي را آغاز نكرده، رساند و به متحد سابق خود در جنگ جهاني دوم و متحد انگليس در ناتو وعده داد كه لندن همكاري‌هاي خود با پاريس را براي مبارزه با تروريسم از جمله تبادلات اطلاعاتي، افزايش خواهد داد.
فرانسوا اولاند، رييس‌جمهور فرانسه هم كه قرار است به واشنگتن و مسكو سفر كند و اكنون بر لزوم حل سريع بحران سوريه و تمركز بر جنگ عليه داعش تاكيد دارد، در كنفرانس مشترك با ديويد كامرون، نخست وزير انگليس در پاريس با تاكيد بر لزوم حل سياسي بحران سوريه، گفت فرانسه حملات خود عليه داعش در سوريه را ادامه داده و اهداف بزرگ‌تري را انتخاب خواهد كرد. كامرون نيز اعلام كرد: هرگز به تروريسم اجازه نخواهيم داد كه بر ما و كشورهايمان غلبه كند ما همه تلاش خود را براي پايان دادن به معضل داعش به كار خواهيم بست و نمي‌گذاريم كه داعش ما را در عراق و سوريه شكست دهد.
نخست وزير انگليس در ادامه بر اهميت تلاش بيشتر براي حمايت از امنيت اروپا در برابر تروريسم تاكيد كرد و گفت: ما نياز به كنترل و تامين امنيت مرزهاي خارجي‌مان داريم و مي‌كوشيم تا داعش را در عراق و سوريه شكست دهيم. ما بايد براي ممانعت از ورود سلاح و تروريست‌هاي خارجي بكوشيم و نمي‌توانيم منتظر باشيم تاجنايات بيشتري عليه مردم اروپا رخ دهد. انگليس از تمامي اقدامات عليه داعش در سوريه و عراق حمايت مي‌كند.
ديويد كامرون ضمن تاكيد بر لزوم حل سياسي بحران سوريه از همه طرف‌هاي سوري براي مذاكره جهت تعيين دولت آينده اين كشور دعوت كرد. كامرون همچنين تاكيد كرد كه انگليس و فرانسه براي تدوين يك استراتژي كلي و فراگير در مبارزه با داعش همكاري مي‌كنند. ديويد كامرون همچنين گفت: «به فرانسه اجازه دادم تا براي حمله به داعش از پايگاه هوايي سلطنتي اكروتيري واقع در قبرس استفاده كند و جنگنده‌هاي فرانسوي در آنجا سوخت‌گيري هوايي كنند.» اين در حالي است كه ناو هواپيمابر شارل دوگل، گل سر سبد نيروي دريايي فرانسه، چند روز بعد از حملات تروريستي پاريس به شرق مديترانه رسيده و با حضور ناو شارل دوگل، توان رزمي فرانسه براي مقابله با داعش بيشتر شده و تعداد جنگنده‌هاي فرانسوي حاضر در اين منطقه به ۳۸ فروند افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون