• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3134 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر

محمدرضا عارف:

انتخابات 88 برنده‌يي نداشت

كم‌لطفي است عده‌يي همسويي با امريكا را به اصلاح‌طلبان نسبت دهند

محمدرضا عارف روز گذشته در سفر به شهر مقدس قم با تني چند از مراجع عظام تقليد ديدار و گفت‌وگو كرد. وي كه در ابتداي اين سفر بر مزار شهداي اين شهر حاضر شد با اداي احترام به مقام آنان سفر يك‌روزه خود را آغاز كرد. عارف در ديدارهايي جداگانه با آيات صافي گلپايگاني و بيات زنجاني ديدار كرد. آيت‌الله صافي گلپايگاني در ديدار با اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن خوش آمد گويي به دكتر عارف و هيات همراه، بر لزوم تلاش در راه خدمت صادقانه و كنار گذاشتن هواي نفساني تاكيد كرد. اين مرجع تقليد با اشاره به انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 و انصراف دكتر عارف از رقابت انتخاباتي خطاب به وي گفت: اقدام شما در انتخابات 92 در راه رضاي خدا بود و بعضا گذشتن از حقوق حقه خود اجر بيشتري دارد. محمدرضا عارف سپس در جمع خبرنگاران گفت: دولت نتوانسته به طور كامل پاسخگوي مطالبات مردم باشد اما عملكرد دولت نويدبخش تدريجي مطالبات و خواست مردم است. به گزارش تسنيم، محمدرضا عارف با ابراز خرسندي از حضور در قم و ديدار با علما اظهار كرد: امروز براي سخنراني در دانشگاه قم به اين شهر سفر كرديم كه فرصتي پيش آمد تا با تعدادي از مراجع ديدار و گفت‌وگو داشته باشيم. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سخنان و رهنمودهاي علما و مراجع تصريح كرد: مراجع تقليد و علما همواره بر حضور مردم در صحنه تاكيد دارند. وي در ارزيابي عملكرد دولت يازدهم خاطرنشان كرد: دولت نتوانسته به طور كامل پاسخگوي مطالبات مردم باشد اما عملكرد دولت نويدبخش تدريجي مطالبات و خواست مردم است. عارف خاطرنشان كرد: دولت در مجموع توانسته با توجه به شرايط موجود نمره خوبي كسب كند. محمدرضا عارف پس از ديدار با آيات عظام به دانشگاه قم رفت و در جمع پرشور دانشجويان حاضر شد. او در اين نشست حرف‌هايي زد كه بارها مورد تشويق دانشجويان قرار گرفت. عارف همچنين در اين جلسه به پرسش‌هاي دانشجويان و اساتيد دانشگاه پاسخ داد. به گزارش اميد، فازهاي مهم سخنان رييس بنياد اميد ايرانيان به شرح زير است:
 درك شرايط كشور، همراهي با دولت و نقد صميمانه و مشفقانه عملكردها از جمله وظايف تشكل‌هاي دانشجويي است.
 حوادث 88 در شأن انقلاب و كشور نبود و انتخابات آن سال هيچ برنده‌يي نداشت. همان مردم حماسه خرداد 92 را خلق كردند. بايد كليه حوادث 88 چه قبل از انتخابات، چه زمان انتخابات و بعد از انتخابات در يك فضاي كارشناسي و صميمانه با هدف نگاه به آينده و بدون مچ‌گيري بررسي شود.
 آقاي روحاني بارها تاكيد كرده‌اند به وعده‌هايي كه در زمان انتخابات دادند پايبند است از جمله درباره مساله حصر. ان‌شاءالله در يك فضاي مناسب اين مساله (حصر) حل شود و همگان خوشحال شوند.
 در قضيه تفكيك جنسيتي در زمان انتخابات موضع خودم را مطرح كردم، معتقدم محيط دانشگاه از لحاظ فرهنگي و شوونات اسلامي از جمله بهترين محيط‌هاست.
  در اكثر استان‌ها كه سفر كردم تغيير مديران استاني از جمله مطالبات مردم است اگرچه معتقدم با روي كار آمدن يك دولت نبايد همه مديران قبلي را قلع و قمع كرد ولي اميدوارم دولت اين‌گونه مطالبات را بشنود و درصدد اصلاح برآيد.
  در سال 73 كه رييس دانشگاه تهران شدم به تشكل جامعه اسلامي دانشجويان كه رياست قبلي دانشگاه كه از جريان راست بود و به آنها مجوز نداد مجوز دادم ولي معتقدم تشكل‌هاي دانشجويي نبايد پرچم جريان‌هاي سياسي خارج از دانشگاه باشند.
 ‌ پرخاش دانشجويان برايم يك ارزش است.
  فضاي امنيتي كه سال‌هاي گذشته در دانشگاه‌ها حاكم بود نبايد تداوم يابد.
 ‌ امريكاستيزي جزو شعارهاي انقلاب بود. بچه‌هاي پيرو خط امام (ره) سفارت امريكا را تسخير كردند كم لطفي است عده‌يي همسويي با امريكا را به اصلاح‌طلبان نسبت دهند. با شعارهاي ارزشي بازي سياسي نكنيم.
  مسوولان بايد در برابر انتقاد سعه‌صدر داشته باشند و آستانه تحمل‌شان بالا باشد.
 در سال‌هاي گذشته اكثر تريبون‌ها در اختيار جريان خاصي بود و هر چه دوست داشتند، گفتند.
 ‌ ديپلماسي علمي ابزار قوي براي تعامل سازنده با جهان، معرفي فرهنگ غني ايراني- اسلامي و كاهش اختلافات و درگيري‌ها با ساير كشورهاست.
  ديپلماسي علمي در بسياري از موارد از ساير ديپلماسي‌ها كارآمد‌تر و موثر‌تر است و مي‌تواند نخبگان و علماي ساير كشورها را جذب كند.
 ‌  شهيد مفتح قرباني افراط شد.
 بايد بتوانيم پرچمدار مقابله با خشونت و افراط‌گرايي باشيم و با توجه به اينكه انقلاب ما يك انقلاب فرهنگي است اين پتانسيل را داريم كه با توجه به شعارها و آرمان‌هاي انقلاب رفع خشونت و افراط‌گرايي را در همه زمينه‌ها و با كمك ملت‌ها و كشورهاي دوست در دنيا دنبال كنيم.
 امروزه دنياي اسلام در ارتباط با خشونت و افراط‌گرايي هزينه‌هاي فوق‌العاده و سنگيني را مي‌دهد و چهره خشني از اسلام در دنيا معرفي مي‌شود. ايران بايد با معرفي چهره رحماني اسلام گروه‌هاي افراطي و خشونت‌گرا را در تنگنا قرار دهد.
  وحدت حوزه و دانشگاه ريشه و بينش تاريخي دارد. ويژگي و مشخصه دانشمندان اسلامي در مقابل ساير دانشمندان همانا توانايي و درهم‌تنيدگي علم و دين در وجود ايشان است.
 تشكل‌هاي دانشجويي و مذهبي دانشجويان بايد در جهت جذب حداكثري دانشجويان و حركت تشكيلاتي در چارچوب ضوابط و مقررات فعاليت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون