• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3413 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ آذر

دعوت دوباره روحاني

همه چهره‌هاي علاقه‌مند خدمت، در انتخابات حاضر شوند

گروه سياسي| مجري قانون اساسي پايبندي بر عهدي انتخاباتي را اين‌بار با «دعوت از همه چهره‌ها» نشان داد. عهدي كه حسن روحاني با مردم بست هرچند در قالب لايحه‌ها نتوانست لباس اجرايي بر آمال دولت بپوشاند اما توانست زبان گوياي همت دولتمردان باشد. همتي كه حالا و درست در زماني كه ثانيه‌ها بايد حضور سلايق مختلف سياسي در عرصه دو انتخابات مهم كشور را به ثبت برسانند، از زبان مدير اجرايي كشور به گونه‌اي اعلام مي‌شود تا زمينه‌ها را براي برگزاري هر چه با شكوه‌تر انتخابات فراهم سازد. تشكيل مجلسي قوي‌تر اين‌بار كه از مشهد الرضا و پايتخت فرهنگي جهان اسلام و از سوي رييس‌جمهور تاكيد مي‌شود، براي حضوري پر شور از همه چهره‌هاي علاقه‌مند خدمت به مردم در صحنه انتخابات دعوت به عمل مي‌آورد. حضوري كه در شرايط فعلي منطقه و جهان مي‌تواند جلوه‌گاه قدرت ملي ايران اسلامي باشد. رييس‌جمهور كه روز پنجشنبه به قصد زيارت مرقد مطهر حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) و شركت در مراسم عزاداري ائمه معصومين عليهما السلام، به خراسان رضوي سفر كرده بود، در بدو ورود به فرودگاه بين‌المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد مورد استقبال آيت‌الله علم الهدي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوي و جمعي از مسوولان استاني قرار گرفت. رييس‌جمهور در اين سفر با شركت در جلسه شوراي توسعه و برنامه‌ريزي استان با اشاره به انتخابات پيش روي مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي در اسفندماه، بر تلاش همه دستگاه‌ها براي ايجاد فضاي مناسب و آرام در مسير انتخاباتي قانونمند و باشكوه تاكيد كرد و گفت: بايد همه چهره‌هاي علاقه‌مند به خدمت به مردم در صحنه انتخابات حاضر شوند. وي، مجلس شوراي اسلامي را داراي جايگاهي پراهميت در جمهوري اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي مكاني است كه هر چه تريبون و سخنان نمايندگان آن عالمانه و قوي‌تر باشد، موجب فخر و عزت كشور خواهد بود. اميدواريم هر مجلسي در دفاع از كيان نظام و حقوق ملت از مجلس قبل قوي‌تر باشد و موجب سربلندي بيش از پيش ملت ايران در جهان شود. وي با بيان اينكه «در شرايط فعلي منطقه و جهان، حضور پرشور در انتخابات يكي از قدرت‌نمايي‌هاي ملت ايران در منطقه خواهد بود»، اظهار اميدواري كرد تا انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي جلوه گاه وحدت، قدرت ملي و انسجام بيشتر ملت ايران باشد.
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه «خراسان از دير باز پايتخت فرهنگي جهان اسلام بوده است» گفت: تعيين مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2017 ميلادي، فرصت خوبي براي رسيدگي بيشتر به زيرساخت‌هاي شهري و اجتماعي مشهد مقدس است. به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني گفت: ايام رحلت پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) ايام اندوه و غم بشريت است، چرا كه پيامبر(ص) اشرف مخلوقات و آورنده علم، اخلاق، ادب و راه زندگي براي همگان بود و با رحلت ايشان، پيام آسمان به زمين منقطع شد. وي با بيان اينكه «پيامبر اسلام(ص) بزرگ‌ترين الگو از طرف خداوند براي بشريت بود»، اظهار كرد: اسلام دين رحمت و صلح است و خشونت و تروريسم به نام اسلام، موجب تاسف تاريخ بشريت است. رييس‌جمهور با اشاره به اينكه «امروز در سطح دنيا هنگامي كه حادثه‌اي تروريستي رخ مي‌دهد، متاسفانه و به صورتي هدفمند سيل هجمه تبليغاتي عليه مسلمانان و اسلام به راه مي‌افتد»، گفت: تروريست‌ها در حالي كه جنايت‌هاي‌شان هيچ ارتباطي با احكام قرآن و اسلام ندارند، خود را مسلمان معرفي مي‌كنند تا همين موضوع باعث قضاوت نادرست افكار عمومي جهان نسبت به اسلام و مسلمانان شود. وي با تاكيد بر اينكه «نشان دادن چهره واقعي رحمت و رأفت اسلام، افكار عمومي جهان را جلب خواهد كرد»، افزود: رحلت پيامبر اسلام(ص) حادثه‌اي تاسفبار بود اما حوادثي كه امروز در جامعه بشري به نام اسلام رقم مي‌خورد، تاسف‌بارتر است. وي امام حسن مجتبي(ع) را امام صلح، كرامت، وحدت، صبر و تحمل توصيف كرد و گفت: امام حسن(ع) با وجود آنكه ظلم‌هاي فراوان و زخم زبان‌هاي زيادي را تحمل كردند، اما در عين حال مسير هدايت را پيش روي همگان قرار داده و ما افتخار مي‌كنيم كه راه آن امام كريم و بزرگوار را ادامه دهيم. رييس‌جمهور همچنين با بيان اينكه «عمر شريف امام رضا(ع) نور، رحمت و هدايت بود و ايشان مايه فخر و مباهات ايرانيان هستند و عنايت‌شان شامل حال ملت ايران بوده و هست»، اظهار كرد: هجرت امام رضا(ع) از مدينه به ايران فرصتي براي مردم ايران در طول تاريخ بود تا از نور و معنويت اين امام همام بهره‌مند شوند. وي افزود: امام رضا(ع) با حضورشان در خراسان نشان دادند كه اسلام دين فرهنگ، منطق و گفت‌وگو است و از بحث و مباحثه هراسي ندارد و اميدواريم بتوانيم با پيروي از راه امام رضا(ع) اسلام را با منطق والايش به جهان معرفي كنيم.
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه «اين سفر معنوي و زيارت بارگاه نوراني امام رضا(ع) فرصتي را براي بررسي مشكلات و روند برنامه‌هاي استان خراسان رضوي به وجود آورده است»، گفت: از سفر سال گذشته تاكنون براساس گزارش‌هاي ارايه شده، عمده طرح‌ها و پروژه‌هاي وعده داده شده، پيشرفت زيادي داشته‌اند و ما با ايستادگي بر تعهد خود و توكل بر خدا اميدواريم اين طرح‌ها هر چه سريعتر كامل شوند. وي شهر مشهد را به لحاظ تعلق آن به همه مردم ايران و شيعيان جهان داراي اهميت ويژه‌اي برشمرد و بر ضرورت رسيدگي و تلاش بيشتر در جهت حل مشكلات اين شهر تاكيد كرد و گفت: تسهيل شرايط و ارايه امكانات براي زايران ملجأ شريف امام رضا(ع) وظيفه‌اي است كه بايد با تلاش و هماهنگي به آن عمل كنيم. وي با تشكر از تلاش‌هاي استاندار و مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي و انتظامي و ساير نهادها در استان خراسان رضوي و مشهد مقدس در زمينه پذيرايي از زايران امام رضا(ع) در طول ايام گوناگون سال به تلاش قابل تقدير دستگاه‌هاي مختلف كشور در ساماندهي زايران اربعين حسيني اشاره كرد و افزود: بايد با تلاش بيشتر بتوانيم شرايط و امكانات بهتري را براي زايران ائمه معصومين به ويژه امام رضا(ع) فراهم كنيم. وي همچنين خاطرنشان كرد: ما براي پيشبرد پروژه‌ها و رشد و توسعه كشور، نيازمند سرمايه‌گذاري خارجي هستيم؛ چراكه امكانات و منابع موجود، پاسخگوي رسيدن به رشد مدنظر نخواهد بود و در اين راستا بايد تسهيلاتي را جهت جذب سرمايه‌گذاري خارجي در اين استان نيز فراهم كنيم.
رييس‌جمهور در حاشيه جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي استان خراسان رضوي با حضرات آيات حاج شيخ علي اصغر معصومي و حاج شيخ حسن عالمي نمايندگان مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري ديدار كرد و ضمن آرزوي سلامتي و موفقيت براي آنان، از حمايت‌هاي اعضاي خبرگان رهبري از اقدامات و سياست‌هاي دولت تدبير و اميد تقدير كرد. رييس‌جمهور همچنين در ادامه برنامه‌هاي سفر به مشهد مقدس با حضور در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد، از بخش جراحي عمومي اين بيمارستان بازديد و با اهداي شاخه‌اي گل به بيماران بستري در اين بخش، از آنان عيادت كرد. حسن روحاني در اين بازديد با توضيح مسوولان در جريان چگونگي و روند ارايه خدمات بهداشتي درماني به زايران و مجاوران ثامن الحجج(ع) قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون