• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3425 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ دي

زير ذره بين اقتصاد

تاكيد بر پرداخت كامل وام خريد كالاي كارگران|رييس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني كشور معتقد است: وام 10 ميليون توماني خريد كالا بايد به طور كامل به كارگران داده شود و حساب يارانه‌ها نيز ضامن بازگشت وام قرار گيرد. فتح‌الله بيات اظهار كرد: طرح كارت اعتباري خريد كالا يكي از اقدامات مثبت دولت براي تقويت قدرت معيشت كارگران و اقشار ضعيف و آسيب‌پذير است كه اگر به صورت كامل در اختيار كارگران قرار گيرد در بهبود وضع معيشت آنها موثر است. وي ادامه داد: ايده‌ها در خصوص شيوه پرداخت وام 10 ميليون توماني خريد كالا متفاوت است؛ قبلا پيشنهاداتي مبني بر خرد كردن مبلغ وام و پرداخت آن به شكل مرحله‌اي مطرح شد كه چندان مورد پذيرش كارگران قرار نگرفت.

سقف فروش نفت دربودجه 95 توسط مجلس | سخنگوي كميسيون انرژي مجلس معتقد است مجلس به جاي تعيين قيمت هر بشكه نفت در لايحه بودجه 1395، سقف فروش نفت را پايه تصميم‌گيري بودجه سال آينده تعيين كند. سيدحسين اميري خامكاني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا گفت: مجلس با تعيين سقف فروش نفت بايد مازاد فروش نفت و درآمدهاي حاصله را به صندوق توسعه ملي واريز كند. وي با اشاره به كاهش وابستگي بودجه به منابع نفتي گفت: كاهش وابستگي بودجه عمومي دولت به درآمدهاي نفتي به ضرر بودجه عمراني تمام شده است. ركود اقتصادي ناشي از اين مساله موجب نيمه تعطيل شدن صنايع و معاون كشور شده است به ميان روشن‌تر وضعيت اقتصادي و درآمدهاي نفتي و صنعت مرغ و تخم‌مرغ را پديد آورده است.

ايجاد هفت منطقه آزاد رد شد | مدير امور مناطق ويژه دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از رد شدن كليات ايجاد هفت منطقه آزاد شامل بوشهر، مهران، بانه و مريوان، اردبيل، اينچه‌برون، زابل و جاسك و همچنين ايجاد 80 منطقه ويژه اقتصادي در مجلس شوراي اسلامي خبر داد. جعفرآهنگران به ايسنا اظهار كرد: دولت لايحه ايجاد 12 منطقه ويژه اقتصادي را بعد از بررسي همراه با ايجاد هفت منطقه آزاد به مجلس ارايه كرد كه نمايندگان نيز 68 منطقه ويژه به آن اضافه كردند و دولت نيز با اين شرط كه اين مناطق ويژه بار مالي براي دولت ايجاد نكنند و سازمان‌هاي مسوول آنها سازمان‌هاي غيردولتي و خصوصي باشند، پذيرفت. وي با بيان اينكه طبق قانون برنامه پنجم، لايحه ايجاد مناطق آزاد با توجه به اينكه معافيت مالياتي دارند بايد دو سوم آراي مجلس را به خود اختصاص دهند، افزود: مناطق ويژه و آزاد نتوانستند اين ميزان رأي را به خود اختصاص دهند.

بازگشت 5/1 ميليون سالمند به كار|آمارها نشان مي‌دهد 5/1 ميليون ايراني بالاي ۶۰سال به دلايلي از جمله تامين نبودن، نيازهاي معيشتي، انتقال تجربه و اميد به زندگي تمايلي به بازنشستگي ندارند و دوباره به بازار كار برمي‌گردند. از هر ۱۰۰ نفر شاغل ۱۰ ساله و بيشتر كشور حدود هفت نفر سالمند بوده و از هر ۱۰۰ نفر جمعيت فعال اقتصادي حدود شش نفر سالمند است. به بيان ساده‌تر، بخشي از سالمندان پس از سال‌ها حضور و فعاليت در بازار كار ايران، حاضر به ترك اين بازار نيستند كه به برخي از دلايل آن پرداخته مي‌شود. به دلايلي از جمله تجربه و مهارت انجام كار، كم خرج‌تر بودن سالمندان، عدم نياز به پوشش بيمه‌اي و مسائلي از اين دست؛ كارفرمايان گرايش بالايي در جذب نيروي متقاضي كار بازنشسته به جاي كارجويان جوان دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون