• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران:

جايزه جهاني و تعاملات بين‌المللي

محمد علي دارياني، معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران با اشاره به اينكه شهر يك كالبد پيچيده در حال رشد و تكامل روزافزون است، هم بر شهروندان اثر مي‌گذارد و هم از آنها اثر مي‌پذيرد، گفت: حوزه مديريت شهري هم از مهم‌ترين و پيچيده‌ترين مباحث نيازمند به تحقيق و برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري سنجيده به شمار مي‌رود.
وي تصريح كرد: مي‌توان گفت مديريت شهري به عنوان يك فرآيند علمي و عملي كه از اهم امور كشورهاي در حال توسعه محسوب مي‌شود، به ميزان بالايي از اطلاعات و شناخت عوامل و مقولات اثرگذار سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي احتياج دارد و كسب اطلاعات و شناخت عناصر و اجزا رسمي و غير رسمي موثر در مديريت شهري، جز از طريق تحقيق و پژوهش، ميسر نخواهد بود.
دارياني خاطرنشان كرد: مديريت شهري و در راس آن، مديران شهري با اتكا به نتايج حاصل از تحقيقات و مطالعات هدفمند و منطبق با اصول و چارچوب‌هاي پذيرفته شده پژوهشي، قادر خواهند بود براي ارايه راهكارهاي نوين غلبه بر موانع و مشكلات مديريت و توسعه شهر، بر ابعاد گوناگون توسعه مناطق شهري از جمله مقولات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي، زيست‌محيطي و غيره تسلط بيابند و دانش روز را در طراحي و اجراي برنامه‌هاي چند رويكردي حوزه مديريت شهري به كار ببرند.
معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران عنوان كرد: برگزاري جشنواره‌هايي از اين دست، حداقل دو فايده خواهد داشت. يكي اينكه محملي براي تبادل آرا و اطلاع از آخرين دستاوردهاي علمي و تجربي حوزه مديريت شهري در دنياي در حال تحول و توسعه امروزي خواهد شد و فرصتي خواهد بود كه كارشناسان، متخصصان و مديران و برنامه‌ريزان حوزه شهري از كشورهاي مختلف را در تعامل با يكديگر قرار دهد. ديگر اينكه موجب معرفي بهتر و واقعي‌تر كلانشهر تهران در سطح جهاني خواهد شد.
وي اضافه كرد: تهران ثابت كرده در حوزه مديريت شهري حرفي براي گفتن در سطح بين‌المللي دارد و مي‌تواند به عنوان يكي از الگوهاي برتر و موفق در اين زمينه مطرح شود و در ميان كلانشهرهاي جهان، بدرخشد. حتي انتخاب هوشمندانه و آگاهانه نام «جايزه تهران» براي برگزيدگان اين جشنواره، اقدامي قابل تقدير و موثر در ارتقاي جايگاه و تعاملات بين‌المللي كلانشهر تهران است.
دارياني افزود: هرچه نگاه مديران شهري به حوزه مديريت شهري، علمي‌تر و روزآمدتر باشد، برنامه‌ريزي‌ها و تصميم‌گيري‌ها منطقي‌تر و متقن‌تر خواهد بود و حداكثر فايده را براي شهروندان و شهرنشينان در پي خواهد داشت.
وي ادامه داد: جشنواره‌هاي علمي و پژوهشي  ظـرف ارايه آرا و نظـرات كارشناسـانه و فرصتي براي كشف و شناسايي استعدادهاي برتر تفكر مديريت شهريست و انگيزه‌اي قوي و قابل دفاع در ميان متخصصان و انديشمندان حوزه مديريت شهري ايجاد خواهد كرد. زيرا ذهن انسان، محل رويش و پرورش انديشه‌ها و ايده‌هايي نويني است كه مي‌تواند تحولات عظيم در زندگي بشري به وجود بياورد و چه بسا همين ديده‌شدن‌ها و تقديرشدن‌ها انگيزه‌اي دوچندان در صاحبان انديشه و بانيان تحولات چشمگير در حوزه مديريت شهري ايجاد كند.
معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران در پايان اضافه كرد: هرچه فاصله ميان طراحان و مجريان برنامه‌ها و تصميمات حوزه شهري كمتر شود، كاربست نتايج مطالعات و پژوهش‌هاي نظري بيشتر خواهد شد و مديران مي‌توانند با بهترين ايده‌ها و آخرين پيشرفت‌هاي روز دنيا در حوزه مديريت شهري آشنا شوند و هم پژوهشگران مي‌توانند از نتايج عملي طرح‌ها و پژوهش‌هاي انجام شده شان اطلاع پيدا كنند و در برنامه‌هاي تحقيقاتي و طرح‌هاي پژوهشي‌شان به طور واقعي‌تر و عملي‌تر اقدام كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون