• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3412 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر

ررسي محدوديت سفر براي امريكايي‌ها

ب
در پي حمله مرگبار هفته پيش در كاليفرنيا، اظهارات و مواضع تند عليه مسلمانان ميان بخشي از گروه‌هاي سياسي امريكا به ويژه حزب جمهوريخواه افزايش يافته است؛ اظهارات و مواضعي كه به گزارش رسانه‌هاي دموكرات امريكا از جمله سي‌ان‌ان بيشتر رنگ و بوي رقابت انتخاباتي داد. همزمان با وعده انتخاباتي تند دونالد ترامپ، نامزد پيشروي حزب جمهوريخواه درباره لزوم توقف كامل ورود مسلمانان به امريكا، در كنگره امريكا طرحي براي كنترل بيشتر سفر شرقي‌هاي خاورميانه‌اي به امريكا مطرح شد.
اظهارات ترامپ و مواضع رقبا
ترامپ با استفاده از ترس و وحشت عمومي امريكا به دنبال حمله تروريستي سن برناردينو مي‌گويد: نظرسنجي‌ها نشان‌دهنده «نفرت» مسلمانان از امريكاست كه مي‌تواند امريكا را به خطر اندازد. او با انتقاد از دولت امريكا گفته است مرزها بايد تا زماني كه نمايندگان كشور ما دريابند مشكل چيست، بسته بماند. كاخ سفيد به سرعت در بيانيه‌اي از اظهارات ترامپ انتقاد كرد و آن را خلاف ارزش‌هاي جامعه امريكا و مغاير با منافع امنيتي كشور خواند.  سناتور جان مك‌كين نيز طرح ترامپ را احمقانه خواند و جب بوش، ترامپ را دچار اختلال مشاعر دانست.  
طرح محدوديت سفر
لس‌آنجلس‌تايمز گزارش مي‌دهد، يكي از تدابير امريكا براي جلوگيري از وقوع حملات مشابه كاليفرنيا، جلوگيري از سفر آزادانه شهرونداني است كه تابعيت چهار كشور سوريه، عراق، ايران و سودان داشته يا به اين كشورها سفر داشته يا در اين كشورها اقامت داشته‌اند.  گفتني است هفته پيش يك زوج در يك حمله مسلحانه به مجتمع بهزيستي در جنوب كاليفرنيا به روي كارمندان آتش گشودند و ۱۴ نفر را كشتند. بر اساس نتيجه تحقيقات اف‌بي‌آي سيد رضوان فاروق و همسر پاكستاني‌الاصلش تشفين مالك عوامل حمله، سال ۲۰۱۴ به عربستان سعودي سفر داشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون