• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3412 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر

طلا و ارز ترمز كردند

ديروز روز ريزش قيمت‌ها بود. ريزش قيمت‌ها در بازار طلا و سكه سبب شد بهاي اين كالاي گرانبها به پايان هفته گذشته بازگردد. اين كاهش با توجه به تثبيت قيمت دلار امريكا در ايران و همچنين كاهش اندك قيمت اونس طلا در بازارهاي جهاني، طبيعي مي‌نمود.
از سوي ديگر بازار ارز بعد از افزايش 200 توماني قيمت دلار امريكا در هفته گذشته، به ثباتي نسبي رسيده است. در همين رابطه قيمت هر سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با كاهش دو هزار و 500 توماني، 919 هزار تومان شد. سكه طرح قديم هم به قيمت 918 هزار تومان به فروش رفت كه حاكي از كاهش چهار هزار و 500 توماني قيمت اين سكه است. هر قطعه نيم سكه و ربع سكه هم به‌ترتيب 464 هزار تومان و 257 هزار تومان شد كه بر اين اساس نيم سكه هزار تومان نسبت به روز دوشنبه كاهش قيمت نشان داد. هر سكه
يك گرمي در نرخ 168 هزار توماني ابقا شد. اونس طلا در بازارهاي جهاني سه دلار كاهش قيمت داشت و با نرخ هزار و 72 دلاري مبادله شد. اونس طلا در هفته‌هاي گذشته دايما بين هزار و 60 دلار تا هزار و 80 دلار نوسان داشته و به‌نظر هم نمي‌رسد مادامي كه نرخ بهره بانكي فدرال رزرو، بانك مركزي امريكا، مشخص شود، تغيير محسوسي در قيمت آن رخ دهد. مظنه مثقال طلا به 406 هزار و 800 تومان رسيد و هر گرم طلاي 18 عيار هم 93 هزار و 820 تومان دست به دست شد. برخي تحليلگران پيش‌بيني كرده‌اند قيمت طلا در بازارهاي جهاني به كمتر از 100 دلار در هر اونس برسد. از سوي ديگر، صرافان ارز روز آرامي را سپري كردند. برخي مي‌گفتند بازار واكنش اندكي به سخنان رييس كل بانك مركزي نشان داد و ترمز قيمت‌ها كشيده شد. هر دلار امريكا با كاهش چهار توماني، سه هزار و 641 تومان دست به دست شد. هر پوند انگليس، يورو و درهم امارات هم به ترتيب پنج هزار و 480 تومان، سه هزار و 953 تومان و 997 تومان قيمت خورد. همچنين هر لير تركيه هم به قيمت هزار و 285 تومان به دست متقاضيان  رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون