• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3413 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ آذر

خبر كوتاه

زندي در فوتبال آلمان مربي شد
چند ماه بعد از بي‌مهري باشگاه استقلال و خداحافظي اجباري فريدون زندي از بازي، اين ملي‌پوش اسبق فوتبال ايران در يكي از باشگاه‌هاي آلمان مشغول مربيگري شد. ملي پوش كشورمان در جام جهاني 2006 آلمان و بازيكن پيشين باشگاه‌هاي كايزرسلاترن، استقلال تهران، آپولون قبرس و استيل آذين در باشگاه اس تي پائولي آلمان مشغول به امر مربيگري شد. زندي در اين باره گفت: فعلا مشغول انجام كارهاي اداري مربوط به حضورم در باشگاه تي‌پائولي هستم. اما از سوي مسوولان باشگاه به عنوان مربي تيم جوانان اين باشگاه انتخاب شده‌ام. قطعا اين برايم خيلي مهم است كه بتوانم در اين زمينه كارم را از رده‌هاي پايه شروع كنم. همه تلاشم را خواهم كرد تا در حرفه جديدم موفق باشم. باشگاه اس تي پائولي در بوندس ليگاي دو حضور دارد كه در فصل گذشته هم با عنوان پانزدهمي به كار خود پايان داد.

فدراسيون فوتبال: وزارت امور خارجه
 هيچ بدهي‌اي به ما ندارد
به دنبال درج برخي اخبار در خصوص بدهي وزارت امور خارجه به فدراسيون فوتبال، اين فدراسيون اطلاعيه‌اي صادر كرد. ‌ متن اين اطلاعيه بدين شرح است: «فدراسيون فوتبال اعلام مي‌دارد كليه اخبار درج شده در خصوص اخذ بدهي‌هاي مراجع بين‌المللي فوتبال مانند فيفا و AFC و عدم پرداخت كليه مبالغ توسط وزارت امور خارجه به فدراسيون فوتبال كذب بوده و صحت ندارد. لازم به توضيح است، وزارت امور خارجه تاكنون نهايت همكاري خود را در اين خصوص با فدراسيون فوتبال داشته است و فدراسيون فوتبال ضمن تشكر از تمامي تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه، اخبار درج شده در اين باره را تكذيب و اعلام مي‌دارد در صورت تداوم اين موضوع كه به هيچ عنوان صحت ندارد قطعا اين موضوع را از سوي مراجع قضايي پيگيري خواهد كرد».

رييس كنفدراسيون فوتبال امريكاي جنوبي استعفا كرد
خوان آنخل ناپوت، رييس كونمبول (كنفدراسيون فوتبال امريكاي جنوبي) كه 9 روز پيش به همراه آلفردو هاويت، رييس كونكاكاف (كنفدراسيون امريكاي شمالي، مركزي و منطقه كاراييب) به اتهام دريافت ميليون‌ها دلار رشوه ‌در هتل «Baur au Lac» واقع در زوريخ دستگير شد، از سمت رياست كنفدراسيون فوتبال امريكاي جنوبي استعفا كرد. اين هتل همان مكاني است كه در ماه مه‌2015 تعدادي از اعضاي ارشد فيفا به اتهام فساد مالي و اداري در آن بازداشت شدند. ناپوت 65 ساله كه اهل پاراگوئه است و در ادامه تحقيقات مقامات قضايي سوييس و دپارتمان عدالت امريكا در خصوص فساد مالي و مديريتي در فيفا بازداشت شد، در حال حاضر از سوي كميته اخلاق فيفا به مدت 90 روز از هرگونه فعاليت فوتبالي محروم است. كونمبول با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد: با استعفاي خوان ميگل ناپوت از رياست كنفدراسيون فوتبال امريكاي جنوبي، كنگره اين كنفدراسيون در تاريخ 26 ژانويه 2016 (6 بهمن 94) براي انتخاب رييس و نايب‌رييس اين نهاد تشكيل خواهد شد. از اين رو تا روز انتخابات، ويلمار والدس به عنوان رييس موقت، اداره كونمبول را برعهده مي‌گيرد.

احكام روساي فدراسيون‌ها همچنان منتظر امضاي وزير
روز 16 آبان‌ماه مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون تنيس روي ميز به رياست نصرالله سجادي، معاون ورزش حرفه‌اي و قهرماني وزارت ورزش در آكادمي ملي المپيك برگزار شد كه در آن مهرداد علي‌قارداشي با كسب 35 راي از 39 راي مأخوذه براي چهار سال به عنوان رييس فدراسيون انتخاب و معرفي شد. با توجه به اداره فدراسيون در نزديك به هشت ماه قبل از آن با سرپرست، انتظار مي‌رفت حكم رياست علي‌قارداشي در كوتاه‌ترين زمان ابلاغ شود تا تكليف تنيس روي ميز در آستانه المپيك مشخص شود. اين انتظار حالا به 35 روز رسيده است و هنوز از امضاي حكم رييس جديد فدراسيون تنيس روي ميز توسط وزير ورزش و جوانان خبري نيست. اين شرايط در برخي فدراسيون‌هايي كه در چند ماه گذشته انتخابات‌شان برگزار شده، وجود داشته است. كيكاووس سعيدي روز 18 مرداد به عنوان رييس فدراسيون گلف انتخاب شد و روز 8 مهر يعني 52 روز بعد از انتخابات وارد فدراسيون و مراسم توديعش برگزار شد. همچنين مجيد كيهاني روز 15 شهريور به عنوان رييس فدراسيون دووميداني منصوب شد و پس از اعلام نصرالله سجادي در روز 15 مهر مبني بر ابلاغ حكمش، در روز 18 مهر يعني 34 روز پس از برگزاري انتخابات نخستين حضورش روي صندلي رياست فدراسيون را پس از برگزاري مراسم معارفه تجربه كرد. در خصوص كيهاني شنيده شد كه دليل اين تاخير در صدور حكم رياست اخذ تعهد بابت وعده‌هايي بود كه او در مجمع انتخاباتي داد. حالا تنيس روي ميز شرايط بلاتكليفي را سپري مي‌كند؛ شرايطي كه در آن رييس جديد مشخص شده اما هنوز به فدراسيون وارد نشده است. بدون شك حضور علي‌قارداشي در رأس فدراسيون آن هم با آن راي بالايي كه در انتخابات به خود اختصاص داد، مي‌تواند براي پيشبرد هرچه سريع‌تر اهداف اين رشته ورزشي موثر باشد. درست است كه فدراسيون هم‌اكنون با حضور سرپرست، امور را انجام مي‌دهد اما حضور رييس باعث مهيا شدن هرچه بهتر شرايط براي كارها آن هم در آستانه المپيك 2016 خواهد شد؛ مسابقاتي كه به نظر مي‌رسد حداقل يك پينگ‌پنگ‌باز ايراني در آن شركت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون