• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3425 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ دي

سارقان مسلح با پول طلاها خانه خريده بودند

ربودن طلافروش براي سرقت جواهرات

اعتماد| چهار سارق مسلح كه مرد طلافروشي را ربوده و 5/4 كيلوگرم طلا و جواهرات او را دزديده بودند از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند.
دهم آبان امسال طلافروشي به كلانتري 119 مهرآباد جنوبي مراجعه و به كارآگاهان گفت: «امروز چند مرد ناشناس با تهديد سلاح سرد من را ربوده و 5/4 كيلوگرم طلايم را به سرقت بردند.» با ثبت شكايت مالباخته پرونده‌اي با موضوع «زورگيري» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. شاكي درباره شيوه زورگيري به كارآگاهان گفت: «من چند سال است در بازار طلاي تهران كار مي‌كنم و هر هفته در چند نوبت، مقاديري طلا ازشهرستان به تهران مي‌آورم و به چند طلافروش در چهارراه گلوبندك مي‌فروشم. امروز وقتي از ايستگاه مترو گلوبندك بيرون آمدم، ناگهان دو پسر جوان در كوچه‌اي خلوت، من را مورد ضرب و جرح قرار داده و با تهديد چاقو و شوكر به زور داخل يك تيباي سفيد رنگ با دو سرنشين انداختند. آنها 5/4 كيلوگرم طلايم را دزديدند و من را در بزرگراه فتح از ماشين بيرون انداختند و فرار كردند.»
شكايت مالباخته نشان مي‌داد سارقان با نقشه قبلي اقدام به سرقت كرده‌اند. به اين ترتيب دوربين‌هاي مداربسته مسير تردد شاكي مورد بازرسي قرارگرفت و مردي ميانسال كه طي چند روز در محل پرسه زده بود شناسايي شد. تطبيق چهره متهم با اطلاعات پرونده مجرمان سابقه‌دار هويت او به نام محمدامين را فاش كرد. او مردي 45 ساله است كه پيش از اين‌بارها به اتهام ارتكاب به جرايم سرقت مسلحانه، قاچاق اسلحه و مهمات، صدور چك‌هاي مجعول و ورود غيرقانوني به كشور دستگير و روانه زندان شده بود. با شناسايي محمد امين، كارآگاهان موفق به كشف مخفيگاه او در غرب كشور شده و در عملياتي ضربتي او را دستگير كردند. متهم پس از دستگيري به طراحي سرقت از طلافروش اعتراف و سه همدست ديگر خود به نام‌هاي منصور، رضا و كامبيز را معرفي كرد. به اين ترتيب كارآگاهان موفق به شناسايي مخفيگاه سه متهم ديگر پرونده شده و آنها را نيز دستگير كردند.
با آغاز تحقيقات تكميلي از سارقان مشخص شد محمد امين به عنوان سركرده باند، از چندي پيش به بهانه خريد و فروش سكه و ارز در بازار تهران، به خصوص در چهارراه گلوبندك تردد كرده و موفق به شناسايي شاكي شده است. او پس از طراحي نقشه سرقت، سه سارق ديگر را در جريان ماجرا گذاشته و همراه آنها نقشه‌اش را عملي كرده است.
سارقان طلا و جواهرات سرقتي را به مبلغ 350 ميليون تومان فروخته و با پول آن، در شهرستان زمين و ملك خريده‌اند. سرهنگ كارآگاه احمد نجفي، رييس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اين موضوع از شناسايي املاك خريداري شده از سوي پليس و زنداني شدن سارقان خبر داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون