• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

روز آرام طلا و ارز

در بازار طلاي تهران، هر قطعه سكه تمام بهارآزادي طرح جديد با افزايش هزار توماني قيمت آن، 918 هزار تومان قيمت خورد. هر سكه تمام بهار طرح قديم هم 916 هزار تومان مبادله شد كه به معناي تغيير نكردن قيمت آن در روز يكشنبه نسبت به روز شنبه است. هر قطعه نيم‌سكه و ربع سكه هم به ترتيب دو هزار تومان و هزار تومان ارزان‌تر شدند و درنتيجه هر نيم سكه 463 هزار تومان و هر ربع سكه هم 257 هزار تومان تثبيت شدند. هر سكه يك گرمي هم با افزايش هزار توماني، با قيمت 169 هزار تومان به دست مشتريان رسيد.
بازارهاي جهاني، روز گذشته در تعطيلي به‌سر مي‌بردند و به همين دليل قيمت اونس جهاني طلا در همان قيمت روز شنبه يعني هزار و 67 دلار باقي مانده است. با توجه به اينكه حدود پنج روز از تعيين نرخ بهره فدرال رزرو مي‌گذرد، كماكان برخي كارشناسان منتظر كاهش بيشتر قيمت آن هستند. البته در طرف مقابل، كارشناسان ديگري هم هستند كه مي‌گويند به دليل آنكه از مدت‌ها پيش از افزايش نرخ بهره بانكي در امريكا، قيمت اونس كاهش داشت، امروز ديگر نمي‌توان توقع كاهش بيشتر را داشت. مظنه مثقال طلا هم 405 هزار و 600 تومان و گرم طلاي 18 عيار هم 93 هزار و 550 تومان شد.
در طرف ديگر بازار، صرافان ارز هم روز آرام و كم نوساني را پشت سر گذاشتند. روز يكشنبه، هر دلار امريكا با كاهش قيمت اندك سه توماني به قيمت سه هزار و 638 تومان به دست مشتريان رسيد. همچنين هر يورو نيز كاهشي مشابه با دلار داشت و قيمت آن به سه هزار و 960 تومان رسيد. هر پوند انگليس نيز پنج هزار و 440 تومان به دست متقاضيان رسيد كه اين به معناي افزايش 10توماني نرخ آن نسبت به نخستين روز كاري هفته جاري است. همچنين هر درهم امارات و لير تركيه نيز به ترتيب 996 تومان و هزار و 265 تومان دست به‌دست شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون