• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

اولين بيانيه شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان منتشر شد

سلام اصلاحات به ايران سربلند

شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان با ارسال بيانيه‌اي، ديدگاه‌هاي خود درباره انتخابات مجلس دهم را اعلام كرد. متن كامل اين بيانيه به اين شرح است: از تفاوت آرا، ديدگاه‌ها و روش‌ها عبور كرده‌ايم تا فصلي تازه و سرشار از اميد و نشاط را همراه با عموم هم‌ميهنان پديد آورده، دوباره آغاز كنيم. جريان اصلاح‌طلبي با اميد به بهبود، توسعه و پيشرفت كشور آغاز شده و تداوم آن جز با همراهي و حمايت همه ايرانيان ميسر نبوده و نيست. اينك فصل جديدي براي رويش دوباره است. خردمندان بايد نقش‌آفرينان اين عرصه باشند. حركت گسترده انديشمندان، خردورزان، علاقه‌مندان و دلسوزان كشور، در جهت مشاركتي فعال، گسترده و توام با آرامش در همه عرصه‌هاي مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، بارقه درخشان اميدي است كه پيام‌آور تشكيل مجالسي در طراز ملت بزرگ ايران اسلامي است.
شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان حاصل اجماع احزاب، شخصيت‌ها و علاقه‌مندان به گفتمان اصيل اصلاح‌طلبي، بر اين باور است كه:
1- دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بايد انتخاباتي بر پايه عقلانيت، اخلاق، آزادي، مدارا و قانون‌گرايي و در راستاي تنش‌زدايي، اعتمادسازي داخلي و بين‌المللي، گفت‌وگو، مشاركت، برابري جنسيتي، جوان‌باوري، تامين امنيت همه‌جانبه و تقويت همه ابعاد مردم‌سالاري به ويژه ايجاد رونق اقتصادي و تامين معيشت همه مردم باشد. چنين انتخاباتي مي‌تواند با تقويت و تحكيم مباني نظام و جايگاه والاي رهبري آن، به توسعه و تعالي جامعه، رشد اقتصادي و توسعه پايدار كمك كند و زمينه‌ساز تحقق همه اصول قانون اساسي و مردم‌سالاري ديني شود.
2- رمز پيروزي و اصلاح امور، مشاركت حداكثري همه مردم انديشمند، توسعه‌خواه و فعال در مسير پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در همه عرصه‌هاي داخلي و خارجي، در تعيين سرنوشت خويش است.
3- مشاركت حداكثري، ضامن افزايش سرمايه و رفاه اجتماعي، اقتدار، وحدت و امنيت ملي است.
4- مجلس شوراي اسلامي به عنوان بالاترين نهاد قانونگذاري در جمهوري اسلامي ايران، كاركردي اساسي و حياتي دارد. برگزيدن نمايندگاني متناسب با اين جايگاه، تكليف تاريخي، حساس و تعيين‌كننده است كه نه تنها بر روند تحولات داخلي، بلكه بر روند تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي نيز تاثير مستقيم خواهد داشت.
5- حضور مقتدرانه و هوشيارانه ملت ايران در انتخابات رياست جمهوري خرداد 1392 براي تعيين سرنوشت خود، با حماسه‌اي ديگر در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در اسفند 1394 تكميل خواهد شد.
6- همه دستگاه‌هاي حاكميتي مسوول برگزاري انتخابات، بايد در جهت حفظ و افزايش اعتماد عمومي، وحدت و يكپارچگي ملي و تحقق مشاركت حداكثري مردم در انتخابات، با آماده‌سازي زمينه‌هاي مناسب براي برگزاري انتخاباتي پرشور، تنها بر اساس مستندات قانوني به بررسي و تعيين صلاحيت نامزدهاي انتخابات بپردازند تا شاهد انتخاباتي باشكوه و قانونمند باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون