• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3412 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر

عدد نوشت

هزينه احداث خط لوله تهران و دهلي نو

مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران از مذاكرات تهران و دهلي‌نو براي احداث خط لوله   5/4 ميليارد دلاري زير آب دريا از سواحل ايران به ايالت گجرات هند خبر داد. به گزارش پي‌تي‌آي، ايران مالك بزرگ‌ترين ذخاير گازي جهان، در حال مذاكره براي احداث يك خط لوله زير آب به ارزش 5/4 ميليارد دلار به ايالت گجرات هند است. عليرضا كاملي مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران در نشست سياست انرژي جهان گفت: «گفت‌وگوها در مورد احداث يك خط لوله از سواحل ايران از طريق درياي عمان و اقيانوس هند به گجرات تحت بررسي جدي قرار دارد.»
 وي افزود: قرار است اين خط لوله روزانه 5/31 ميليون مترمكعب گاز به هند انتقال دهد و طي دو سال پس از انعقاد توافق خريد و فروش گاز، احداث خواهد شد.

سهم خانوارهايي كه  در مسكن رايگان زندگي  مي‌كنند

بيش از 9 درصد مردم ايران در مسكن رايگان زندگي مي‌كنند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد اين خانوارها در واحدهاي مسكوني كه از سوي برخي نهادهاي حمايتي يا خانواده‌هاي‌شان در اختيارشان قرار گرفته است زندگي مي‌كنند. به گزارش خبرآنلاين در حالي كه 4/64 درصد خانوارهاي ايراني مسكن ملكي دارند نرخ خانوارهايي كه در مسكن استيجاري سكونت دارند به 6/25 درصد مي‌رسد. كمتر از يك درصد در خانه‌هايي در برابر خدمت سكونت دارند. كاهش قدرت خريد مردم در بازار مسكن سبب شده است تقاضا در بازار اجاره افزايشي قابل توجه را تجربه كند. درصد مستاجران ايراني در يك دهه گذشته افزايشي دو درصدي را تجربه كرده است. بررسي وضعيت بازار اجاره نشان مي‌دهد داغ‌ترين بازار اجاره به سال‌هاي 1390 و 1391 اختصاص داشته است. در اين سال‌ها سهم خانوارهاي مستاجر به ترتيب به 5/28 و 27 درصد افزايش يافت.

دورريز گل‌هاي توليدي

رييس اتحاديه توليدكنندگان گل و گياه استان تهران گفت: 40 درصد از توليد گل و گياه در حد صادرات است و حدود 30 درصد از توليد هم دورريز مي‌شود، يعني حدود 30 درصد از گل و گياه به فروش نمي‌رسد يا توليدكنندگان و مغازه‌داران محصول‌شان را دور مي‌ريزند. غلامحسين سلطان‌محمدي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه پايانه صادراتي گل و گياه امام رضا(ع) پايانه كل كشور است و همه گل‌هايي كه توليد مي‌شود وارد اين پايانه و توزيع مي‌شود، اظهار كرد: اين پايانه در حال حاضر مجوز گرفته تا در آينده نزديك ساخت و ساز انجام دهد و در خدمت استان تهران و كشور باشد. رييس اتحاديه توليدكنندگان گل و گياه استان تهران در ادامه بيان كرد: هدف‌هايي كه در اين پايانه دنبال مي‌شود اين است كه با ايجاد شرايط مناسب، گل‌هايي كه از كل كشور مي‌آيد، دوباره اينجا بسته‌بندي جديد شود و سپس گل‌هايي كه در حد صادرات است صادر شوند. همچنين گل‌هايي كه در حد فروش در كشور خودمان است به فروش برسند.

مصرف سالانه آب شيرين در صنايع

قائم مقام وزير نيرو گفت: بيش از دو ميليارد مترمكعب آب شيرين در بخش صنايع مصرف مي‌شود كه ۴۰۰ ميليون مترمكعب آن سهم خنك كردن نيروگاه‌هاي برق است. به گزارش تسنيم، ستار محمودي با اشاره به اينكه مي‌توان با راهكارهاي مناسب مصرف اين حجم آب را كاهش داد، افزود: استفاده از پساب در يكي از برج‌هاي توليد برق نيروگاه برق همدان سبب كاهش 55 درصدي مصرف آب قابل شرب برداشتي از سفره‌هاي آب زيرزميني در اين بخش شده است. وي استفاده از پساب در ديگر نيروگاه‌هاي كشور را امكان‌پذير و كمك به منابع آبي دانست و تصريح كرد: با سرمايه‌گذاري بيشتر مي‌توان به جاي آب شيرين از پساب استفاده كرد. قائم مقام وزير نيرو با اشاره به تامين 15 تا 20 درصدي برق كشور از انرژي برق آبي گفت: هم‌اكنون در كشور 11 هزار مگاوات برق از آب توليد مي‌شود كه البته در اين روش آب مصرف نمي‌شود اما با انرژي توليدي به صنعت برق كمك مي‌كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون