• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3413 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ آذر

عدد نوشت

افزايش صادرات ايران به اتحاديه اروپا  

در هفت ماهه نخست امسال، واردات از كشورهاي اتحاديه اروپا كاهش و صادرات به اين كشورها افزايش يافته است.
مجموع تجارت ايران با اتحاديه اروپا در هفت ماهه امسال چهار ميليارد و 332 ميليون دلار بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3/17درصد كاهش نشان مي‌دهد.
در هفت ماهه نخست امسال واردات از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا كاهش و صادرات به اين كشورها افزايش داشته است.
 در اين دوره زماني دو ميليون و 325 هزار تن كالا به ارزش سه ميليارد و 516 ميليون دلار از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا وارد كشور شده است كه به ترتيب از لحاظ وزني 35 درصد و از لحاظ ارزشي 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، كاهش داشته است.
تجزيه و تحليل جدول آماري سازمان توسعه تجارت ايران نشان مي‌دهد كه صادرات ايران به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا طي هفت ماهه امسال 726 هزار تن كالا به ارزش 816 ميليون دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه به لحاظ وزني 4 درصد و به لحاظ ارزشي 12 درصد افزايش داشته است.

برداشت زيتون كشور

مجري طرح زيتون گفت: از ابتداي زمان برداشت از باغات تاكنون بيش از ۱۰۰ هزار تن ميوه زيتون برداشت شده است.
محمد رمضاني ملك‌رودي با اشاره به اينكه وسعت باغات زيتون در كشور ۸۲ هزار هكتار است، افزود: برداشت ارقام روغني زيتون در باغات استان‌هاي مركزي و جنوبي ادامه دارد و پيش‌بيني مي‌شود امسال بيش از پنج هزار تن روغن زيتون با كيفيت مطلوب در كشور توليد و عرضه شود.
به گفته اين مقام مسوول در وزارت جهاد كشاورزي از ابتداي زمان برداشت از باغات تاكنون بيش از ۱۰۰ هزار تن ميوه زيتون برداشت شده است.
وي گفت: امسال براي افزايش ميزان توليد روغن زيتون، دستگاه‌هاي سيار روغن‌گيري در اختيار باغداران قرار گرفت و همين اقدام سبب شد حدود ۴۰ درصد محصول زيتون روغن‌گيري شود.

افزايش ظرفيت توليد گاز ايران

معاون وزير نفت از صادرات گاز به عنوان يكي از ابزارهاي افزايش روابط بين‌المللي كشور ياد كرد و گفت: ظرفيت توليد گاز به ۲۶۰ ميليارد مترمكعب در سال افزايش يافته است.
حميدرضا عراقي با اشاره به تدوين و اجراي طرح جامع صنعت گاز در ايران گفت: پيش‌بيني مي‌شود با اجراي اين پروژه تحولات جديدي در صنعت گاز ايران در طول يك برنامه شش ساله به وجود آيد. عراقي با اشاره به وجود ۱۰ مجتمع پالايش گاز در كشور با ظرفيت توليد سالانه ۲۶۰ ميليارد متر مكعب، تبيين كرد: بيش از ۱۰ خط سراسري وظيفه انتقال گاز در كشور را برعهده دارند و طول خطوط انتقال گاز كشور هم‌اكنون به بيش از ۳۶ هزار كيلومتر رسيده است.

جمعيت شهرنشين ايران

بانك جهاني با اشاره به نسبت ۷۳ درصدي جمعيت شهرنشين در ايران به كل جمعيت اعلام كرد ۱۳۹ كشور از جمله برخي كشورهاي توسعه يافته و صنعتي مثل ايتاليا، اتريش و پرتغال جمعيت شهرنشين كمتري در مقايسه با ايران دارند. بررسي‌هاي بانك جهاني نشان مي‌دهد طي 30 سال گذشته شهرنشيني در ايران رشد فزاينده‌اي داشته است. در حالي كه طي سال 1985 تنها 53 درصد جمعيت ايران در شهرها زندگي مي‌كردند اين رقم در سال 2014 به رقم بي‌سابقه 73 درصد رسيده است. در سال پيش از آن نسبت جمعيت شهرنشين ايران به كل جمعيت 72 درصد بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون