• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

باشگاه احزاب

سيد هادي خامنه‌اي: عده‌اي به دنبال فريب مردم هستند
دبيركل مجمع نيروهاي خط امام گفت: زمان انتخابات براي عده‌اي بهترين فرصت است تا مردم را فريب دهند، اما مردم بايد مراقب باشند كساني را انتخاب كنند كه براي خود و خانواده‌شان كيسه ندوخته باشند. به گزارش ايسنا، سيدهادي خامنه‌اي در جمع دانشجويان و جوانان استان مازندران، گفت: اساس بدبختي‌ها، جهل و ناداني است و ناآشنايي مردم به حقوق اساسي، مدني و... است كه باعث فريب‌خوردن آنها مي‌شود. سيد هادي خامنه‌اي ادامه داد: در زمان انتخابات شرايط به گونه‌اي است كه به نظر مي‌رسد مردم افسون شده‌اند و اين شرايط براي عده‌اي بهترين فرصت است كه مردم را فريب دهند اما مردم بايد بدانند چه كساني را با چه دلايلي به مجلس مي‌فرستند. دبيركل مجمع نيروهاي خط امام با بيان اينكه مردم بايد به توانمندي‌ كانديداها براي فعاليت در مجلس توجه كنند، نه به وابستگي‌هاي سياسي آنها، گفت: مردم كساني را انتخاب كنند كه براي خود و خانواده‌شان كيسه ندوخته باشند و معتدل و ميانه‌رو باشند. وي با اشاره به ويژگي‌هاي حزب و فعاليت‌هاي حزبي اظهار كرد: حزب، ساختار و الزاماتي دارد و كسي كه مي‌خواهد در حزب كار كند بايد به وظايف، تكاليف و مسووليت‌هايش آشنا باشد و البته حزبي كه مجلسي را به عهده مي‌گيرد نيز بايد در برابر خراب‌كاري‌هاي آن مجلس پاسخگو باشد.

آراي خاكستري به نفع سيد حسن خميني
حسين ابراهيمي، عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه روند ثبت نام‌ها براي انتخابات دو مجلس، خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، نشان از برگزاري انتخاباتي پرشور و نشاط دارد، اظهار كرد: با حضور هواداران كانديداها در صحنه انتخابات شاهد مشاركت حداكثري در انتخابات پيش رو خواهيم بود.
ابراهيمي در گفت‌وگو با ايسنا به حضور چهره‌هايي مثل سيد حسن خميني در انتخابات خبرگان اشاره كرد و گفت: ايشان هم از بيت حضرت امام(ره) هستند و هم جوان و مستقل هستند و استقلال او مي‌تواند نويدي براي حضور جمعيت خاكستري در انتخابات باشد.
اين عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، تصريح كرد: قطعا هر كسي از بيت امام(ره) به صحنه انتخابات وارد كشور، اولين شرط موفقيتش استقلال است، چون جايگاه، جايگاه امام(ره) است و بيت حضرت امام همواره مورد توجه مردم بوده است.
ابراهيمي خاطرنشان كرد: استقلال سيد حسن خميني خواهد توانست جمعيتي را كه شايد در برخي انتخابات‌ها شركت نمي‌كردند در انتخابات پيش رو به صحنه آورده و افزايش مشاركت را به دنبال خواهد داشت.

نسبت به اعمال سليقه‌اي قانون دغدغه داريم
معاون سياسي حزب اتحاد ملت گفت: اصلاح‌طلبان در شرايط كنوني دغدغه‌هايي مانند اعمال سليقه‌اي قانون دارند و از اين جهت، تمامي تلاش خود را مصروف عدم تفسير به راي كردن از قانون نسبت به كانديدا‌هاي‌شان كرده‌اند.
اشرف بروجردي در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به فرارسيدن ايام ثبت‌نام از كانديداهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري گفت: انتظار اصلاح‌طلبان از دولت در اين برهه مهم و حساس، در اجراي قانون خلاصه مي‌شود.
وي با بيان اينكه اگر قانون به درستي و بدون اعمال نظر شخصي و گروهي اجرا شود، هيچكس دغدغه‌اي ندارد، اظهار داشت: نوع برداشت از مساله و تفسير به راي كردن قانون موجب نگراني است و اين نگراني فقط مختص به اصلاح‌طلبان نيست، بلكه تمامي دلسوزان نظام اين نگراني را دارند كه قانون به سليقه افراد تفسير شود. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه تفسير به راي كردن از قانون موجب خدشه وارد شدن به آن مي‌شود، تصريح كرد: دولت موظف است مانند چشم مردم بر صحت انتخابات و تاييد صلاحيت‌ها نظارت كند و موجب شود مردم اين احساس را داشته باشند كه نامزد مطلوب‌شان در ميان نامزدهاي تاييد صلاحيت شده قرار دارد و بي‌دليل ردصلاحيت نشده است. بروجردي با بيان اينكه متاسفانه در سال‌هاي گذشته و در برخي مقاطع، سلايق جناحي فوق قانون عمل كرده‌اند، خاطرنشان كرد: بي‌ترديد اين مساله موجب شد تا در برهه‌اي مردم از صندوق‌هاي آرا دور شوند ولي با فراخواني كه اصلاح‌طلبان مبني بر بازگشت‌ به صندوق‌ها به مردم دادند، شاهد حضور و مشاركت آنها بوديم كه نمونه آن در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۲ رخ داد. وي يادآور شد: اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند افزايش مشاركت مردم در انتخابات نه تنها موجب افزايش صحت آن مي‌شود، بلكه اين مشاركت مي‌تواند به عنوان پشتيبان و دستاوردي براي نظام هم باشد. بروجردي ادامه داد: البته اصلاح‌طلبان در شرايط كنوني دغدغه‌هايي مانند اعمال سليقه‌اي قانون را دارند و از اين جهت، تمامي تلاش خود را مصروف عدم تفسير به راي كردن از قانون نسبت به كانديدا‌هاي‌شان كرده‌اند تا از اين طريق، كانديدا‌هاي‌شان در ميان جامعه باشند. وي با بيان اينكه اصلاح‌طلبان اين انتظار را دارند كه اصولگرايان به وحدت دست يابند، ابراز كرد: اصلاح‌طلبان اين دلگرمي را دارند كه در اردوگاه اصولگرايي، برخي افراد حق‌طلب، عاقل و حكيم وجود دارند و اين اميد را دارند اين افراد زعامت اصولگرايي را برعهده بگيرند.

شكاف در جبهه اصولگرايي
دبيركل جامعه اسلامي اصناف و بازار با تاكيد براينكه براي رسيدن به وحدت در جريان اصولگرايي بايد اجتهاد را كنار گذاشت، گفت: دو تشكل پايداري و ايثارگران آنچنان سابقه قديمي هم ندارند و ما هم با آنها مشكلي نداريم اما مشكل اجتهاد آنهاست. احمد كريمي اصفهاني در گفت‌وگو با خبرآنلاين در مورد جلساتي كه در هفته اخير از سوي اصولگرايان با آيت‌الله موحدي كرماني برگزار شده است، گفت: موضوع جلسات برگزار شده تلاش براي دستيابي به وحدت در جريان اصولگرايي و ارايه ليست واحد در انتخابات مجلس دهم است. وي با تاكيد بر اينكه اين جلسات بايد به صورت شورايي برگزار شود، اظهار كرد: برخي افراد حاضر در اين جلسات پافشاري مي‌كنند تا اضلاع در آن تصميم‌گيري كنند حال آنكه ما آن را قبول نداشته و بر شورايي بودن جلسات تاكيد داريم تا همه گروه‌ها بتوانند در آن فعال شوند. دبيركل جامعه اصناف و بازار ادامه داد: اگر برخي آقايان كه جايگاه چندان بالايي هم ندارند همچنان بر خواسته‌هاي خود پافشاري كنند به مشكل مي‌خوريم. ما به اصل پرهيز از افراط و تفريط معتقديم و مي‌گوييم تنها كساني مي‌توانند به اهداف خود برسند كه در امور اعتدال داشته باشند. وي تصريح كرد: در شرايطي كه براي رسيدن به وحدت تلاش مي‌شود، بايد اجتهاد را كنار گذاشت و الا ما با افرادي كه در مسائل خود را مجتهد مي‌دانند، قطعا به مشكل مي‌خوريم. كريمي اصفهاني در پاسخ به اين پرسش كه اصولگرايان معتدل چگونه حاضر شدند كه اصولگرايان تندرو در اين جلسات حاضر و حتي برخي از شروط خود از جمله حضور آيت‌الله مصباح را در شوراي سه نفر اجرايي كنند، گفت: براي ما مهم جايگاه حقوقي جامعتين بوده و اصلا بحث اشخاص ملاك نيست. اين فعال سياسي اصولگرا با اشاره به اينكه در اين دوره جامعه مدرسين در مورد انتخابات مجلس ورود نكرده است، افزود: ما جايگاه آقاي مصباح را جداي از مدرسين قبول نداريم و چنانچه ايشان در جاي آن شخصيت حقوقي قرار بگيرد براي ما مورد قبول است. برخي از گروه‌ها با فرافكني پاي برخي از افراد را پيش مي‌كشند تا به خواسته‌هاي خود برسند و اين امر براي ما قابل قبول نيست. دبيركل جامعه اصناف و بازار در مورد اينكه در حال حاضر جلسات وحدت اصولگرايي با چه مشكلي روبه‌رو است، اظهار كرد: دو تشكل پايداري و ايثارگران آنچنان سابقه قديمي هم ندارند و در عين حال ما با آنها مشكلي نداريم اما مشكل اجتهاد آنهاست. اگر جريان اصولگرايي 50 تشكل داشته باشد اين دو، دو پنجاهم اين جريان هستند و نمي‌توانند خود را اضلاع بدانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون