• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3423 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ دي

انتشار «يادت نرود كه... » نخستين رمان ياسمن خليلي‌فر

رمان «يادت نرود كه... » نخستين رمان ياسمن خليلي‌فر است كه توسط نشر چرخ منتشر شده و در مدت كوتاه با اقبال خوبي نيز مواجه شده است.
بنا به گفته نگارنده اثر طرح اوليه اين رمان در زمستان سال 1388 وقتي كه 19 ساله بوده به ذهن‌اش رسيد. او اضافه مي‌كند: «براي واحد مباني فيلمنامه‌نويسي دانشگاه بايد طرحي مي‌نوشتيم و بعد به صورت سيناپس درش مي‌آورديم و اين طرح به ذهن من رسيد. داستان كاملا خيالي است و نمي‌شود گفت اقتباسي از دنياي واقعي يا يك زندگي واقعي به طور مشخص است اما اتفاقات و رويدادهاي آن كاملا واقع‌گرايانه‌اند.»
به گفته خليلي‌فر «متن كتاب دوبار از سوي ارشاد رد شد و به همين خاطر فرآيند انتشارش به تعويق افتاد. » داستان اين رمان درباره‌ مرد ميانسالي به نام كيوان كامياب است كه پس از پانزده سال از پاريس به ايران برمي‌گردد. او در اين سفر با شخصيت‌هايي مواجه مي‌شود كه پيش‌تر فراموش‌شان كرده بود يا آنها كنارش گذاشته بودند، اما مهم‌ترين اين آدم‌ها فروغ شكيباست، زني كه كيوان سال‌ها عاشقانه دوستش داشته و زن همواره او را پس زده است. داستان از زبان راوي داناي كل روايت مي‌شود و علاوه بر زندگي كيوان به زندگي ديگر انسان‌هاي تاثيرگذار در زندگي او نيز سرك مي‌كشد و روابط آنها را تشريح مي‌كند.
اين رمان در 451 صفحه و در تيراز هزارنسخه با ويرايش مهران موسوي توسط نشر چرخ به بازار كتاب روانه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون