• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3412 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر

وعده آتش‌بس هفت روزه در يمن

اسماعيل اولد شيخ احمد، فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در امور يمن در راستاي تلاش‌هاي تازه‌اش براي پايان دادن به مناقشه و جنگ در اين كشور، از توافق براي آتش‌بس 7 روزه در آستانه مذاكرات جديد خبر داده است. هدف از اين آتش‌بس به گفته شيخ احمد ايجاد بهترين شرايط در طول مذاكرات است. اما اكنون منصور هادي رييس‌جمهور بركنار شده يمن طي نامه‌اي خطاب به بان كي‌مون، دبيركل سازمان ملل متحد پيشنهاد داده است كه آتش‌بس يك هفته‌اي از ۱۵ تا پايان روز ۲۱ دسامبر برقرار شود. يمن از ماه مارس شاهد حملات متجاوزانه ائتلاف عربي به رهبري عربستان سعودي در حمايت از نيروهاي منصور هادي، رييس‌جمهور بركنار شده است. اما اكنون عوامل گروه تروريستي داعش نيز به اختلاف‌ها و درگيري‌ها در اين كشور دامن زده‌اند.
بان كي مون، دبيركل سازمان ملل كه خواهان يافتن يك راه‌حل سياسي فوري براي يمن است پيش از اين ميزبان يك دور مذاكرات ميان گروه حوثي‌ها و دولت مستعفي بوده و مذاكرات دور دوم هفته آينده در ژنو برگزار خواهد شد. اين در حالي است كه در اين مدت نزديك به شش هزار نفر كه نيمي از آنها را غيرنظاميان تشكيل مي‌دهند، كشته شده‌اند. به گزارش يونيسف بيش از ۵۰۰ كودك در جنگ يمن كشته شده‌اند.
گفتني است تاكنون چندين بار براي آتش‌بس در يمن تلاش شده اما اين تلاش‌ها ناكام مانده و هر طرف، ديگري را به نقض آتش‌بس متهم كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون