• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3412 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر

بانك:

آرايش سياسي انتخابات سال 92 امسال نيز خود را نشان خواهد داد

 

مرتضي بانك، معاون كل نهاد رياست‌جمهوري گفت: در انتخابات آتي ما مسلما مقابل همديگر قرار نمي‌گيريم و با حاميان دولت و آرايش سياسي سال 92 همراهي مي‌كنيم. اين همراهي ممكن است به معناي دادن يك ليست نباشد اما به معناي جدايي نيز نيست. به گزارش ايرنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات بانك در مورد انتخابات، دولت و تيم رسانه‌اي دولت به شرح زير است:
  ‌ جهت‌گيري و استراتژي اين رسانه در آن زمان ابهام زدايي و كاهش سوالات از دولت در جامعه بود در حالي كه در حال حاضر اين راهبرد براي اين دولت تغيير كرده است و سوال‌زايي و ابهام‌افزايي عمدتا از رسانه ملي به جامعه منتقل مي‌شود.
  ‌ ‌ امروز دولت يازدهم با مشكلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌كند؛ از يك سو كاهش قيمت نفت تا 38 دلار و برخي از تندروي‌ها در سياست خارجي و كندروي‌ها در توسعه كشور در دولت قبل و حجم انبوهي از مشكلات بجا مانده اقتصادي از دولت سابق باعث شده تا دولت مجبور شود كه برنامه‌هاي اقتصادي كشور را مجددا بازسازي و نوسازي كند.
  ‌ ‌ دولت قبل هرجا كه دوست داشت به قانون عمل مي‌كرد و هرجا كه دوست نداشت به جاي پاسخ دادن در مجلس فيلم پخش مي‌كرد.
  ‌ امروز دولت موفق شده تا آرامش لازم را در سياست خارجي بحران‌زده كشور ايجاد كند؛ بحراني كه به دليل تحريم‌ها و قطعنامه‌هايي كه ايران را در معرض تهديد دايمي قرار داده بود و در چنين شرايطي هيچ كشوري حاضر نبود در اقتصاد ايران مشاركت داشته باشد را تبديل به شرايط مطلوب كرده و اعتماد‌سازي بين‌المللي را احيا كند.
  ‌  امروز شاهديم كه در سايه سياست‌هاي عاقلانه و دورنگر دولت و جهت‌گيري مناسب و پرهيز از قانونگريزي، يكه‌تازي و خودرايي و با در نظر گرفتن خطوط قرمز ترسيم شده از سوي مقام معظم رهبري موضوع هسته‌اي و سياست خارجي را ساماندهي مي‌كند.
  ‌ ‌ مطمئنا آرايش سياسي انتخابات رياست‌جمهوري در سال 92 در انتخابات سال 94 نيز خود را نشان خواهد داد و در اين صورت شاهد مجلسي خواهيم بود كه مجلس و دولت با همراهي با هم و همگرايي بيشتر مي‌توانند برنامه‌هاي توسعه و پيشرفت كشور را تنظيم و اجرا كنند.
  ‌ ‌ با تاكيد مجدد مي‌گويم كه دولت فقط نقش برگزار‌كننده را دارد. دولت نه به ما (حزب اعتدال و توسعه) و نه به هيچ كسي مسووليتي براي انتخابات نداده است. حزب ما هم تقريبا يك سال و اندي اول درگير كارهاي اجرايي بود، پس از مدتي فعاليت‌هاي حزب هماهنگ و منسجم شد؛ الان حزب اعتدال و توسعه در سراسر استان‌ها شورايي منسجم دارد و در حال سازماندهي فعاليت‌هايش است.
  ‌ حزب اعتدال و توسعه 16 سال پيش و قبل از اين دولت تشكيل شده است. حزبي كه از روحاني دعوت كرد براي انتخابات رياست‌جمهوري وارد عرصه شود. در اين برهه نيز از آقاي سيدحسن خميني براي مجلس خبرگان رهبري دعوت كرده تا در مجلس خبرگان رهبري كانديدا شود، كه خوشبختانه ايشان هم رد نكردند. اميدوارم كه ايشان حضور جدي داشته باشند.
  ‌  ما معتقديم كه يك گفتمان به نام اعتدال هم در فضاي سياسي كشور وجود دارد و اين گفتمان را حزب اعتدال و توسعه پرچمداري مي‌كند. من صراحتا مي‌گويم كه جامعه ما جامعه‌اي است كه دو سر قطب را دارد ولي همواره يك طيف خاكستري در جامعه ما وجود داشته كه هركسي توانسته، اهداف و نيازهاي طيف خاكستري را تامين كند توانسته اين طيف را به نفع و سمت خود هدايت كند و پيروز شود. اين طيف عاشق و علاقه‌مند به گفتمان جديدي است كه آرمان‌ها و آرزوهايش را تامين كند.
  ‌ يك آرايش سياسي در سال 92 شكل گرفت كه خوشبختانه كاملا كارآمد بود ولي هيچ ادغامي صورت نگرفت. اما ماحصل آن اتفاق مثبتي بود كه در صحنه‌هاي اجتماعي ما بروز كرد و آن يك بلوغ سياسي بود كه در سال 92 ايجاد شد. در واقع درآن روز جريان‌هاي همسو، همه ظرفيت خود را در كنار هم گذاشتند و روي يك هدف متمركز شدند و مجموعه اصلاحات و اعتدال نيز با وجود هيچ ائتلافي نتايج خوبي را رقم زدند.
  ‌ ‌ آرايش سياسي انتخاباتي مجلس اين دوره با كمي تفاوت همانند آرايش سياسي انتخاباتي سال 92 است. قطعا تا زمان انتخابات و در فرصت باقيمانده تصميم‌گيري خواهد شد. اما در خصوص اينكه حزب اعتدال و توسعه در جلسات شوراي سياستگذاري انتخابات شركت نمي‌كند،گفت: البته اين ايده آقاي خاتمي را ارج مي‌نهيم و براي ما ارزشمند است و تلاش اصلاح‌طلبان قابل تقدير است. دعوت از احزاب و گروه‌هاي سياسي براي حضور در ليست مشترك همواره رويداد خوبي براي فعاليت سياسي در ايران است. اما ما از ابتدا در جريان تشكيل اين شورا نبوديم ولي علي‌الاصول از اين ايده استقبال مي‌كنيم.
  ‌ ‌ در حال حاضر به ائتلافي نرسيده‌ايم ولي همه ما در يك جبهه هستيم. در انتخابات آتي مجددا تاكيد مي‌كنم كه ما مسلما مقابل همديگر قرار نمي‌گيريم و با حاميان دولت و آرايش سياسي سال 92 همراهي مي‌كنيم. اين همراهي ممكن است به معناي دادن يك ليست نباشد ولي به معناي جدايي نيز نيست. البته تا روز انتخابات قضاوت كردن زود است و اجازه فرصت‌طلبي و ايجاد شكاف را به مخالفين تندرو در اين زمينه نخواهيم داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون