• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3425 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ دي

مالباخته‌ها به پايگاه چهاردهم مراجعه كنند

كلاهبرداري ميليوني با تغيير صدا

اعتماد| پسري 18 ساله كه با تغيير صدايش پشت تلفن خود را فرزند مالباخته‌ها معرفي كرده و با اين شگرد موفق به كلاهبرداري ميليوني از آنها شده بود از سوي پليس شناسايي و دستگير شد.
هشتم آذر امسال مردي به كلانتري 109 مجيديه مراجعه كرد و به كارآگاهان گفت: «چند ساعت پيش پسري جوان با همسرم تماس گرفت و خود را فرزند ما معرفي كرد و مدعي شد تصادف كرده و براي جراحي نياز به پول دارد. وقتي همسرم اين موضوع را به من گفت، اضطراب شديدي پيدا كردم و بي‌معطلي سه ميليون تومان به حسابي ناشناس كه آن پسر اعلام كرده بود، واريز كردم اما پس از تماس با پسرم متوجه شدم او تصادف نكرده و تماسي با مادرش نداشته است.»
با ثبت شكايت مالباخته پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. تحقيقات بيشتر آنها از مالباخته نشان مي‌داد او با تصور اينكه حساب بانكي اعلامي، متعلق به پزشك معالج بيمارستان است، اقدام به واريز پول كرده اما پس از تماس با بيمارستان متوجه شده كه فردي با مشخصات اعلامي جزو كادر پزشكي  نيست.
در ادامه كارآگاهان براي شناسايي عامل كلاهبرداري، به بررسي تراكنش حساب مالي اعلامي از سوي مالباخته پرداخته و متوجه شدند متهم، براي چند نوبت در شهر اشتهارد، اقدام به برداشت از حساب كرده است. همزمان تيمي از كارآگاهان به بررسي بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پرداخته و موفق به شناسايي جواني 18 ساله به نام مهدي شدند كه پيش از اين به شيوه‌اي مشابه اقدام به كلاهبرداري كرده بود. سرانجام با شناسايي محل سكونت متهم جوان، كارآگاهان براي دستگيري او به محل اعزام شدند و در حالي كه متهم قصد داشت از پشت‌بام فرار كند، او را دستگير كردند.  در بازرسي از مخفيگاه او بيش از 10 گوشي همراه و سيم كارت‌هاي آن كشف و ضبط شد.
 مهدي 18 ساله كه نخستين‌بار در نوجواني به جرم كلاهبرداري دستگير شده بود، در بازجويي‌ها به كلاهبرداري از مالباخته‌ها اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «وقتي با شماره‌اي تماس مي‌گرفتم، خود را فرزندشان معرفي مي‌كردم و مدعي مي‌شدم تصادف كرده‌ام. خانواده‌ها خيلي نگران مي‌شدند و من از اضطراب آنها استفاده كرده و شماره حساب بانكي مي‌دادم تا برايم پول واريز كنند. » متهم، شوهرخاله 34 ساله خود بهروز را به عنوان عامل تهيه كارت‌هاي مختلف معرفي كرد و به اين ترتيب او نيز دستگير شد و در بازجويي‌ها به همكاري با مهدي در كلاهبرداري‌ها اعتراف كرد.
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكر استقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهمان به چندين فقره كلاهبرداري به شيوه مشابه از انتشار تصوير بدون پوشش مهدي در رسانه‌ها خبر داد و از شهرونداني كه قادر به شناسايي او مي‌شوند، خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون