• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3423 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ دي

نمايشگاه نقاشي‌هاي مكرمه قنبري، فرح اصولي و عكس‌هاي مريم زندي

  علي مطلب‌زاده/  اين هفته هم به روال هفته‌هاي گذشته و در روز جمعه نمايشگاه‌هاي متعددي در گالري‌هاي مختلف تهران افتتاح مي‌شود كه در طول هفته آينده هم ميزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود. نمايشگاهي از نقاشي‌هاي فرح اصولي، مروري بر آثار ميرسلاو بالكا، عكس‌هاي مريم زندي، علي مشهدي‌الاصل و مجموعه آثار مكرمه قنبري به همراه چند نمايشگاه گروهي ديگر تعدادي از اين نمايشگاه‌ها هستند.
نمايشگاه نقاشي‌هاي فرح اصولي با عنوان «فضيلت زخمي» از روز جمعه در گالري زيرزمين دستان افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 28 دي در اين گالري به نشاني خيابان فرشته، شماره 82، طبقه دوم داير است و ساعت بازديد از آن 16 تا 20 است. اين گالري يكشنبه‌ها تعطيل است. در نمايشگاه ديگري كه از روز جمعه در گالري گلستان افتتاح مي‌شود، مجموعه عكس‌هاي مريم زندي به نمايش گذاشته مي‌شود. نمايشگاه عكس‌هاي مريم زندي تا روز نهم دي‌ماه در اين گالري به نشاني خيابان دروس، خيابان كماسايي، شماره 34 داير است و علاقه‌مندان مي‌توانند در ديگر روزها (به غير از روزهاي پنجشنبه) از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن كنند.
نمايشگاهي از مجموعه آثار نقاشي مرحومه مكرمه قنبري (نقاش خودآموخته) نيز از روز جمعه در گالري ساربان افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه از تمام مجموعه‌هاي مكرمه قنبري آثاري توسط فرزندش علي بلبلي براي اين نمايشگاه انتخاب شده است. در اين مجموعه انتخاب شده از آثاري با موضوعات ديو، حضرت امام رضا (ع)، مريم مقدس،
زنان و مردان، شاهنامه، جراحي، زايمان، ليلي و مجنون، پري دريايي و همچنين داستان‌هاي قرآني مانند ابراهيم و اسماعيل، يوسف و زليخا و شخصيت‌هاي اساطيري كه مكرمه قنبري آنها را با رجوع به ناخودآگاه خود و با صداقت در فولك‌‌‎آرت خلق كرده است به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نمايشگاه با 35 تابلو از آثار اين نقاش تا 14 دي در گالري ساربان داير و ساعت بازديد از آن 16 تا 20 است. گالري ساربان در نشاني خيابان دكتر بهشتي، ميدان تختي، خيابان صابونچي (مهناز)، كوچه مهماندوست، شماره 8 واقع است. اين گالري روزهاي سه‌شنبه تعطيل است.
نمايشگاه مروري بر آثار ميروسلا بالكا نيز كه از روز جمعه در گالري پلتفرم 28 افتتاح مي‌شود تا روز 16 دي‌ماه و از ساعت 16 ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود. اين گالري در نشاني خيابان انقلاب، دروازه دولت، خيابان خاقاني، شماره 28 واقع و ساعت بازديد از اين نمايشگاه 16 تا 20 است. نمايشگاه «كاريكاتورهاي پوشيدني» آثار تجسمي و زيورآلات آيدين محبوبي‌كيا نيز از امروز در گالري كاوه افتتاح مي‌شود. زيورآلات اين نمايشگاه با الهام از كاريكاتورهاي پرويز شاپور ساخته شده است. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه تا نهم دي‌ماه و از ساعت 16 تا 20 به گالري كاوه در نشاني خيابان شريعتي، خيابان ظفر، خيابان فريد افشار مراجعه كنند.
در يكي از نمايشگاه‌هاي ديگر اين هفته با عنوان «آنتي‌بيوتيك»، آثار بهاره و بنفشه فريس‌آبادي از روز چهارم دي‌ در گالري دنا به ‌نمايش درمي‌آيد. اين نمايشگاه شامل 16 اثر نقاشي با تكنيك نقاشي روي ديجيتال پرينت و يك ويديوي 10 دقيقه‌اي (Antibeautyc) با عنوان «آنتي‌بيوتيك» است. نمايشگاه «آنتي‌بيوتيك» تا 14 دي‌ در گالري دنا در نشاني خيابان سپهبدقرني، بالاتر از چهارراه طالقاني، كوچه سوسن، شماره 4، واحد 2 برپا و هر روز بجز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 ميزبان بازديدكنندگان است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون