• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3432 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ دي

عدد نوشت

وام پرورش ماهي

وزير جهاد كشاورزي از اختصاص 2000 ميليارد تومان از منابع بانك كشاورزي در زمينه توسعه گلخانه‌ها و پرورش ماهي در قفس خبر داد و گفت: توسعه گلخانه‌ها و پرورش ماهي در قفس، برنامه جديد وزارت كشاورزي است. محمود حجتي از برنامه‌ريزي براي توسعه 3000 هكتاري گلخانه در هر سال خبر داد و اظهار كرد: به كمك كشاورزان نمونه ضمن افزايش بهره‌وري و صرفه‌جويي در مصرف آب مي‌توانيم تراز بازرگاني بخش كشاورزي را كه پيش از دولت كنوني منفي هشت ميليارد دلار بود، به صفر برسانيم.
 
افزايش توليد شكر

متوسط توليد چغندر قند 48 تن در هر هكتار در كشور است كه البته در دو سال قبل حدود 32 تن در هر هكتار بود و توانستيم با افزايش متوسط برداشت چغندر قند، يك ميليون و 300 هزار تن افزايش توليد محصول را داشته باشيم كه باعث افزايش 200 هزار تني توليد شكر در سال جاري شد. اين در حالي است كه توليدكننده نمونه چغندر قند توانسته است در هر هكتار 153 تن چغندر قند برداشته كند.

سهم اقتصاد  زيرزميني  از اشتغال كشور

سيد محسن طباطبايي مزدآبادي، دبير انجمن علمي اقتصاد شهري با اشاره به اينكه ۳۰ درصد از اشتغال كشور و ۲۰ درصد توليد ناخالص داخلي در بخش غيررسمي اقتصاد رقم مي‌خورد، گفت: امروز مديريت شهري در كلانشهرها با يك چالش جدي به عنوان «جغرافياي پياده‌روها» روبه‌رو است. فارغ از نگاه‌هاي سطحي بايد عنوان كرد كه مديريت شهري در كلانشهرها هم اكنون با يك چالش جدي با نام «اقتصاد پياده‌روها» مواجه  است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون