• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

رويكرد

حميد محملي ابيانه:
جشنواره پژوهش نتيجه تجربه اندوخته شده
در ۷ سال گذشته است
حميد محملي ابيانه، مدير مطالعات و برنامه‌ريزي مالي و اقتصاد شهري گفت: برنامه طرح‌ريزي شده براي برگزاري هشتمين دوره جشنواره بين‌المللي پژوهش و نوآوري مديريت شهري، نتيجه تجربه اندوخته شده در هفت سال گذشته و نقطه عطفي در سير تكاملي اين تلاش است. وي خاطرنشان كرد: مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، به عنوان بازوي فكري و مشورتي سيستم مديريت شهري شهر تهران برنامه‌هاي متنوع پژوهشي را راهبري مي‌كند و به عنوان يكي از باسابقه‌ترين سازمان‌هاي حوزه مطالعات و برنامه‌ريزي شهري در كشور مويد اين حقيقت است كه مديريت دانش توزيع شده در ميان مراكز متنوع دانشگاهي، حرفه‌اي و پژوهشگران كشور گامي كليدي و موثر در تحقق چشم‌انداز پايتخت كشور به عنوان «شهر دانش پايه، هوشمند و جهاني» محسوب مي‌شود. مديريت مطالعات مالي و اقتصاد شهري عنوان كرد: در اين مديريت دو نكته كليدي يعني اول، شناسايي آثار اين حوزه و سنجش ميزان كاربردي و اثربخشي اين آثار در انجام ماموريت‌هاي مديريت شهري كلانشهر تهران و دوم، انتقال چالش‌هاي كاربردي شهرداري تهران در حوزه مالي و اقتصاد شهري، براي هدايت انديشه و توان فكري مخاطبين جشنواره در مسير برخورد با اين چالش‌ها در قالب فعاليت‌هاي پژوهشي آتي هدف‌گذاري شده است.

امير روحي:
هدف جشنواره استفاده از ايده‌هاي نو و مشاركت نخبگان براي تامين نيازهاي پژوهشي شهرداري است
امير روحي، مدير حمل و نقل و ترافيك مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با اشاره به اينكه هدف از برگزاري جشنواره پژوهش فراهم‌سازي زمينه استفاده از ايده‌هاي نو و مشاركت نخبگان اين حوزه براي تامين نيازهاي پژوهشي شهرداري است، گفت: اين جشنواره هر ساله برگزار مي‌شود و سعي دارد با جمع‌آوري كليه آثار مرتبط به مسائل شهري پايگاه اطلاعات جامعي را براي پژوهشگران اين حوزه ايجاد كند. روحي عنوان كرد: با گذر زمان و رشد صنعت، مفهوم جابه‌جايي و حمل ونقل، تغيير يافته است و امروز در حال ورود به دوراني هستيم كه مي‌توان آن را چهارمين انقلاب صنعتي ناميد و ويژگي آن را در همگرايي صنعت و فناوري اطلاعات دانست.  مدير حمل و نقل و ترافيك خاطرنشان كرد: امروزه شاهد آن هستيم كه شركت‌هاي پيشرو به كمك فناوري‌هاي تلفن همراه كاربران خود مي‌توانند وضعيت ترافيك معابر هر شهري را برآورد كنند و در اختيار كاربران خود قرار دهند. يا عده‌اي به دنبال ارايه خودرويي بدون راننده بودند كه شاهد آزمايش‌هاي موفق در تحقق اين آرزو هستيم. وي تاكيد كرد: مديريت شهري به ويژه در حوزه حمل و نقل به خاطر رشد سريع و همگرايي روزافزون صنعت و فناوري اطلاعات در حال تحول و تغيير است و بايد ضمن رصد اين تحولات خود را آماده استفاده و بهره‌برداري از اين فرصت‌ها كند.

مهدي شريف رضويان:
جشنواره ‌اي مبتني بر دانايي به مردم
مهدي شريف رضويان، مديرفناوري اطلاعات و مركز اسناد مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با اشاره به اينكه طراحي، برنامه‌ريزي و مديريت فعاليت‌هاي شهري چنانچه بر اساس پژوهش و تحقيق انجام نشود، ممكن است خسارت‌هاي مادي و معنوي بسيار زيادي را به شهر تحميل نمايد، گفت: حضور مراكز پژوهشي و مطالعاتي به عنوان متوليان امر، ضرورتي اجتناب‌ناپذير بوده و برگزاري جشنواره‌هاي پژوهش و نوآوري به عنوان داشبورد ارائه فعاليت‌هاي شاخص اقدامي موثر در ايجاد تحول و بالندگي در ميان فرهيختگان را موجب خواهد شد.  وي تصريح كرد: فعاليت‌هاي صورت گرفته در مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران علي الخصوص طي هشت سال اخير نشان داده است سهمي بسزا در افزايش اعتبار بخشي به اين حوزه را داشته و موجبات كارا و اثر بخش نمودن ارتباطات نخبگان و انديشمندان با شهرداري را تسهيل‌گري كرده است. مديرفناوري اطلاعات و مركز اسناد نمايش دستاوردهاي پژوهشي حوزه‌هاي مختلف درگير در امور شهري را گامي بسيار موثر در فرهنگ‌سازي طرح‌ها و برنامه‌ها عنوان كرد. وي در پايان حضور دانشگاه‌هاي مطرح تهران و هم چنين كلانشهر‌ها را از ويژگي‌هاي نمايشگاه سال جاري و افزود: اين حضوري نشات گرفته از سيكل تشخيص نياز و پاسخ به هنگام، به عنوان يك راهبرد اصلي و البته ضروري همه شهرداري‌ها حكايت كرده و مي‌بايست مد نظر همه برنامه‌ريزان و مديران شهري باشد تا ضمن خنثي نمودن همه چالش‌هاي موجود در اين عرصه بتواند در تامين رضايتمندي شهروندان به عنوان خدمتي مبتني بر دانايي به مردم را به بهترين شيوه ممكن محقق نمايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون